Gå til innhold

Delvis oppstartsproblemer og intet bilde

Anbefalte innlegg

Har tatt en kikk på pcen til en kamerat den siste tiden og bla. reinstallert Windows. Hos mer har pcen fungert utmerket, men det skjer noe med den når han får den tilbake.

Problemet er altså beskjeden om "check signal cable" samtidig med at alle lampene på MSI-hovedkortet blir røde. For å få liv i pcen må han skru pcen av og på utallige ganger, ta ut PSU-ledning og benytte av av/på-bryteren på baksiden til lampene blir grønne og pcen starter som normalt.

Som sagt så skjer ikke disse problemene hos meg, og det hele virker derfor besynderlig. Kan disse lampene bli røde hvis det er noe galt med skjermen eller skjermkabelen?!

Duron 600 mhz

MSI-hovedkort

SD-ram (en eldre og en nyere)

GeForce 2 skjermkort

Edit: Han har også testet med annen skjerm og skjermkabel hos seg selv uten at dette har hjulpet. :ermm:

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer med min skjerm, men nå har jo han prøvd med to av sine egne så det er litt rart.

Planen foreløpig er å drasse med meg min skjermkort opp til han og evt. min skjerm så får vi se da.

Jeg skjønner bare ikke hvordan lysene kan bli påvirket av om skjermen fungerer eller ikke?!

Lenke til kommentar

Noe han kan prøve er å gå inn på Bios Setup, og velge "Load Fail-Safe Defaults" f.eks, som er en feilsøkingsmodus for å starte maskinen med mest mulig stabile innstillinger..

Noen ganger kan det også hjelpe å ta ut bios-batteriet, sette det inn på nytt, foreta og endre riktig innstillinger i bios og se om feilen løses da.. Eller kanskje enklest hvis man har hovedkort-manualen; se hvordan man resetter bios..

Jeg hadde tidligere et problem med at skjermen ikke ville slå seg på eller reagere når jeg starta maskinen, og da løste det seg ved å nappe ut og sette inn batteriet på nytt. Dette har i praksis den samme virkninga som å resette bios.

Det er enkelt å prøve også.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...