Erlendz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Henrik2k: Er faktisk veldig spent nå jeg. Hvem spiller heavy metal hvis ikke iron maiden gjør? Kan du utdype vanlig metal? ***Spent*** Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) :| Iron Maiden er jo heavy metal pionerene! Eg vet ikke om maiden oppfant heavy metal, men hadde det ikke vært for Maiden så vet eg forsatt ikke om heavy metal hadde vært på langt nært så stort som det er idag! Endret 13. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Iron maiden er, ifølge http://www.metal-archives.com/ , heavy metal eller NWOBHM som er New Wave Of British Heavy Metal. tror jeg Endret 13. oktober 2004 av M_H_B Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Det var nok Black Sabbath som oppfant heavy metalen, med Black Sabbath plata fra 1970 (de oppfant og doom metal) Noen mener selve utrykket kommer fra Born to Be Wild plata til Steppenwolf. I like smoke and lightning Heavy Metal thunder Racing with wind And the feeling that I'm under Å si at Iron Maiden ikke spiller heavy metal, men bare 'metal' er ganske feil. Det fins ingen band som bare spiller metal. Metal er en felles betegnelse på heavy, black, power, doom, death, thrash osv. De spiller helt klart heavy metal. Det er litt for mange folk som tror heavy metal skal være veldig hardt, fordi de forbinder metal med mer ekstreme metal sjangere som black, death, speed og thrash. Men på 70 tallet så var dette ganske harde saker. Folk var mer vant med Beatles og Elvis og slikt. Til og med Led Zeppelin blir sett på som et heavy metal band. Selv om sjangeren blir tyngre så kan man ikke bare komme og si at Iron Maiden ikke er heavy metal lenger. Endret 13. oktober 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hehe, mobber dere avataren min? hehe No effence, men du har faktisk den styggeste avataren på hele forumet. --- For å si noe vettugt så syns jeg folk her inne, spesiellt de med sterke meninger ikke burde skjære alt under en kniv. Det finnes faktisk mye bra innenfor alle sjangre - det er bare å få opp øynene Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 :|Iron Maiden er jo heavy metal pionerene! Eg vet ikke om maiden oppfant heavy metal, men hadde det ikke vært for Maiden så vet eg forsatt ikke om heavy metal hadde vært på langt nært så stort som det er idag! Black sabbath var vel før maiden? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 det er bare å få opp øynene eller ørene?? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 bra sagt scarface Takk Det finnes faktisk mye bra innenfor alle sjangre - det er bare å få opp øynene Er helt enig, så lenge blues, country (spesielt norsk køntri) og danseband ikke teller... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) maiden er ikke heavy metal, kanskje noen av sangene. men det er palin vanlig metal, ikke powermetal og ikke heavy metal. vanlig f-ings metal Jaja... Hvem spiller heavy metal da? manowar, hammerfall black sabbath er jo lissom heavy metal bandet of the times.... skjønner hva dere mener når dere sier at metal er en fellesbetegnelse, og det er det jo. men litt vanskerlig å forklare at det ikke er heavy metal, og ikke powermetal. KA F SKA MAN KALL D DA?, så da kalle æ d "VANLIG METAL" Endret 13. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Henrik2k: Er faktisk veldig spent nå jeg. Hvem spiller heavy metal hvis ikke iron maiden gjør? Kan du utdype vanlig metal? ***Spent*** vanlig metal er musikk med forsåvidt lys gitarspilling, ingen kraftig gitarvegg med dyp gitar. mere lignende powermetal. pluss at de har med vokalister med lyse/vanlige stemmer, ikke dype brølende. eks: inside (typisk metal vokalist) Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 maiden er ikke heavy metal, kanskje noen av sangene. men det er palin vanlig metal, ikke powermetal og ikke heavy metal. vanlig f-ings metal Jaja... Hvem spiller heavy metal da? manowar, hammerfall black sabbath er jo lissom heavy metal bandet of the times.... skjønner hva dere mener når dere sier at metal er en fellesbetegnelse, og det er det jo. men litt vanskerlig å forklare at det ikke er heavy metal, og ikke powermetal. KA F SKA MAN KALL D DA?, så da kalle æ d "VANLIG METAL" hammerfall er vell power metal? er det ikke? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Lær og elsk METAL! Nei takk. Metal har så usaklige tekster! Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Lær og elsk METAL! Nei takk. Metal har så usaklige tekster! metal er sinnsykt rått, som om rap har saklige tekster ;P liksom bare, yo niggah, you so bad ass ho, og slikt som d Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Lær og elsk METAL! Nei takk. Metal har så usaklige tekster! Fint for deg, når jeg hører på musikk er det MUSIKKEN jeg hører på, ikke tekstene, hadde tekstene handlet om Hitler, voldtekt av barn eller hva som hadde jeg fortsatt hørt på det så lenge musikken var bra... Jeg hører f.eks på masse black metal, med satanistiske tekster etc. men det gir jeg f**n i... Jeg er ikke satanist eller noe! Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Lær og elsk METAL! Nei takk. Metal har så usaklige tekster! Fint for deg, når jeg hører på musikk er det MUSIKKEN jeg hører på, ikke tekstene, hadde tekstene handlet om Hitler, voldtekt av barn eller hva som hadde jeg fortsatt hørt på det så lenge musikken var bra... Jeg hører f.eks på masse black metal, med satanistiske tekster etc. men det gir jeg f**n i... Jeg er ikke satanist eller noe! helt enig i deg Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fint for deg, når jeg hører på musikk er det MUSIKKEN jeg hører på, ikke tekstene, hadde tekstene handlet om Hitler, voldtekt av barn eller hva som hadde jeg fortsatt hørt på det så lenge musikken var bra... Ikke jeg... :/ Synes du bomma litt med svaret. Å si noe så bastant som "metal har usaklige tekster" blir helt feil uansett. Jaja, kanskje du hører på metal som faktisk har sugne tekster, da kan du jo få lov til å forsvare det... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg driter egentlig i tekstene, på skikkelig black metal er det nesten umulig å høre hva de sier og derfor føler jeg at vokalen blir mer et instrument og ikke vanlig vokal. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Jeg driter egentlig i tekstene, på skikkelig black metal er det nesten umulig å høre hva de sier og derfor føler jeg at vokalen blir mer et instrument og ikke vanlig vokal. Nettopp... Edit: Jeg vet ikke en gang om musikken jeg hører på har bra eller dårlige tekster, jeg hører ikke på dem! Endret 13. oktober 2004 av H4ngm4N Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg liker ikke noe metal i det hele tatt, det er ikke bare tekstene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå