Gå til innhold

Installerte minne, maskin død, lukter svidd

_Zw_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satt en Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 i en Athlon XP pc, å da starta den, slo seg av å d lokta svidd...

(Det var en twinmos Ram brikke i den fra før) så når jeg sett tilbake twinmos rammen, starter ikke maskinen.. Kommer ikke sånn pipelyd som det gjør når maskinen skal starte.. Er det HK som har gått til helvette eller er det RAMen??

For når jeg starter maskinen nå slår den seg bare av å det kommer ikke noe på skjermen, så lokter det slik som det gjør når en elektrisk motor går til helvette der rammen skal stå..

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg satt en Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 i en Athlon XP pc, å da starta den, slo seg av å d lokta svidd...

(Det var en twinmos Ram brikke i den fra før) så når jeg sett tilbake twinmos rammen, starter ikke maskinen.. Kommer ikke sånn pipelyd som det gjør når maskinen skal starte.. Er det HK som har gått til helvette eller er det RAMen??

For når jeg starter maskinen nå slår den seg bare av å det kommer ikke noe på skjermen, så lokter det slik som det gjør når en elektrisk motor går til helvette der rammen skal stå..

se på kondensatorer rundt CPU bracket. har hørt om tilfeller hvor de har blitt svidd pga overheat :D

booter maskina uten RAMmen og andre pci kort installert?

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

går viftene??? får hk strøm? i såfall sjekk strømforsyningen. Men mestsansynleg er noe svidd på hk. man kan ikkje skjønne at det skulle vere noe med rammen å gjøre.

vert noe overklokking?

ps. kunne hvert kjekt å vite hvilket HK du har

Endret av cerox
Lenke til kommentar
Utrolig lite beskrivende emnetittel. Den skal fortelle hva tråden handler om, og "HJELP! (Hva gikk galt?) sier ikke særlig mye.

Anbefaler trådstarter å endre tittelen.

Enig der, reagerte på det selv.

- Sikker på at lukten kommer fra ram slottene?

- Starter pcn i det heletatt nå?

- Hvor gammelt er hk og cpu?

Fiks topicene dine

:ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Satte du ikke Rammen feil vei da?  :p

Da må man bruke ekstremt mye makt. Er ikke bare å trø den inn gærnveien. :p

Feil!

Det går fint å sette rammen feil vei når man er en kløne (kløner bruker *ekstrem* makt pr.def.)

Og det trådstarter beskriver er akkurat ett sånt tilfelle..

Setter man brikka feil vei så kortslutter brikka.. og HK (minnekontroller).

Farvel minne! Farvel HK!..

Edit:

Og det verste er at alle brikker man etterpå stapper ned i det "toastede" HK sitt avgår ved døden..

Trådstarter har ikke fulgt opp tråden sin ser jeg, men man blir vel litt taus når man bostavelig talt har svidd av ett par-tre tusen kroner...

Blir liksom litt mindre viktig at emnefeltet ikke akkurat var iht. reglementet..

"Better luck next time!" :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
går viftene??? får hk strøm? i såfall sjekk strømforsyningen. Men mestsansynleg er noe svidd på hk. man kan ikkje skjønne at det skulle vere noe med rammen å gjøre.

vert noe overklokking?

ps. kunne hvert kjekt å vite hvilket HK du har

abit kd7 kort..

kortet får strøm.

har aldri vært klokket

Lenke til kommentar
Satte du ikke Rammen feil vei da?  :p

Da må man bruke ekstremt mye makt. Er ikke bare å trø den inn gærnveien. :p

Feil!

Det går fint å sette rammen feil vei når man er en kløne (kløner bruker *ekstrem* makt pr.def.)

Og det trådstarter beskriver er akkurat ett sånt tilfelle..

Setter man brikka feil vei så kortslutter brikka.. og HK (minnekontroller).

Farvel minne! Farvel HK!..

Feil! Minnet kan fint overleve det, verre med hovedkortet.

En kamerat av meg greide dette. Hovedkortet gikk føyken, rammen var like fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...