Ordinær Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) PÅ hovedkortet mitt.(der hvor vifta skal være) Er det ingen vifte. Det er en slags kjøleribbe eller noe. Den er akkurat som vifta. Festet med to plugger som kan presses ned. jeg har prøvd litt og får den ikke av. Hvordan gjør du dette? (jeg snakker ikke om CPU vifta og det) Endret 11. oktober 2004 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 please,please,please hjelp . Før kjølepastan tørker Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Litt info om hovedkortet og slikt hjelper godt på. Det er kjøleribben til NorthBridge du prøver å ta av, jeg mener den er festet med en trykk-og-vri-metode (eller noe liknende). Hvis du ikke har tatt kortet ut av kabinettet enda kan jeg forsikre deg om at det blir ca. 20 ganger enklere om du gjør det. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hvorfor skal den av da ? Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg skal feste en vifte i plassen Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Kan du ikke feste vifta oppå kjøle ribben? (hvilken vifte er det da?) Endret 11. oktober 2004 av ExtremeSnowboarder Lenke til kommentar
runela Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det den på chipen som sitter fast i hovedkorte eller cpuen som skal av? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Trur ikke det er cpuen det er snakk om her... Det står i første post ! Hvis du tar av hovedkorte fra kabinettet å tar en pinsett å presser av de greiene som stiker ut på baksiden av hovedkorte der kjøleribben er så skal den gå av. Endret 11. oktober 2004 av ExtremeSnowboarder Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har et gammelt kt3 ultra MSI kort eller noe. Og mitt nye (varme) MSI nForce3 Platinum edition. Jeg har vifta som satt på det gammle hovekortetet. Men det er en kjøleribbe av noe slag som sitter bom fast. Det står MSI på den. trykk og vri funka ikke bra for meg. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Sitter viften fast i kjøleribben eller noe? Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) ta en tang (for eksempel kombitang eller spisstang), snu HK med baksiden opp. finn igjen pluggene på baksiden og press splitten på pluggene sammen. om det er noen fjærer på pluggene kan det hende de spretter av gårde, så hold øye med de så godt som mulig. om det ikke er denne typen plugger chipsetkjøleren din er festet med, så se bort fra denne replayen. Endret 11. oktober 2004 av capy Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 nei på det nye hovedkortet. (der hvor hovedkort vifta valigvis sitter, Er det en kjøleribbe som beskytter den firkanta greia på hk. Den er festet på samme måte som viftene vanligvis er. To plugger eller pinner eller hva jeg skal si. De går gjennom Hovedkortet og ut på andre siden. Lenke til kommentar
Daffadu Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Du har ikke en manual for HK der du finner montering av cpu-kjøler/ribbe? Ta tipset om å ta ut HK, MYE lettere da Lenke til kommentar
runela Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det ikke sånn at på pluggen på baksiden av korte kan klipes i hop med fingrene eller en liten tang? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Hovedkortet må først av så kan du klipe sammen de greiene der kjøleren sitter å da SKAL den gå av. Får du til ? Endret 11. oktober 2004 av ExtremeSnowboarder Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jepp, for å fjerne chipsett-kjøleribben må du komme til på baksiden av hovedkortet. (Dvs. det går an å fjerne den ved å klippe av plastikkfestene forfra, men det er som regel ikke ønskelig). Festene består av to "mothaker" på baksiden av kortet, og disse må klemmes sammen slik at mothakene kan dyttes tilbake gjennom hullene i hovedkortet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Stenges. Bumping etter så kort tid er ikkje tiltatt og derfor blir tråden stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg