Gå til innhold

Hvor tunge oppgaver klarer FS Amilo A1630?

FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Hvor tunge oppgaver klarer en Fujitsu Siemens Amilo A1630?

Klarer den de nyeste spillene?

Beskrivelse:

Prosessor: AMD Athlon 64 3400+ DTR (2200MHz, 1024KB L2 cache)

Brikkesett: SiS 755

Nettverkskort: 10/100Mbps

Minne installert: 512MB PC3200 DDR SDRAM (1x512MB DDR RAM)

Ledige minnespor: 2 totalt, 1 ledig, maks 2GB DDR RAM

Harddisk: 80 GB FUJITSU MHT2080AT (4200 RPM, Ultra-ATA/100)

Grafikkontroller: ATI MOBILITY Radeon 9700

Grafikkminne: 128MB DDR SDRAM

Grafikkoppløsning / Farge:1280 x 800, 32-bit fargedybde

Lydbrikke: Realtek AC'97

Batterikapasitet: 48840 mWh / 10519 mV

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biiiiiittelitt forarbeid hadde kjempefort sagt deg at den kombinasjonen av hardware du har funnet der er noe av det kraftigste du finner i en enkelt flyttbar pakke.

Maskinen klarer stort sett alt du kan finne på å utsette den for av matematisk tortur og endeløse looper.

Men et viktigere spørsmål er, hva skal du bruke din bærbare PC til, eventuelt hvor mye skal du flytte denne rundt, og hvor viktig er batteritid for deg?

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt den enda, tenker å bruke den til å spille kabal!

Nei da, skal bruke den til alt mulig. Spilling, Skriving, Bildebehandling, Høre på musikk, Sufing på nett, Brenne CD/DVD. Kort sagt.

Batteritid er ikke det jeg bryr meg mest om, siden jeg kommer til og vere i nerheten av en strømkontakt, nesten hele tiden.

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å snuse mer på følgende maskiner, som tilbyr omtrent samme spilleytelse (om du velger en tilsvarende konfigurasjon på minne og harddisk), men som muligens gir deg enda mer i brukerglede (muligens mindre støy og ganske sikkert bedre batteritid (på de fleste maskinene jeg nå nevner i alle fall, har ikke prøvd alle selv)):

1557-maskinene (finnes fra mange leverandører)

CL56 (finnes også fra en del butikker)

Acer Ferrari 3200 (har en solid brukerbase på forumet, og en aktiv tråd om denne maskinen)

Dell 8600c (går å få med interessante bredskjermløsninger i toppklassen, ring om tilbud, på nettet har du ingen å prute med)

Den store forskjellen på disse og den du fant er stort sett prosessor-/brikkesett-valg, men visse av disse har svært mye bedre batteritid og portabilitet enn den du fant, men med litt dårligere prosessorytelse (men ikke så drastisk forskjell at du kommer til å merke noe spesielt av det i de fleste brukersituasjoner).

Skal sies at jeg ikke personlig har vært noe i nærhaten av 1630, og går nå ut ifra spesifikasjoner og tidligere erfaringer med samme typen maskiner.

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Meg og KjetilLura har denne maskinen og den er helt ekstrem. Jeg bruker den til ekstremt heftige programmer + rendring og spill. 3D Studio Max 6, Alias Maya 6, Painter 7, Photoshop CS, Avid Xpress 4.5 +++

Spill går som en drøm i tillegg på den :) Kan på det varmeste anbefale den bærbaren til alt du skal bruke den til. Batteritiden er overraskende god også, selv om jeg også er strømkontakt bruker ;)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å snuse mer på følgende maskiner, som tilbyr omtrent samme spilleytelse (om du velger en tilsvarende konfigurasjon på minne og harddisk), men som muligens gir deg enda mer i brukerglede (muligens mindre støy og ganske sikkert bedre batteritid (på de fleste maskinene jeg nå nevner i alle fall, har ikke prøvd alle selv)):

1557-maskinene (finnes fra mange leverandører)

CL56 (finnes også fra en del butikker)

Det er jo tydelig at det er rå kraft som er viktig for LochNess.

Du spør om batteritid er viktig for ham? Han svarer at det IKKE er viktig.

Likevel fortsetter du med at han bør se på 1557 og cl56 FORDI de har så god batteritid! :thumbdown:

A1630 har også langt raskere prosessor enn du vil få i en Centrinomaskin i samme prisklasse.

Med Dothan 2.0 Ghz ville man ha nærmet seg. Men da spretter jo straks prisen opp i rundt 20000, altså rundt 4000 kroner mer enn for A1630.

Lenke til kommentar

Den bærbare pcen der var jo slettes ikke værst og den vil klare så og si alt vil jeg tro, det er bare små ting som den vil klare dårligere enn andre ting, som f.eks nye og nyere spill som kommer på markedet, men ellers så er jo det der en råtass av en bærbar pc.

Lenke til kommentar

Jeg bruker den selv til videoredigering med Avid Xpress 4.5 og AfterFX. Den er helt rå der altså. Ganske stille maskin også iforhold til det jeg forventet.

Dell sine slepbare maskiner er ikke verdt å gå for, vurderte de selv, men de er jo ekstremt store + P4 vil jeg ikke ha :(

Tror ikke du finner råere maskin en denne i denne prisklassen ;)

Lenke til kommentar
Jeg bruker den selv til videoredigering med Avid Xpress 4.5 og AfterFX. Den er helt rå der altså. Ganske stille maskin også iforhold til det jeg forventet.

Dell sine slepbare maskiner er ikke verdt å gå for, vurderte de selv, men de er jo ekstremt store + P4 vil jeg ikke ha :(

Tror ikke du finner råere maskin en denne i denne prisklassen ;)

Skal ikke vere Pentium på den berbare jeg skal ha!

Det skal vere AMD 64!!!

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Jeg vil og tro HD er litt for treg ja. Prøv heller 60gb med 7200rpm. Er nok verdt å ha det. Men en Dell 9100 med 9800 kort ville jeg heller sett på. Riktignok ikke A64, men P4 3ghz og oppover.. og dual channel minne ;)

Når det gjelder harddisken så ville også jeg helst hatt en 60 Gb 7200 rpm Hitachi Travelstar.

Men man må likevel huske på at det er flere faktorer enn rpm som avgjør hvor rask en harddisk er i praktisk bruk - for eksempel hvor lang tid disken bruker på å spinne opp.

En positiv ting med Fujitsu Siemens egne harddisker er at de går veldig stille.

Når det gjelder Dell så vil du ikke kunne gå for 9800-skjermkort og samtidig holde grensen på 16000. Du må nok opp i minimum 20000 da - i alle fall dersom den også skal matche A1630 når det gjelder prosessor og minne, samtidig som den også skal ha 7200 rpm harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...