Gå til innhold

Primary IDE cable 80 conductor not installed


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede har en ATA100 kabel (den er blå, grå og svart, som tidligere sagt) Men det er også viktig å sette den inn riktig vei (blå kontakt på HK'et, trur jeg), hvis ikke blir den registrert som en ATA66 e.l... Dette skjedde med meg på mitt HK i hvertfall, fixet det med å snu kabelen...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-17 12:33, AJH skrev:

Hvis du allerede har en ATA100 kabel (den er blå, grå og svart, som tidligere sagt) Men det er også viktig å sette den inn riktig vei (blå kontakt på HK'et, trur jeg), hvis ikke blir den registrert som en ATA66 e.l... Dette skjedde med meg på mitt HK i hvertfall, fixet det med å snu kabelen...



d er samme kabel du bruker på alle ata66/100/133.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 16:35, Kamikaze1 skrev:

På kabelen jeg har står det "ATA33/66/100/133MB/s". Er dette feil kabel? Hvis ja, er det en av disse:
? Isåfall, hvilken?


Forøvrig er jeg ganske sikker på at jeg har satt den i riktig vei, da det er et hull som mangler på den ene siden for at man ikke skal sette den i feil vei.



 

Det er nok riktig kabel du har hvis beskrivelsen stemmer, men har du satt den riktig vei?

 

Hvis du strekker ut kabelen så har den to ender. Den kontakten som da befinner seg nesten midt på kabelen skal som regel være lengst unna den enden som skal kobles til hovedkortet.

 

Enkel tegning:

 

|-------|----|

HK......HDD..HDD

 

 

Slik er i alle fall mine kabler. :smile:

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-05-21 17:22 ]

Lenke til kommentar

Det skal ikke ha noe å si at en eller flere disker ikke støtter ATA100 da kabelene er bakoverkompatible. Det vil si at de nyeste kablene funker på de eldste diskene (i alle fall IDE 40 pin).

 

Jeg får ingen feilmelding ved å kople på en gammel disk som kun støtter opp til UDMA2 (husker ikke om dette er ATA33 eller 66)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...