Gå til innhold

PC til musikk


Anbefalte innlegg

Jepp. Skal bygge selv

 

Har satt inn GPU, HD, Nettverkskort og CD-brenner selv før, så bygge den helt selv blir det neste steget :)

 

Lurer på på to kjappe ting til før jeg bestiller PC-en:

 

- Hovedkortet jeg har valgt er vifteløst ikke sant?

 

- Det har kanskje blitt svart på dette alt, men den kjøleren fra MIST vil ikke være for høy for kabinettet?

 

Edit : Må jeg kjøpe inn kjølepasta og sånt, eller følger alt med? (spesielt til cpu kjøler vel?)

Endret av Onkel Skrue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
halooo musikk krever jo ingenting

 

og jeg mente det billigste systemet du får kjøpt i butikken

Les hele tråden før du sier noe så til de grader tragisk og lite konstruktivt.

Lenke til kommentar
Det skal gå fint ;)

Vil tro de fleste viftestyringer med støtte for nok vifter holder for deg, da du ikke har noen veldig sterke vifter, men denne er veldig god:

Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv, er jo også billigere enn den du fant.

Med denne kan du skru ned tempo på kabinettviftene ja.

 

NorthQ Strømforsyninga du har valgt er helt fin den, men merk at det står 12-17, kommer an på hvor mye den anstrenger seg, men det er uansett ikke mye.

 

Takk for at du velger alternative nettbutikker. Liker ikke at alle velger komplett bare fordi de ikke har hørt om annet.

Går det an å skru av LEDene på den Sunbeam? Den første viftestrying du valgte Aleks står kanskje mer i stil med kabinettet. Med et slikt kabinett til den prisen så bør man kjøre litt stil også. Syns det er viktig jeg :thumbup:

 

Har den NorthQ st.Fo. selv, syns den er helt fint, men jeg hører den. :hmm:

Endret av Dead Ringer
Lenke til kommentar
halooo musikk krever jo ingenting

 

og jeg mente det billigste systemet du får kjøpt i butikken

Jeg skal si deg det at.. det kommer helt an på åssen type mussik.. produksjon du driver med...

 

Driver du med lett arbeid så krever det ikke noe..

driver derimot med skikklig mussikpoduksjon så må du ha noe det er litt respekt av.. lydkortet er det viktigste.. rammen er også viktig og diskplassen bør vere god ;-)

Lenke til kommentar

Bestemt meg for å gå for NorthQ Strømforsyning Silent 400W Sort T NQ 4001SE pga at den virker bra, og at den MIST strømforsyningen jeg har sett på ikke er på lager. Jeg vil også ha Digital Doc 5+, Sølv pga at jeg ikke orker en harry disco PC ;) (Sunbeam Rheobus har meget kraftige LED's i front, noe som ikke passer for meg)

 

Da er PC-en så og si i boks, men lurer på om noen kunne avkrefte/bekrefte om Asus A8V Deluxe/WIFI-g K8T800PRO S-939 hovedkortet er vifteløst? Jeg har problemer med å avgjøre det selv, og hvis det sitter en gigantisk vifte der, hvordan kan jeg løse det problemet?

 

Kan jeg sette på en Zalman ZMNB47J i stedet for en vifte, hvis det er en på hovedkortet jeg har valgt?

Lenke til kommentar

Denne du tenker på?

 

Har hørt at F/S avgir lite støy, men det står ikke noe om dette hos microplex. På dems side står det også at man kan kjøpe en adapter fra 20 - 24 pins så det går vel greit? (bortsett fra at den ikke er på lager, og da er jeg like langt). Den MIST stømforsyningen som var baser på F/S, men som ikke var på lager så jo fin ut. Er dette noe av det samme?

 

Så igjennom alle "pinnene" til hovedkortet mitt, men fant ingenting om 20 eller 24 pin. Bør vel være sikker på det før jeg kjøper. Jeg fant ingenting da jeg gransket siden til ASUS heller (se komplett link for link dit). Vet du hvordan jeg kan finne ut dette?

 

Tror jeg skal kjøpe noe kjølepasta, og valget falt på Arctic Silver 5, men prisen for frakt og lignende fra Microplex ble jo latterlig. Her har jeg kopiert og pasta utregningene til Microplex (etter beste evne):

 

 

Varenr.  Ant.   Art.Navn  Eksl.mva.  Inkl.mva. 

ASAS535G  1 stk.  Arctic Silver 5 Termisk Pasta  63,71  79,00 

 

Varesum: 

                                                              63,71  79,00 

  

--------------------------------------------------------------------------------

 

Postens Servicepakke (0,01 kilo*)             56,00  69,44 

Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke  36,29  45,00 

Ekspedisjonsgebyr                                   20,16  25,00 

Totalsum:                                              176,16  218,44 

 

Når selve kjølepastaen koster 79 kr, synes jeg det er for drøyt å betale 219 kr for å få det hjem på døra. Tror du at de selger dette hos Kompletts butikk i Oslo? (ved Eldorado)

 

Edit: Så at de hadde overgang fra 20 -> 24 pin hos netshop, så da kan jeg bestille dette hvis jeg skifter til F/S strømforsyning.

Endret av Onkel Skrue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...