Gå til innhold

Hva skal jeg ha, mx310 eller mx510

Anbefalte innlegg

Hei,

har bare å få varene jeg har bestillt fra itbutikken, slik at jeg kan begynne å bygge maskinen min.

Jeg har bestillt ei mx510 mus derfra, og denne har blitt forskjøvet i leveringstid 4-5 ganger og idag ser jeg at den ikke leveres før 18/10.

Det jeg da lurte på er om mx310 kunne være ett alternativ, da de har denne på lager.

Eller skal jeg heller bestille mx510 fra komplett som har denne på lager, og heller betale ekstra porto der, som vel ble 70kr?

Jeg hørte ikke så mye bra om itbutikken før jeg bestillte, men jeg måtte ha en xp-m 2400+, så derfor bestillte jeg der likevel.

Men dette er siste gang, det må jo gå ann å få en fast leveringstid når en vare ikke er på lager, og ikke en som utsettes flere ganger.

Og det er ikke bare musa som har blitt utsatt, også Logitech tastaturet, men det skal visstnok komme på lager imorgen, men jeg vet ikke hvor mye jeg stoler på det.

Men spørsmålet er ; skal jeg kjøpe meg mx310 eller mx510, i forhold til de ekstra utgiftene jeg får med mx510?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

MX310 er ikke en god mus, synes jeg. En utrolig elendig arvtaker til den udødelige MX300. MX510 er derimot en grei mus. Likevel foretrekker jeg grepet på Microsoft-mus, men det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Nå er jeg den heldige eier av en mx310, og mulig jeg er rar men den passet min hånd bedre enn mx510. Så for meg er det motsatt av dere andre. Nå må jeg innrømme at de tre vanlige knappene holder for meg, så alt hva ekstraknapper vedgår er det irrelevant for meg, jeg bruker alikevel ikke de ekstraknappene jeg har i dag.

Så mitt råd er å finne en butikk som selger begge deler og få prøve hvem som sitter best i hånden.

Lenke til kommentar
Nå er jeg den heldige eier av en mx310, og mulig jeg er rar men den passet min hånd bedre enn mx510. Så for meg er det motsatt av dere andre. Nå må jeg innrømme at de tre vanlige knappene holder for meg, så alt hva ekstraknapper vedgår er det irrelevant for meg, jeg bruker alikevel ikke de ekstraknappene jeg har i dag.

Så mitt råd er å finne en butikk som selger begge deler og få prøve hvem som sitter best i hånden.

Helt enig i det du sier, mx310 ligger bedre i min hånd også.

Men dra til en butikk og prøv dem, eneste måten å finne ut av hvem du liker best!

Lenke til kommentar

Ja jeg går nok for mx510 til tross for din positive opplevelse med mx310, bOMS,

Har lest så mye bra om den før, den ser bedre ut enn mx310, og jeg vil tro den passer min middels størrelse hånd bra.

Så da bestiller jeg heller mx510 fra ps-data som har den på lager. De har også Logitech Ultra x flat tastatur på lager, som jeg tror jeg kjøper isteden for Logitech Internet N. SE fra itbutikken(denne skal igrunnen komme inn imorgen, men det stoler jeg ikke på, pga. tidligere utsettelser). Jeg vil og gjerne ha delene før helga, men det spørs vel uansett.. Da har itbutikken alle varene jeg skal ha inne.

Satser bare på at jeg greier å slette disse, prøvde istad og da gikk det ikke.

Takk for gode råd

Lenke til kommentar
MX310 er liten, puslete og ekkel! Bestill 510 fra et annet sted.

Jeg hater MX3xx, er så "plastic fantastic", veier altfor lite osv.

*slå på fredrik*

MX3xx-serien er ganske behageleg etter mi mening. Passer perfekt i handa mi. :)

Men sjølv vurderer eg å få tak i MX1000 no.

Lenke til kommentar

Ja, det jevnet seg plutselig ut her, men jeg går nok uansett for mx510. Den gir ett bedre helhetsuttrykk, selv om jeg sikkert hadde blitt fornøyd med den andre og.

Sitter på ei gammel microsoft kulemus, så det hadde nok vært ei forbedring uansett.

Nå det gjelder musmatta, har jeg allerede fått fUNC1030 frakomplett, så jeg beholder nok den.

De skal vel passe bra sammen de to.

Nå fikk jeg iallefall slettet musa fra itbutikken, får prøve på tastaturet også.

Når jeg klikker på linken i mailen, så kommer jeg til den danske sideversjonen, og da kan jeg ikke slette virker det som.

Men en sjelden gang kommer jeg på den norske og da virker det som at det går ann. Var iallefall sånn når jeg slettet skjermen jeg hadde lagt inn til bestilling og.

Ja der fikk jeg slettet tasturet også, det var ikke verst :thumbup:

Lenke til kommentar

Alt i orden. Det var ikke for å være vanskelig. Jeg bare sier at hvis du har muligheten til å prøve ville jeg ha gjort det. Men uansett tror jeg du kommer til å bli kjempefornøyd hvis det er en god gammel kulemus du sitter med nå. For meg er det min andre generasjons opptiske mus, men da jeg byttet første gang var det en enorm forskjell.

Og Logitech sine flate tastaturer er også veldig gode å skrive på, eneste irritasjonsmoment er at du må skru på F-tastelås hver gang du starter maskinen. Hadde den vært på funksjonsknappene(F1,F2,F3 osv) i utganspunktet hadde det vært fint, men slik den er i dag er den en pest og en plage.

Lenke til kommentar

Ja jeg vil tro at jeg blir fornøyd.

Dette med F-tastelås skjønte jeg ikke så mye av, men jeg har lest om det før og da var det ikke en positiv ting.

Men jeg tror det var under brukererfaring på I. Navigator SE tastaturet., men de har kanskje dette begge to ellers er det jeg som blander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...