razh0r Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Alle som liker Ensiferum bør høre Token Of Time. Last ned SAMPLE Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 følelse av at de fleste som liker Ensierum har hørt Token of Time. Ellers vil jeg tro veien å begynne å høre på metal er gjennom noe skikkelig powermetal Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Ensiferum er MEGET bra, Treacherous gods, Guardians of fate, little dreamer, Iron(min favoritt) og resten av sangene, har begge albumene. Ensiferum - ensiferum, Ensiferum - Iron edit : glemte token of time Endret 11. oktober 2004 av Shade22 Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg bare sier....se signatur... Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Lær deg å respekter andres musikksmak? Støttes. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Før digga jeg også musikk som var på hitlistene. Med en tilfeldighet lastet jeg ned feil sang og endte opp med In Flames - Clayman. Jeg likte denne sangen svært godt og fikk tak i mer musikk fra dem, så dimmu borgir, så rhapsody, så lumsk osv. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 og da mener jeg ikke slike idioter (om jeg tør å kalle de det ) som står å vrææler satan i miccen. Noe som er ca. like idiotisk som å si at rapp bare er å snakke fort, trance er ikke musikk og utenlendiger er dumme. Grunnen til at enkelte metallgrupper sminker seg er pga sceneshow og image, på lik linje med at rapperne har svære gullkjeder rundt halsen, og annet "pimp" utstyr. Hvite dresser og nykjemmet hår passer rett og slett ikke inn på en metallkonsert! "Corpsepaint," or the practice of a musician painting his face in a menacing manner, has been in black metal since its earliest days. Corpsepaint first originated in simple costuming tradition, and was even used by some hardrock stars like Alice Cooper during the 1970s. However, it took on a slightly more indepth connotation during the second wave. Early second wave black metallers based their corpsepaint on several sources, mainly, on the victims of the bubonic plague, who had pasty skin and black spots around their eyes and mouth, but also on the traditional concept of "war paint" as it was practiced by warriors during the dark ages. In Germanic folklore, the "Oskorei" or "Wotan's Army" was a procession of supernatural, barbaric warriors who would ride across the sky on black steeds during Yule, terrorizing the countryside; it was said that their faces were painted in a fiercesome way, and they were a host quite hostile to Christianity. For the artists who use it, corpsepaint is just like wearing a mask: its lycanthropic and represents taking on a entirely different personality. It can really help black metal musicians feel the spirit of their music, to avoid stage jitters, to amplify the feeling of black metal in a much more significant way. While wearing corpsepaint, the musicians actually feel less human, less mundane, less "earthly;" its a form of escapism. Unfortunately, many contemporary black metal bands wear corpsepaint simply because they feel obliged to; they see it as merely part of the image of being black metal. Since they wear corpsepaint without a clear understanding of how it’s supposed to be used, their version of the paint can often appear extremely ridiculous. Corpsepaint has been used so often by so many bands (and many times in a pitiful fashion,) that the practice now carries a tinge of embarrassment, which discourages more serious artists from using it to enhance their art. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) weho!, mange metalinsterisserte her!. det er godt. tja, stiller meg negativ til metallica, sangene deres er 99% kraftig gitarspilling, egentlig syntes jeg det er bare tull, men noen liker jo det også. lumsk er hardt!, spesiellt ormin lange den har så fet intro hadde ikke trodd at det var så mange her som hørte på ensiferum.... evig takknemmlig EDIT: metallica har en bra sang, og det er "one" Endret 11. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hehe, bra tråd... Jeg har hørt på rock/metal som f. eks Metallica og Nirvana i 4 år nå, og liker det fortsatt, før det hørte jeg stort sett på listepop hvis jeg hørte på musikk, men jeg var ikke så opptatt av det da at det gjorde noe... Noe av det beste som har skjedd meg noensinne (merk "noe av det beste", ikke det beste) fant sted hos naboen min for ca 2 år siden nå, han skulle brenne (fyfy) en cd med musikk til en venn av seg, med bl.a Dimmu Borgir, da fikk jeg for første gang høre The Promised Future Aeons. Da ble jeg frelst... Har hørt mye på Dimmu Borgir og annen "symfonisk" black metal senere, men jeg har jo utvidet musikksmaken min på andre kanter også, bl.a. har jeg fått ørene opp for Pink Floyd og Simon and Garfunkel som er ganske bra å "laxe" til. Men til poenget mitt, til alle dere som sier: "Ahh, metall er så jævelig tapersk, det er dere som er wannabes!!!" Gi metall en real sjanse, ikke hør en Gorgorth låt og si at den er dårlig, det er ikke mange som liker Gorgoroth første gang de hører det. Sett på litt Metallica eller Nirvana, liker dere det kan dere gå videre til f.eks Children of Bodom, osv... DERE KOMMER IKKE TIL Å ANGRE!!! Jeg var en av dere... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Nei, Iron Maiden er ikke metal.. Hvis dere skal lære metal og kjenne, kjøp plata og hør på den godt. Gode album er: (jaja, vi har vel lov til å ha forskjellig musikksmak, men her er ihvertfall en liste du vil garantert ha mye glede av) Naglfar - Ex Infenris Lumsk - Åsmund Fredgejaever (blanding av folk og metal) Finntroll - Visor om slutet Finntroll - Nättfödd Gorgoroth - A Trib to Mayhem: Originators of Northern Darkness Enslaved - Mardraum Einherjer - Blot Windir - Sóknardalr Vintersorg - Absolute Heavy Metal 2002 Og hør for guds skyld nøye etter, med volumet høyt, bassen litt ned og diskanten høyt opp! Da får du en orgasmisk opplevelse av høyere dimensjoner. Metal (spesielt de albumene listet) er fylt av god musikk (altså vokal og instrumenter av forskjellige slag; fra fele til trekkspill, fra orgel til bass, fra trommer til gitar).. Edit: Ja, såklart, darklyrics er et must. Les mens du hører, og da hører _du_ at det ikke bare er roping som utfolder seg. Det er sang! Endret 11. oktober 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Nå har jeg ikke så god peil på musikksjangere, men Rhapsody og Stratovarius forever Kan noen fortelle meg hvilken sjanger de to gruppene der faller under? (powermetall?) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Grunnen til at enkelte metallgrupper sminker seg er pga sceneshow og image, på lik linje med at rapperne har svære gullkjeder rundt halsen, og annet "pimp" utstyr. Hvite dresser og nykjemmet hår passer rett og slett ikke inn på en metallkonsert! m'm, men av og til blir selv metal-artistenes bekledning og spesielt videoene deres litt leie.. Det ser litt corny ut egentlig.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Metal-musikkvideoer er jo bare harry. Men musikkvideoer er det jo inget poeng i uansett. Og metal-atristers bekledning er da grei den. Utenom Dimmu da, som ser ut som den parodien. Og ja P-in-P, Powermetal. En sjanger som legger størst vekt i lyden, tekster er som oftest lite relevente egentlig. En grei metal-sjanger å begynne med. En litt spesiell liste Ingardj. En litt mer folkeinspirert metal. Og derfor mer melodiøs. (måtte bare påpeke til dere andre, så hvis det er slik musikk dere liker, så hør på Ingardj ). Utenom Gorgoroth da, som er nåtidens store old-school black metal band her i Norge. Men hvilket Vintersorg-album er det der? Vil tippe det er ganske nytt i alle fall. Foretrekker egentlig gammel Vintersorg. Også må jeg si at Arntor er den beste Windir-plata Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Og ja P-in-P, Powermetal. En sjanger som legger størst vekt i lyden, tekster er som oftest lite relevente egentlig. En grei metal-sjanger å begynne med. Til powermetal så vil eg anbefale Jorn. Han lager genial powermetal, har litt hardrock preg på seg så det kan fungere for en bro over til metal Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 lumsk er hardt!, spesiellt ormin lange den har så fet intro Lumsk er digg... Hører mye på Dimmu Borgir, liker best symfonisk "black" metall. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm, skulle satt op en vote på hva folk hører på Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm, skulle satt op en vote på hva folk hører på Gjør det du da vel... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Enig. Lær og elsk METAL! Dere som liker power må jo lære og like annen Metal da Hater power... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det var også Iron Maiden som fikk meg metal fan, så kom Manowar og da var det gjort. Men jeg liker fortsatt hip-hop. Liker faktisk begge deler, en av de få som gjør det. Liker Metal for deres råe sanger, skikkelig trøkk og bra gitarspill. Hip-hop fordi artistene er ofte orginale og har gode beater som er fengene. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 når jeg trykker på new poll, står det: du kan ikke lage en ny poll (eller.no), hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå