Gå til innhold

Epox EP-8KDA+ og cool'n'quiet problem

Maestro_K

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en uke siden ny pc på komplett, med EP-8KDA+, Athlon 64 3000+ og 5*512RAM. Problemet oppstod da jeg skulle aktivere cool'n'quiet. Jeg innstallerte driverne, og endre strøminstillingene i windows, men ingen c'n'q fungerte. Da jeg sjekket i biosen, fant jeg ingen alternativer for å skru på c'n'q, selv om det stod bilde av det i manualen som kom med kortet. Dette var jo mildt sagt mystisk. Jeg prøve med nyeste biosversjon, men fikk heller ikke noe c'n'q da. Men etter å ha lett litt på nettet på div forum fant jeg ut at dette hovedkortet merkelig nok bare støtter c'n'q med en rambrikke innstallert. Og da jeg tok ut den ene brikken ,fikk jeg plutselig opp c'n'q i bios. Dette var jo svært irriterende iom. at jeg hadde kjøpt 2*512. Jeg sendte så mail til epox, om ikke de hadde til hensikt å komme med en ny bios som fikset dette, men fikk et halvveis usaklig svar, som ikke gjorde stort mer enn å bekrefte problemet. Dette fikk begeret til å flyte over, og nå skal kortet sendes tilbake så fort som mulig.

c'n'q var en av hovedgrunnene til at jeg valgte amd, og jeg synes det er begrederlig at det ikke fantes noen informasjon om dette hverken på epox sine sider, eller hos komplett.

Så et spørsmål: Hvilke hk(med nforce 3 250gb) støtter cool'n'quiet med 2*512 ram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...