Hardfredd Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei! Jeg vet at man kan koble switcher i serie ved hjelp av krysset kabel, eller vanlig hvis man har uplinkport. Det jeg lurer på er: skal man koble fra vanlig port i en switch til uplink i en annen, eller fra uplink til vanlig port. Har søkt men fant ingen svar. Takk for at du tar deg tid til å hjelpe! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 hva har du prøvd så langt? i nye switcher (1-2år gamle) kan man plugge hvilken som helst kabel i hvilken som helst port som regel Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kommer vel an på om det er større hastighet på uplink (f.eks en 100Mb switch har ofte en 1Gb uplink) Hvis det ikke er det, så er det vel åkke som. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har ikke prøvd noen ting enda, skal på et lan om en time, og vill gjerne vite det på forhånd. Jeg tror switchene er nye. Noen andre meninger? Er vel egentlig bare prøve seg fram? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 prøv deg fram. grønt/oransje lys viser at link er oppe Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Takk, da drar jeg på lan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå