Nismo Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Noen som har forslag til hvordan jeg kan støydempe HD'er som sitter i 3,5" plass? Jeg har ganske god plass rundt diskene (Lian-Li PC60). Vil ikke flytte de opp i 5,25" plassene, da hadde "NoiseControl drevramme, "NoVibes" vært noe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Du kan bruke asfalt plater/blygummi som d bruker i biler og båter,eg har gjort d på mine disker har og gjort d på kabinettet med veldig god resultat,helt ny pc,nå må eg skifte skjerm kort vifte den hørte eg ikke før. Kjetil Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Det blir ikke varmt da? Jeg skal ha to WD120GB-8MB i RAID. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har kjøling,blir ikke varm men tyngre. Kjetil Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Akkurat hvordan har du gjort dette? Bare pakket HD-ene inn i asfaltmatten, eller? Du kunne vel ikke fikset et bilde eller noe? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 17:01, baronKanon skrev:Akkurat hvordan har du gjort dette? Bare pakket HD-ene inn i asfaltmatten, eller? Du kunne vel ikke fikset et bilde eller noe? nei beklager har ikke et digitalt fotoaperat.Har ikke pakket hd inn 100%,har bare lagt 4mm blygummi runt opphenget til d 5 3.5"harddiskene + d samme på d 4 5.25",cd/cd-r bråker ikke så mye lenger når d jobber,har gjort d samme på chieftec dragon medium tower med et veldig bra resultat,men d ble veldig tungt etter at eg var ferdigKjetil Lenke til kommentar
totveit Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hvilke typer dempingsmatter brukte du? På biltema selges noen 5mm støydempingsmatter som brukes til å støydempe motorkasser i båter, og lignende. Disse inneholder så vidt jeg vet ikke bly (dette vet jeg fordi de ikke veier noe særlig) men en spesial skumgummi og aluminiumsbeleg. Det jeg lurer på er om disse mattene tar mekanisk støy og suse støy? Noen som vet? Sorry, litt utenfor temaet! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Quote: Den 2002-05-25 23:24, totveit skrev:Hvilke typer dempingsmatter brukte du? På biltema selges noen 5mm støydempingsmatter som brukes til å støydempe motorkasser i båter, og lignende. Disse inneholder så vidt jeg vet ikke bly (dette vet jeg fordi de ikke veier noe særlig) men en spesial skumgummi og aluminiumsbeleg. Det jeg lurer på er om disse mattene tar mekanisk støy og suse støy? Noen som vet?Sorry, litt utenfor temaet! biltema har ikke blygummi plater,platene er svarte og 4mm tykke,4 plater er ca 12kg,bredde 40cm Lengde 50cm eg kjøpte dem i stavanger tror d var BGKjetil Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 matmons er du kjent i stavanger,husker dessverre ikke hva butikken heter,butikken ligger ikke langt i fra strømsbrua ned mot stv sentrum,ford forhandleren ligger i samme gata + et hotel. Kjetil Lenke til kommentar
totveit Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Disse blygummimattene, demper de mye bedre enn de som selges på biltema. Har en kammerat som har brukt dette med veldig godt resultat (høres bare så vidt i det hardiksene leser, 1stk IBM 60GXP og en WD1200JB lik min) og det syns jeg er bra. IBM disker bråker da ikke akkuratt lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå