Gå til innhold

Hvilke Nvidia drivere gir mest 3DMarks?

Fosco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testet alle Detonator-drivere beregnet for GF4 (28.32 og oppover), og den beste 3DMark2K1-ytelsen får man med 29.40 (Win2K/XP) / 29.41 (Win9x/ME). Dette er den nyeste driveren man kan for øyeblikket oppdrive.

Fikk 10513 poeng med mitt GF4 Ti4400 (306/688) med AMD Athlon T-bird 1GHz (OCet til 1,493GHz), Abit KR7A-RAID (FSB på 149MHz) og 512MB PC2700 DDR RAM under Windows XP.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 19:35, Kjetil Lura skrev:

EviLEddiE har du testet cpu din på 1gh,hva fikk du da,er inntresant i å vite hva forskjellen er i 3dmarks,du fikk 10513 på 1,493,

Kjetil

Jeg gidder ikke å klokke ned CPUen igjen, men roughly kan man ta den scoren jeg har nå og trekke ifra ca. 2500 poeng.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 17:59, EviLEddiE skrev:

Quote:

Den 2002-05-16 19:35, Kjetil Lura skrev:

EviLEddiE har du testet cpu din på 1gh,hva fikk du da,er inntresant i å vite hva forskjellen er i 3dmarks,du fikk 10513 på 1,493,

Kjetil

Jeg gidder ikke å klokke ned CPUen igjen, men roughly kan man ta den scoren jeg har nå og trekke ifra ca. 2500 poeng.

EviLEddiE er redd du tar feil der d er derfor eg spurte om du kunne teste cpu på 1gh,ikke rør skjermkortet,ville vite forskjellen mellom 1gh og 1,493gh,eg tror du ikke hadde fått så mye mindre skåre,2500 trekke i fra hvor har du hentet d tallet i fra,rett fra løseluften eller hvor.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 18:35, Kjetil Lura skrev:

1gh og 1,493gh,eg tror du ikke hadde fått så mye mindre skåre,2500 trekke i fra hvor har du hentet d tallet i fra,rett fra løseluften eller hvor.

Kjetil

Det kan godt stemme. "2500" har jeg fått ved å studere andre benchmarks med samme skjermkort, men med AMD Athlon 1200MHz og lavere til Duron-nivå (som er nede i 6500 poeng. En rask CPU har MEGET mye å si i sammenheng med et GF4-kort, da disse krever at nok data kan prosesseres og leveres av CPU.

Skal få meg en XP1800+ snart, som skal klokkes opp til 2100+.

Grunnen til at jeg ikke gidder å klokke ned igjen er fordi at systemet mitt har en lei tendens til å kræsje helt ("WindowsSystem32Configsystem is Missing or Corrupt") når jeg endrer klokkehastigheten for mye, både oppover og nedover. Veit ikke hvorfor dette skjer, men dette er forbanna irriterende!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 22:19, EviLEddiE skrev:

Quote:

Den 2002-05-17 18:35, Kjetil Lura skrev:

1gh og 1,493gh,eg tror du ikke hadde fått så mye mindre skåre,2500 trekke i fra hvor har du hentet d tallet i fra,rett fra løseluften eller hvor.

Kjetil

Det kan godt stemme. "2500" har jeg fått ved å studere andre benchmarks med samme skjermkort, men med AMD Athlon 1200MHz og lavere til Duron-nivå (som er nede i 6500 poeng. En rask CPU har MEGET mye å si i sammenheng med et GF4-kort, da disse krever at nok data kan prosesseres og leveres av CPU.

Skal få meg en XP1800+ snart, som skal klokkes opp til 2100+.

Grunnen til at jeg ikke gidder å klokke ned igjen er fordi at systemet mitt har en lei tendens til å kræsje helt ("WindowsSystem32Configsystem is Missing or Corrupt") når jeg endrer klokkehastigheten for mye, både oppover og nedover. Veit ikke hvorfor dette skjer, men dette er forbanna irriterende!

ok men er ikke enig og skal ikke mase mer om d.eg har testet noen skjermkort med forsjelige cpu d er ikke så stor forsjell om du har 1gh eller 1,5gh,men har du et meget bra skjermkort da fikk vi bedre skår i 3d mark.

Kjetil

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, så har du nok rett.

Alle testene jeg fortalte om er blitt kjørt på SDRAM-baserte hovedkoret, som KT133A.

Man kan få så mye som 1000+ poeng ekstra ved oppgradering til DDR, det fikk i alle fall jeg fra KT7A-RAID -> KR7A-RAID..!

Men for å si det sånn, et GF4 gir ikke så veldig mye ekstra ytelse enn et GF2/GF3 hvis man kjører med en Duron CPU + SDRAM-basert HK!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 22:31, EviLEddiE skrev:

Når jeg tenker meg om, så har du nok rett.

Alle testene jeg fortalte om er blitt kjørt på SDRAM-baserte hovedkoret, som KT133A.

Man kan få så mye som 1000+ poeng ekstra ved oppgradering til DDR, det fikk i alle fall jeg fra KT7A-RAID -> KR7A-RAID..!

Men for å si det sånn, et GF4 gir ikke så veldig mye ekstra ytelse enn et GF2/GF3 hvis man kjører med en Duron CPU + SDRAM-basert HK!

jaja 70% skermkort 30% system.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...