Gå til innhold

Hvor hurtig er usb2 portene på bærbar pc

vix

Anbefalte innlegg

Jegn har bærbar pc ,og har merket meg at usb 2 portene er mye langsomere en på stasjonær pc ,jeg klarer bare brenne med max 4x dvd hastighet på en plextor 8x USB dvd brenner ,denne brenneren klarer 8 x hastighet på stasjonære pc, er det andre som har tilsvarende erfaringer ,og bør en forvente samme hastighet på bærbar som stasjonær PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jegn har bærbar pc ,og har merket meg at usb 2 portene er mye langsomere en på stasjonær pc ,jeg klarer bare brenne med max 4x dvd hastighet på en plextor 8x USB dvd brenner ,denne brenneren klarer 8 x hastighet på stasjonære pc, er det andre som har tilsvarende erfaringer ,og bør en forvente samme hastighet på bærbar som stasjonær PC?

Usb2 portene er på 480mbit, men det er hjelper lite om hardisken på den bærbare pcen din ikke kan levere. Er ganske sikker på at det er det problemet ligger. Bærbare pcer er kjent for å ha ganske trege disker. Et grensesnitt er aldri raskere enn svakeste ledd. I ditt tilfelle nesten garantert disken. 8x dvd er ca 11MB/s.

Lenke til kommentar
Kansje hardisken er en brems ,men den burde klare langt mer en 11000kb/s ,i nero sin ytelsetest klarer disken å leses med 26000kb/s skulle derfor tro at det ikke er disken som bremser her.

har du lagt inn drivere til usb 2.0 da ? Og står den i bios på high, eller low speed på usb ?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det meste ikke engang HP support forstår hvorfor ytelsen her er så lav ,den har vært til reperasjon for dette 3 ganger nå uten at dette er blitt bedre ,jeg har installert den nyeste firmware på brenneren ,de siste chipsett driverene og defragmentert disken,bare oppgradering av sør chipsettet gav bedre ytelse.

Jeg spør fordi jeg lurer på om dette er ett problem på bærbare pcèr generelt ,eller om det bare er min maskin som er for dårlig,er det noen som har opplevd lignende problemer?

Maskinen min har 3 usb2 porter.

Endret av vix
Lenke til kommentar

Problemet er strømmen. Bærbare pc'er greier ikke levere like mye elektrisitet som stasjonære. Muligens kan en usb-hub med strømadapter hjelpe deg.

Kan ikke garantere at det er riktig, men overhørte en samtale mellom en kunde og en som jobber på Datakjeden i Trondheim en gang, og han fikk det svaret. Høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Problemet er strømmen. Bærbare pc'er greier ikke levere like mye elektrisitet som stasjonære. Muligens kan en usb-hub med strømadapter hjelpe deg.

Kan ikke garantere at det er riktig, men overhørte en samtale mellom en kunde og en som jobber på Datakjeden i Trondheim en gang, og han fikk det svaret. Høres fornuftig ut.

Jeg har prøvd USB2 Hub med stømforsyning uten at dette hjalp ,etter det jeg har fått høre har de fleste 5 volt på USB2 portene som forøvrig også er en standar som benyttes på stasjonære maskiner

Lenke til kommentar
Kansje hardisken er en brems ,men den burde klare langt mer en 11000kb/s ,i nero sin ytelsetest klarer disken å leses med 26000kb/s skulle derfor tro at det ikke er disken som bremser her.

har du lagt inn drivere til usb 2.0 da ? Og står den i bios på high, eller low speed på usb ?

Jeg har ikke dette valget i biosen på min pc ,

Jeg har nå fått prøvd hastighten på en Medion pc med 40gb hardisk ,samme størerlse som det er i min pc ,og den klarer å brenne DVD med 8 x hastigheten på min pletor usb2 brenner.

HP`s klageavdeling unskylder seg med at chip settet på min 1/2 år gamle pc er flaskehalsen og at sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...