Gå til innhold

Støydemping HD: i 3,5" ramme

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hvordan jeg kan støydempe HD'er som sitter i 3,5" plass? Jeg har ganske god plass rundt diskene (Lian-Li PC60). Vil ikke flytte de opp i 5,25" plassene, da hadde "NoiseControl drevramme, "NoVibes" vært noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-19 17:01, baronKanon skrev:

Akkurat hvordan har du gjort dette? Bare pakket HD-ene inn i asfaltmatten, eller? Du kunne vel ikke fikset et bilde eller noe?

nei beklager har ikke et digitalt fotoaperat.Har ikke pakket hd inn 100%,har bare lagt 4mm blygummi runt opphenget til d 5 3.5"harddiskene + d samme på d 4 5.25",cd/cd-r bråker ikke så mye lenger når d jobber,har gjort d samme på chieftec dragon medium tower med et veldig bra resultat,men d ble veldig tungt etter at eg var ferdig

Kjetil

Lenke til kommentar

Hvilke typer dempingsmatter brukte du? På biltema selges noen 5mm støydempingsmatter som brukes til å støydempe motorkasser i båter, og lignende. Disse inneholder så vidt jeg vet ikke bly (dette vet jeg fordi de ikke veier noe særlig) men en spesial skumgummi og aluminiumsbeleg. Det jeg lurer på er om disse mattene tar mekanisk støy og suse støy? Noen som vet?

Sorry, litt utenfor temaet!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 23:24, totveit skrev:

Hvilke typer dempingsmatter brukte du? På biltema selges noen 5mm støydempingsmatter som brukes til å støydempe motorkasser i båter, og lignende. Disse inneholder så vidt jeg vet ikke bly (dette vet jeg fordi de ikke veier noe særlig) men en spesial skumgummi og aluminiumsbeleg. Det jeg lurer på er om disse mattene tar mekanisk støy og suse støy? Noen som vet?

Sorry, litt utenfor temaet!

biltema har ikke blygummi plater,platene er svarte og 4mm tykke,4 plater er ca 12kg,bredde 40cm Lengde 50cm eg kjøpte dem i stavanger tror d var BG

Kjetil

Lenke til kommentar

Disse blygummimattene, demper de mye bedre enn de som selges på biltema. Har en kammerat som har brukt dette med veldig godt resultat (høres bare så vidt i det hardiksene leser, 1stk IBM 60GXP og en WD1200JB lik min) og det syns jeg er bra. IBM disker bråker da ikke akkuratt lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...