JR Ewing Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 metal er sinnsykt rått, som om rap har saklige tekster ;P liksom bare, yo niggah, you so bad ass ho, og slikt som d Det blir akkurat det samme som å si at metal bare handler om satan, gjør det ikke? Altså, prøv å se det an fra flere sider. Mennesker har forskjellig smak, og opplever musikk på forskjellig måte. Det må man bare akseptere, uansett hvor "tr00", eller "gangstah" man er. Jeg understreker at dette bare er min mening. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Iron Maiden spiller Heavy Metal. enkelt og greit. EOD! hører selv på MASSE metall, men noen ganger lurer det inn noe fusjonsjazz finnes mange bra metall band som Immortal, Windir, Borknagar, Satyricon, Black Sabbath, Pantera, Atheist, eldre Metallica, Death osv osv Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 det det jeg hater med noen typer metal, at man ikke i hele tatt hører hva vokalisten synger. da blir det baredritt spør du meg...... man skal høre sangene, det er jo det som gjør de digge. ikke bare masse lyder fra instrumenter, det er jo helt meningsløst...... og jeg liker best metal med lyse vokalistr...... eks: avantasia andre liker kanskje litt mørkere: metallica osv..... men metallica har mange idiotiske sanger, med 100% giutar og absolut ikkeno sang, det er f ikke musikk! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 For meg er melodien og riffene mye viktigere enn teksten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Eg begynte med Master of Puppets og No More Lies...så kom alle metallica og Iiron maiden albumene på rekke og rad Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) 1 .post som ikke ble no av Endret 14. oktober 2004 av M_H_B Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) 2. post som ikke ble noe av :o Endret 14. oktober 2004 av M_H_B Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 det finnes fine instrumentale sanger av f.eks maiden og metallica og jeg liker mye metal med "værre" vokalister enn maiden osv, f.eks in flames, dark tranquility, amon amarth(elns) red harvest osv PS: sjekk ut cdene til Bruce Dickinson fra den perioden han ikke var med i maiden sjekk også ut judas priest! de har mye bra Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 hva f***! :o forumet klikka da jeg skulle poste, så nå er det plutselig 3 meldinger! :o Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vis du syntes metallica er mørkt, så har du ikke beveget deg langt videre i sjangern. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 det det jeg hater med noen typer metal, at man ikke i hele tatt hører hva vokalisten synger. da blir det baredritt spør du meg...... man skal høre sangene, det er jo det som gjør de digge. ikke bare masse lyder fra instrumenter, det er jo helt meningsløst...... og jeg liker best metal med lyse vokalistr...... eks: avantasia andre liker kanskje litt mørkere: metallica osv..... men metallica har mange idiotiske sanger, med 100% giutar og absolut ikkeno sang, det er f ikke musikk! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 det det jeg hater med noen typer metal, at man ikke i hele tatt hører hva vokalisten synger. da blir det baredritt spør du meg...... man skal høre sangene, det er jo det som gjør de digge. ikke bare masse lyder fra instrumenter, det er jo helt meningsløst...... og jeg liker best metal med lyse vokalistr...... eks: avantasia andre liker kanskje litt mørkere: metallica osv..... men metallica har mange idiotiske sanger, med 100% giutar og absolut ikkeno sang, det er f ikke musikk! Metallica mørk? Morsomt at akkurat du laget denne posten. Lær å like metal? Morsomt at du slakter alt som er "mørkere" enn Metallica da. Nei. Da burde du kanskje holde deg til Power Metal du. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Instrumentaler er ofte kongelåter, men i "sanger" (med tekst) er teksten like viktig som lydbildet for meg. Stort sett. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Lær og elsk METAL! Nei takk. Metal har så usaklige tekster! hihi.. umulig å diskutere rundt et sånt tema som dette.. blir bare irritert av slikt.. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det lbir usaklig å si at "Metal har så usaklige tekster". Jeg tror nok ikke man har hørt mye metal når man kommer med sånne uttalelser. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vil si det er fler teite tekster på sanger som ligger på Topp 20 osv, enn på de fleste "metal" sanger jeg har hørt... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Vil si det er fler teite tekster på sanger som ligger på Topp 20 osv, enn på de fleste "metal" sanger jeg har hørt... Enig. Finner du EN fornuftig tekst på topp20 lista er du god.. Dragostea din tei tralalla, humdudum chewing gum deididum.. bare søppel.. rent søppel.. Endret 14. oktober 2004 av likferd Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Vil si det er fler teite tekster på sanger som ligger på Topp 20 osv, enn på de fleste "metal" sanger jeg har hørt... Helt enig. Edit: Altså, jeg er enig at omtrent alle sangene på topp 20 har teite tekster Men hvem vet hva "dragostea din tei" betyr? Endret 14. oktober 2004 av ehs5 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Lær og elsk METAL! Nei takk. Metal har så usaklige tekster! Skjønner ikke helt hvor metal har usakelige tekster. Metal er etter min mening den musikk kategorien der man finner mest gode tekster. I mange andre musikk kategorier er det bare om å gjøre å finne noe som passer fint sammen, si fuck ditt og fuck datt flest ganger i løpet av sangen eller å si love you baby mest mulig. Band som My Dying Bride, Katatonia og Anathema har jo helt himmelske tekster spør du meg. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg synes også mange (kanskje ikke alle) metal sanger har altfor repetive tekster. Men fra nå av skal jeg holde meg utenfor denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå