Morimori Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei Har innstallert flere nye PC'er med XP, og en server med Win 2003 server. På alle har jeg problemer med at alle filer og kataloger er skrivebeskyttet. Når jeg går inn og forsøker å fjærne beskyttelsen, er den tilbake med det samme igjen. Virker som det er en policy som overstyrer. Noen som vet hvordan jeg får fjærnet dette? Lenke til kommentar
nibly Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det er tvilsomt at alle filer er skrivebeskyttet da dette ville skape problemer for operativsystemene. Men spørsmålet er hvordan blir de skrivebeskyttet? mener du gjennom filattributtet eller NTFS-tillatelser? Siden det er en vesentlig forskjell på de to typene. Men dette kan ikke ha skjedd hvis du ikke har rotet det til i GPO'ne eller installert et administrativt program hvor du svarte ja på noen spørsmål du burde ha svart nei på. Siden du kjører Windows Server 2003 så antar jeg at den er satt opp som domene? hvor da klient maskinene logger seg inn? Hvis det er tilfellet så kan gjøre følgende på Windows Server 2003 maskinen: Start->Settings->Control Panel->Administrative Tools->Group Policy Management Forest->Domains->"NavnPåDomene"->Group Policy Objects Gå igjennom hver enkelt GPO ved å høyre-klikke på hver enkelt og klikke på "Edit" Gå så til Computer Configuration->Windows Settings->Security Settings->File System Der vil du få en liste over alle restriksjoner som blir satt på filsystemet til klientene (avhengig av hvor GPO'n er linket til) Det finnes selvfølgelig flere ting som kan være årsaken til dette. Så hvis dette ikke hjelper kan du beskrive problemet med litt flere detaljer for videre hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå