andreh Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Når jeg starter min bit torrent klient Azureus, og nedlastningene starter er skjer det ganske ofte at jeg ikke kommer inn på internett, men nedlastningene fortsetter. skrur jeg av nedlastningene fungerer internett igjen. dette skjer ikke alltid, men ganske ofte når jeg bruker Azureus. Når internet ikke funker, prøver jeg å pinge routeren og dns men får forespørsel avvist. hva kan være grunnen til dette? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg håper pgså på svar for jeg har akkurat samme problemet! Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jøss..skulle tro at at man hadde kontakt med internett når man pusler med Bit torrent greier:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=282462 <- svarer nok på det meste. Kort sagt, hvis du bruker hele uthastigheten din, så får du ikke sendt ACK-meldinger (bekreftelser) for det du laster ned, og hastigheten strupes. Det er slik TCP-protokollen funker. Sørg for å strupe ut-hastigheten din i azureus, til f.eks. 80-90% av din totale uthastighet, og du vil se at alt funker mye bedre... Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jøss..skulle tro at at man hadde kontakt med internett når man pusler med Bit torrent greier:) problemet er visst ikke at vi ikke får kontakt med nettet, men at azureus bruker HELE nettet Lenke til kommentar
DanThaMan Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Hehe, artig at dette kom opp. Fikk samme problem idag. har ikke hatt det før. Fikk dere det idag eller har dere hatt det lenge? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Hehe, artig at dette kom opp. Fikk samme problem idag. har ikke hatt det før. Fikk dere det idag eller har dere hatt det lenge? jeg har hatt problemet siden jeg satt opp en pc på soverommet i forgårs Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jøss..skulle tro at at man hadde kontakt med internett når man pusler med Bit torrent greier:) problemet er visst ikke at vi ikke får kontakt med nettet, men at azureus bruker HELE nettet Jepp, Internett forsvinner hver gang du bruker Azureus. Er kjipt for oss andre, så slutt å bruke det! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Azureus bruker også mykje meir bådbredde enn kva den sjølv oppgir. Med målinger eg har gjort med bandwidth monitor avslørte av Azureus brukte nesten dobbelt av det den sjølv oppgav som upload. Så viss eg satte maks 22KB/s så brukte den rundt 40KB/s som er makskapasiteten for linja mi. Dermed er det ikkje så rart at den struper nettet. kva denne ektra båndbredden gjekk til veit eg ikkje men når eit progam bruker så mykje ekstra så begynner eg å lure. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå