jvestby Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Noen som har en klient å anbefale? Kjører Mandrake 10.1. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Spørs om du mener en spesifikk VPN-løsning eller bare generelt. VPN kan være så mangt. Jeg bruker PPTP Client, siden jeg må koble meg til et VPN basert på PPTP-protokollen. Ellers vet jeg at Cisco har noe greier. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 vpnc funker fint her på NTNU (som jeg så du går på). Hvordan det settes opp er beskrevet på Orakeltjenesten sine sider. Funker strålende. Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Thanx, jeg går siv.ing kjemi "by the way" Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Har fått det til å fungere med vpnc nå, men når jeg skriver "make install" så får jeg denne meldingen: [root@dhcp-18984 vpnc-0.2-rm+zomb.1]# make install make: *** No rule to make target `install'. Stop Programmet funker ellers, men må kjøre det fra katalogen hvor jeg kjørte make... Noen som vet hva dette er? Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Never mind.. Fant det ut. Skrev bare :[code]cp vpnc vpnc-connect vpnc-disconnect /usr/local/sbin[/code] så ordnet det seg.. Lenke til kommentar
Solow Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg prøver også å koble meg opp mot NTNU lastet ned en rpm pakke for vpnc, og har installertt den: [erlend@shuttle ~]$ rpm -qa | grep vpnc vpnc-0.3.2-1.1.fc3.rf men kommandoen "vpnc-connect /etc/vpnc-connect" virker ikke. jeg finner heller ikke ut hvor vpnc-filene ligger får å få kopiert dem over på sbin Har ellers fulgt oppskriften fra denne siden: http://infoweb.ntnu.no/read_article.php?aid=286 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå