Gå til innhold

PC til musikk


Anbefalte innlegg

Ja, det er den F/S strømforsyninga jeg tenker på ja.

 

Den MIST-en er også bra, men jeg liker ikke at det bare er 350W. Den vil anstrenge seg mindre og bråke mindre med mer kapasitet(W).

 

For å finne ut om du har 20 eller 24-pins kan du jo bare telle. Det er den største kontakten på hovedkortet. Relativt store (hvite) "hull".

Skal du allikevel kjøpe PSU hos Microplex så blir det jo ikke like ille å kjøpe kjølepasta der da.

 

Skal du handle i byen ville jeg heller dratt til Digital Impuls, det ligger 10 meter lenger bort i samme gata. Der er det ikke så mye kø og de matcher prisen til komplett hvis du sier hva de tar for det.

 

PS: Det ser ikke ut som komplett har Artic Silver, men det har Digital Impuls. Link

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Drar opp denne gamle tråden jeg, siden dere ville ha en oppdatering på hvordan det går. Har fått alle delene, og satte i gang med å bygge. Her er en link som forteller hvor jeg ligger:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=325844&st=0&

 

Sliter med å sette på den forbanna MISTkjøleren. Er usikker på hva jeg skal gjøre med hovedkortets festeannordning (fjerne den, eller har jeg gjort noe feil sånn at MIST kjøleren ikke passer?) samt at det faktisk ser ut som om kjøleren er for høy. Hvis den ikke er det så er det akkurat på håret, men jeg vurderer det dithen at jeg ikke vil få igjen døra uten å rive meg med hele kjølern samt det som er festet til den.

 

Vurderer å kjøpe ny kjøler, så da lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med følgende:

 

- Tips til en kjøler som passer med Papst (18db) vifta jeg kjøpte?

 

- Kan jeg returnere MISTvifta til Microplex og be om retur av penger/bytte mot annen vifte hvis jeg har åpnet pakka, og skrudd litt på den, men fikk pakka for under 30 dager siden? (angrerett)

 

- Noen risiko i å legge hovedkortet med CPU fastspent oppi den antistatiske posen som fulgte med hovedkortet? Har hørt at det ikke er lurt å legge hovedkortet oppå den antistatiske posen i alle fall.

 

Er litt fortvilet nå :ermm:

Lenke til kommentar

Så dumt at kjøleren ikke passer. Jeg tror nok det skal gå, men har selv erfaring med at kjølere kan være fryktelig vanskelig å få på. Lurer på om det ikke skal en slags plate eller no under hovedkortet. Har sett dette bla. på noen Swieftec-kjølere. Det fulgte ikke med noe slikt?

 

Det finnes lite med kjølere som har plass til en 120mm vifte, så da vil jeg foreslå en ny vifte og, eller en slik adapter. Hørt mye bra om bla. denne Swiftech kjøleren.

 

når du sier MIST-vifte, regner jeg med at du mener kjøler?

Lenke til kommentar

Ja, mente MIST kjøler ( denne )

 

Det fulgte med en plate/støtte man skulle sette under, og jeg var helt klar over hva jeg skulle gjøre, men ville gjerne høre her først om det er riktig at jeg skal fjerne festeannordningen som sitter rundt CPU. Dette må jeg nemlig for å få på plass kjøleren, men så viser det seg at det er en del usikkerhet rundt dette her på hw.no, så da tør jeg i alle fall ikke gjøre noe før jeg vet noe sikkert :D

 

Men dette tror jeg ikke betyr noen ting lenger, da det ser veldig ut som om kjøleren er for høy for Lian Li kabinettet. Skal kontakte Microplex anngående angrerett så jeg kanskje får byttet denne til en ny kjøler.

 

Leste gjennom angrerettskjemaet, og da er det jo forbaska typisk at fakturadatoen på denne orderen er 15 dager gammel, og angreretten er 14 dager. Men jeg hentet jo ikke pakken akkurat på fakturadagen, så kanskje jeg kan angre meg.

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Uansett må jeg finne meg en ny kjøler, siden jeg ikke vil sette inn den originale CPU kjølern/vifta når jeg vil ha noe bedre.

 

Den Swiftechkjølern er jo laget for ekstreme overklokkere, men det vil jo si at jeg kanskje trenger en mindre støysvak vifte for å kjøle CPU hvis jeg har en sånn en da?

 

Denne ser også fin ut, men den kjører på 18~27 db. 18db passer bra for meg, men frykter at den må kjøre på mer, så jeg tror jeg kanskje burde ha en annen?

 

Vil alle de kjølerne som er listet opp hos Microplex under socket 939 kategorien passe oppi festeannordningen, eller er det standard at den fjernes på uoriginale kjølere? (greit å få dette på plass, lurer på dette uansett om MISTkjølern virker eller ikke)

 

Og så hadde det vært fint om noen kunne svart på om det er noen risiko i å legge hovedkortet, med CPU fastspent, oppi den antistatiske posen som fulgte med hovedkortet? Må rydde vekk hovedkort og sånt i kveld, så hvis det går fint å legge den tilbake i posen med CPU fastspent så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar

Swiftech kjøleren er en av de beste man får tak i. Da kan du være sikker på at det ikke blir for varmt.

 

Tror de fleste 939-kjølere trenger bakplate. Men hvis du tar av ordningen som er der nå, så kan du jo bare sette den tilbake vel?

 

Når det gjelder å putte hovedkort i pose, så ser jeg ikke noe problem i det, men hvis du har merket "uro" rundt det, skal du ikke ta mitt ord på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde akkurat tenkt til å oppdatere denne threaden, men desverre blir oppdateringen negativ :cry:

 

Etter at jeg fant ut at kjøleren jeg kjøpte var for høy(!!), så måtte jeg skifte den ut. Fikk i går den nye kjøleren og satt i gang med å bygge. Jeg er en nybegynner så det tar litt tid, måtte blant annet ned til den lokale jernvarehandelen for å kjøpe skruer.

 

Anyway.. jeg har nå satt på HD, hovedkort, cpu, kjøler og koblet til det meste, men da jeg skulle sette i grafikkortet møtte jeg på en utfordring :thumbdown:

 

Jeg kjøpte et Sapphire Radeon 9600SE Atlantis 128M DDR AGP kort, men når jeg prøver å sette dette i AGP-slotten så virker det for meg som om det er noe som ikke stemmer.

 

For det første er panelet man ser på utsiden av PC-en (der portene inn til grafikkortet er lokalisert) altfor kort i forhold til panelet som mitt Lian Li PC73SL har. De PCI-kortene som fulgte med hovedkortet (ekstra firewire og usb blant annet) har paneler som passer perfekt til Lian Li kabinettet, det samme har mitt gamle grafikkort og broren min sitt. Av en eller annen grunn så har dette grafikkortet halvparten så langt panel.

 

I tillegg til at panelet er for kort, hindrer også selve utformingen av grafikkortet (og da spesielt panelet dens) at jeg i det hele tatt får satt kortet ned i AGP slotten samtidig som kortet stikker ut på utsiden av kabinettet. Festet som er støpt inn i panelet, er rett og slett plassert feil i forhold til hva Lian Li kabinettet krever, og gjør det umulig å plassere GPU i AGP slotten samtidig som det stikker ut av PC-en. Med festet mener jeg utstikkeren fra panelet som man skrur fast i kabinettet men den ene skruen som trengs.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Så etter mye skriblerier lurer jeg rett og slett på hva som er galt med grafikkortet jeg har kjøpt? Det står jo at det er et AGP kort, og det er det sikkert, men hvorfor er det så spesielt lite? Det er det minste grafikkortet jeg har sett, og det teller bare negativt i mitt tilfelle, når det ikke passer med de andre delene mine. Er dette en eller annen spesiell standard laget for Shuttle PC-er eller noe sånt?

 

Heldigvis kostet ikke kortet mye, så det er ikke krise med hensyn på at angreretten har gått ut. Men hvis dette kortet var helbom fra min side, så lurer jeg på om noen her kan anbefale et annet vifteløst AGP-kort, som dere vet passer til Lian Li PC73SL og Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO ?

 

Nå må jeg få i gang denne PC-en snart :hrm:

Lenke til kommentar

Det går greit å bygge... bortsett fra når jeg møter på hindringer jeg ikke kan gjøre noe med når jeg først har fått de delene.

 

Jeg kan skjære av denne delen, men det er på denne delen man fester skruen så kortet sitter skikkelig fast i kabinettet, i tillegg til at den er låst fast i AGP slotten. Og hvis jeg setter på dette kortet vil man kunne se rett inn i PC-en på baksiden, så jeg tror jeg bør kjøpe et nytt kort.

 

Vet noen hvorfor kortet er laget slik? Så lite, og merkelig designet?

 

Får se meg om etter nye kort igjen.. tar gjerne i mot tips ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...