Gå til innhold

Stabilitet på maskinen med ulike rambrikker?

Ozzy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på 2 ting. Jeg har nylig montert 512mb ram i pcen som er ett corsair pc3200. Jeg har 2 andre 256mb kort (pc 2200, pc 2700) hvor det ene er twinmos og det andre er av ukjent merke. Jeg lurer på om det er verdt å sette inn de gamle rambrikkene, da tenker jeg ytelsesmessig (har amd 64 +3000 og GF 6800 128mb gold edition, så tror ikke jeg får maks ytelse i spill osv). Jeg vil også vite om det påvirker stabiliteten.

Den andre tingen jeg lurer på er forskjellen mellom DDR og DDR2, og om man trenger noe spesielt hovedkort eller noe for å kjøre DDR2 minnebrikker.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på 2 ting. Jeg har nylig montert 512mb ram i pcen som er ett corsair pc3200. Jeg har 2 andre 256mb kort (pc 2200, pc 2700) hvor det ene er twinmos og det andre er av ukjent merke. Jeg lurer på om det er verdt å sette inn de gamle rambrikkene, da tenker jeg ytelsesmessig (har amd 64 +3000 og GF 6800 128mb gold edition, så tror ikke jeg får maks ytelse i spill osv). Jeg vil også vite om det påvirker stabiliteten.

Den andre tingen jeg lurer på er forskjellen mellom DDR og DDR2, og om man trenger noe spesielt hovedkort eller noe for å kjøre DDR2 minnebrikker.

Takker for svar.

I de fleste spill av nyere dato så vil det lønne seg med 1GB ram så det er vel å foretrekke at du bruker alle ram brikkene.

Om det påvirker stabiliteten vet du egentlig ikke før du prøver da dette kan være ganske individuelt fra oppsett til oppsett.

Du trenger et HK som støtter DDR2 for å bruke DDR2 ja. DDR2 modulene passer ikke i DDR sokler, men det finnes hk som støtter begge typene. DDR2 er uansett ikke mye å rope hurra for akkurat nå da ytelsen ikke står i samsvar med prisen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De gamle brikkene du har er veldig treige og setter du dem inn vil alle brikkene kjøre på samme hastighet. Det er ikke verdt det.

Lenke til kommentar
De gamle brikkene du har er veldig treige og setter du dem inn vil alle brikkene kjøre på samme hastighet. Det er ikke verdt det.

Han kan fint bruke den ene 2700 brikken uten noen merkbart ytelsestap, men å sette inn 2100 brikken vil stortsett bare lønne seg i applikasjoner der du er avhengig av mengde

Lenke til kommentar
PS:

Når det gjelder stabilitet har jeg 2 ulike brikker. Funker fint, helt stabilt.

mvh Thorstein

Som nevnt over så er dette veldig individuellt alt etter hvilken hastighet, produsent, andre komponenter osv. Det går som oftest greit, men det er ingen fasit eller garanti for at det som virker hos deg virker hos trådstarter

Lenke til kommentar

DDR2 på eks 533 Mhz er i samsvar med prisen på DDR1 på 533 Mhz (1-200kr i forskjell)

Kan faktisk være litt dyrere med DDR1 på de frekvensene...

Timings tror jeg ikke er noe Annerledes fra DDR1 til DDR2 på de frekvensene.

Dette er ihvertfall hva JEG har funnet ut da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...