Gå til innhold

Overklokkingstips til msi k8n platinum

El-Hadji

Anbefalte innlegg

Hallo. Har et MSI K8N Platinum hk, 1024 mb ocz premium dc (2.5,3,3,7), amd 64 3000+ med zalman cnps7000a-alcu.

Når jeg prøver å sette fsb til 210 så får jeg bilde, men det fryser under post. Har prøvd å sette opp volten til 1.6, prøvd å sette ned ht multipieren til 3 og satt opp minnevolten til 2.7. Fortsatt ikke boot på 210 mhz fsb.

Har 1 sata disk, koblet til satakontakt nr. 1 (til høyre på kortet) og 1 ide disk og 1 dvdvrenner koblet til hversin ide kontakt.

Tips til å få opp farten på systemet? Temp ligger på max 55 grader under full load på 1350 rpm på cpuvifta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd med høyere timings. Husker ikke hva instillingene var på det HK. Men du bør i allefall ha den 2t settinga. Prøv å sett de øvrige timingsene til 3 4 4 8. Dette kan hjelpe. Jeg fikk min opptil 220, men ikke høyere. Det kan være et problem i forhold til SATA, så hvis du har mulighet så prøv uten.

Personlig bytta jeg dette HK da jeg ikke kom over 220, men det antar jeg er for sent for deg.

Prøv de settingsene over og se om det hjelper.

tykke lill! :thumbup:

Lenke til kommentar

sett i manualen på nettet også... :dontgetit:

kanskje jeg er en dårlig leter..

Satt sata disken min på sata 3 og satt agp frekvensen på 67. Nå boota jeg helt fint me 210 mhz fsb. forsovit med 1T setting (auto), skal kjøre litt prime nå for å se om d funker. Fyre opp på 220 og 2T etterpå. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

spread spectrum er av, agressive timing står på standard (har ikke endret dem), cnq er på, sata 1 og 2 er disabled, agp er på 67 og vorce er 1.55. htt er standart på 4, det er socket 754, ikke 939 :p

edit: leif, og takk for tipsene!

edit2: takk for beeplinken din backslash!

edit3: Når eg fyst e i gang, bruge någen av dokker corecenter? fsben hoppe opp og ner der som ein aen ku. Eina øyeblikke e an på 120mhz, så e an plutselig på 387 før an holde seg litt på 220 igjen. Dette skjer også når eg ikkje har klokka. i cpu-z så e an stabile heile veien..

Endret av El-Hadji
Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på hvor jeg kan finne ut hva lyskombinasjonene på d-bracketen betyr? finner det ikke i manualen...

med å øke agpfrekvensen nå. Wish me luck..

Jeg har D-bracket, og det står i min manual.. bare si meg hva ledsa sier :)

Lenke til kommentar

leste på anandtech som har en test av kortet mitt (Her) Der kommer de opp i 246 mhz fsb med en 3200+ 2000mhz cpu, på stock volt og boxed kjøling. De kunne også beholde 4x htt til 260 mhz fsb. Jeg kommer ikke over 2300 mhz selv når rammen er kjører på 191.6 mhz og 1.6 volt og 2.7 volt på rammen

det virker som biosen deres var anderledes også, hvis du ser på bildene, jeg kan ikke stille mer enn 4x htt, mens de kunne ta 5x ht

Er det bare deres kort som er utroligt, eller er mitt fokka?

Endret av El-Hadji
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...