tundra Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 har bygd en ny maskin, men når jeg slår den på kommer det opp en melding der det står "Verifying DMI Pool Data", og så skjer det ikke mer. Hva er feil? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Mange mulige .... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Tips: Hvis du reflasher BIOS fra dos boot diskette og resetter cmos med jumper etterpå opprettes det en ny DMI pool (hw-database). Men du må la systemet boote til dos en gang for å oppnå det, (building DMI pool ...done/success) Kan hende en ny dmi pool også lages ved kun cmos jumper reset . Og boot til dos floppy en gang før endringer gjøres i bios.(for å få building DMI pool ...done/success) Ps ! for award bios flash må parameter for oppdatering/clear av DMI data benyttes . Samme med AMI også . Eks award: /cd = clear DMI after Programming /cp = clear PNP(ESCD) after Programming Endret 11. oktober 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
tundra Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg har en s-ata harddisk koblet til, men når jeg tar den ut kommer det forbi verifying dmi pool data og til feilmeldingen "no system disk" ellerderomkring. er det noe feil med hdden? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Er det noe installert på denne HDD'en? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 nei, den er ny. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Har du satt BIOS til å boote fra CD? Står CD med OS i CD/DVD-drive? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 når jeg kobler til cd-rommen kommer det opp "detecting IDE drives . . . ", og der blir den stående... Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Da ville jeg sjekke kabel til CD-spilleren. Koble fra og koble til igjen. Hvis mulig forsøke med en annen kable. Hvis du har mer enn èn CD-spiller montert, sjekk at ikke begge er satt som Master. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Virker det nå, eller..... Lenke til kommentar
tundra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 nei. men det var feil med den første cd-rommen jeg prøvde. koblet til en annen og da hang den ikke på detecting ide drives. men det kommer fortsatt opp verifying dmi pool data, uten at den kommer videre. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du vil ikke komme videre så lenge du har en blank HDD. For å komme videre må du boote fra CD og installere OS. Hvis CD med OS står i spilleren og du ikke kommer videre, sjekk om BIOS er satt til å boote fra CD. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 skal den ikke stoppe og spørre etter systemdisk da? når jeg kobler ut harddisken kommer den forbi verifying dmi pool data, og til spørsmål om systemdisk. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 prøvde nå å sette inn os-plata, men maskina henger fortsatt på verifying dmi pool data. kan det være harddisken det er noe feil med? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 nei men se der, nå funker det visst.... Lenke til kommentar
tundra Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 eller ikke.... når jeg skal installere sier datan at installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. da blir det å prøve med en annen harddisk hvis ikke noen vet noen grunn til å fortsatt prøve med denne. det er en s-ata disk. helt ny. kanskje det kan være noe jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 To ting med s-ata. Enable s-ata i BIOS. Det måtte jeg på min maskin. evt. sette i driverdiskett når setup ber om det ved installasjon. Rett etter oppstart fra CD står det noe sånt som. 'Press F6 for å laste s-ata drivere' eller noe lignende. Jeg tror ikke at det er noe feil med HDD'en din. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 s-ata er enabla i bios. får sjekke det med drivere da... Lenke til kommentar
tundra Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 kom ikke opp noe om s-ata-drivere. installajonsprogrammet sier fortsatt at der er ingen harddiskstasjoner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå