Christian_ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 hvordan gjør jeg det? jeg skriver: <a href="index.php?side=linker">Linker</a> men linker.php ligger i en mappe som heter linker..... hva skriver jeg på linken? håper dere skjønte... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Forhåpentligvis har include-scriptet noe som hindrer at du kan inkluere fra andre mapper enn den som er fastsatt i scriptet, så den løsningen jeg ser for meg er at du legger inn en if-test som sjekker om side == linker, og da bare inkluderer linker.php uten å "gå innom" resten av include-scriptet. F.eks: <?php if($_GET['side'] == "linker") { include ("../en/mappe/linker.php"); exit; // Avslutter all videre PHP-parsing } // include-scriptet her ?> Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 da blir include koden slik? <?php f($_GET['side'] == "linker") { include ("../en/mappe/linker.php"); exit; // Avslutter all videre PHP-parsing } $side = $_GET['side']; if (!empty($side)) { include "$side.php"; } else { include "hoved.php"; } ?> stemmer det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Noe sånt ja... Det var for øvrig et veldig usikkert include-script Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå