Gå til innhold

Trenger hjelp, noe galt med pc

Anbefalte innlegg

har en data som i det siste har oppført seg rart, når jeg skal skru på maskinen får den ikke kontakt med skjerm,

jeg må trykke på on\off, skru av og på, knappen ca rundt 10 ganger, før den får kontakt med skjerm..

jeg har et msi k7t266 hovedkort og kikket på disse lysdiodene som skal forklare problemet. og forklaringen der er ...

den fryse på lys som indikerer følgende... "testing vga bios- this will start writing vga sign-on message to the screen"

jeg visste egentlig ikke hva jeg burde gjøre.. så jeg flashet bios for første gang...

har forsatt samme problem...

og etter flashing, har jeg og noe annet some kommer opp i boot,(når maskin starter etter 10 av\på)

etter den har funnet hardisker og cd\dvd roms. kommer noe lignende som dette..

et program kalt fastrack lite scanner ide drives, ender opp med resultat "no array definded" så har jeg to valg, enten forsette boot, eller gå in dette fasttrack programet, der inne er der en meny, men jeg kan ikke velge noe, fordi program har en error som sier at ingen hardisker er connect, og at jeg bør sjekke tilslutning og strømkabel. men vis jeg bare hopper over dette booter den da normalt...

jeg tror dette siste(fasttrack) har noe med raid oppsett for hardisker, noe jeg ikke bruker, men finner ingen plass i bios hvor jeg skrur dette av....

men når maskinen er startet opp i windows oppfører den seg normalt, bortsett fra jeg har fått et par såkalt "blue-screen" tror jeg det kalles...

og at jeg gjentatte ganger får denne eller lignende meldinger når jeg slutter programmer,error.jpg

men det siste med disse errors i windows, er noe jeg har hatt en stund før disse ovenstående problemer...

håper på noen løsninger....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med en annen skjerm, en annen skjermkabel, et annet skjermkort, eller enkelt og greit sjekket at skjermkabel er koblet skikkelig i?

Det kan være

1. Skjermen er litt gåen

2. Kabelen til skjermen er litt gåen

3. Eller skjermkortet er gåent (det er et integrert skjermkort?)

Det kan være det har noe med RAIDoppsett ja. Kanskje noen andre vet hvor du finner dette i BIOSoppsettet til hovedkortet ditt.

Når det gjelder de andre problemene så høres det ut som om maskinen din rett og slett trenger en reinstallasjon.

Lenke til kommentar

takk for svar, men det er det minste av mine problemer, og den plug in var ikke installert hos meg..

jeg vil fikse situasjonen hvor jeg konstant må skru maskin av og på for i det hele tatt få den til å boote, det kan ikke være godt for harddiskene...

Endret av SKELETOR
Lenke til kommentar

prøv, slik som noen nevnte før meg, å installere windows på nytt... dette

hjelper ofte for mange problemer. ellers har eg vært borti at dårlig, eller feil

på minne, kan forårsake mange rare feil.

kjør i så tilfelle en test på minne.

dette med at skjermen ikke alltid slår seg på

første gang har eg vært borti før. da var det

hovedkortet som krølla seg litt. men det

trenger ikke å være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...