Gå til innhold

Mere ram i pc med asus A7V600

software

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har følgende maskin nå:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Barton

Socket A 333MHz bus, 512kb BOXED

119416 Asus A7V600 Hovedkort Socket A DDR LAN

KT600, SATA, ATX, GbLAN, Raid, LYD

121424 Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR

AGP, ATI 9800XT, DVI-I, TV-Out, Retail

Jeg skal kjøpe enda en ny maskin om 6 måneder eller så, derfor tenkte jeg å ikke bruke så alvorlig mye penger denne gangen. Jeg bruker maskinen til stort sett å laste filmer og musikk :) Men så vil jeg at det skal være mulig å spille på den også, derfor må jeg ha litt mere ram :yes: Det jeg lurer på er om det virkelig er så nøye hvilken type ram man kjøper? På denne siden:

http://uk.asus.com/products/mb/socketa/a7v600/overview.htm

Så står det at man kun skal kjøpe ram som de har testet og godkjent, er det veldig viktig å holde seg til det? Jeg hadde tenkt å kjøpe meg 1 giga brikke og ikke 2*512, men det var ingen der som var testet :(

Betyr det at jeg er nødt til å kjøpe 2*512? Er det "bedre" å ha en giga brikke eller 2*512? Burde jeg holde meg til Twinmos siden det er det som står i eller kan jeg kjøpe f.eks "Kingston" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring er det fullt mulig å benytte andre brikker enn de som er testet av hovedkortprodusenten. Du er selvfølgelig ikke garantert at det virker, men dersom du skulle få problemer som har sine røtter i kompatibilitetsproblemer, så vil de antakeligvis vise seg ganske raskt, og du kan benytte deg av angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...