phun-ky Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 driver å ordner på siden, og har laget login/logout som funker.. jeg logger alle sesjonene i en tabell for å se hvem som er online.. men når bruker lukker browseren sin, (ikke logger ut manuelt) hvordan får jeg slettet sesjonene i databasen som ikke lenger gjelder? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) du får nok bruke en date-limit på f.eks 180 sekunder når du skal se hvem som er online, kan ikke slette noe i en mysql-tabell på grunnlag av at noen lukker et vindu. Endret 11. oktober 2004 av fjartan Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 var kanskje ikke helt det jeg mente. jeg mener, går det ann å lage et script som på et gitt tidspunkt hver dag sletter sesjoner som er over en gitt tidsperiode gammel? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Det går ann. Crown Jobs heter det. Man kan få en session til å utgå etter en viss tid, men ikke slette fra en tabell. Crown Jobs fikser imidlertid den biten slik du beskrev. Endret 11. oktober 2004 av fjartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå