x871kx6167ss7 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei! Jeg har lyst til å overklokke min prosessor(AMD-A 64 3000+ s754), jeg bruker et Albatron k8X800 proII (k8t800). Jeg har en Tt Vanus 12 CPU vifte... Prosessoren ligger på en temperatur på 30 med min fart og litt under(nesten 25 C) på full guff... Er det noe problem for meg å overklokke da? (Når jeg kjører prosessoren på fult har den kommet opp i 44 C på laveste vifte hastighet og 35 men full hastighet) Og hvordan overklokker jeg? Har hørt at det skal være noen problemer med å overlokke med det hket jeg har... PS. Burde man ikke ha en egen kategori under Overklokking som har overklokking? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) opptil rundt 55 grader full load er helt greit det er to måter å klokke på for deg, den ene er å øke HTT bussen, den andre er å øke fsb. tror egentlig det er det samme, mene det stilles på hver for seg om jeg ikke husker feil det er en bra post her en plass om overkloking av AMD 64 maskiner edit: http://overklokking.no/guides/nybegynner/del1/index.html Endret 11. oktober 2004 av Spirre Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Prosessoren ligger på en temperatur på 30 med min fart og litt under(nesten 25 C) på full guff... Jeg lurer på om du har mikset her? Er det ikke 25c ved min fart og 30c ved full guffe? (mer belastning = mer varmeutvikling) Endret 11. oktober 2004 av Demolish Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Prosessoren ligger på en temperatur på 30 med min fart og litt under(nesten 25 C) på full guff... Jeg lurer på om du har mikset her? Er det ikke 25c ved min fart og 30c ved full guffe? (mer belastning = mer varmeutvikling) Det er viften jeg snakker om.. Jeg kommer ikke til å ha viften på fult for å overklokke! Den bråker noe j*****! Men jeg gikk inn på biosen, og jeg regner med at det er FSB'en jeg må øke? eller tar jeg feil? Det var vel det eneste jeg kunne se! Uten om volt... Men jeg burde vel ikke sette den opp med 100 av gangen som er det minste jeg kan øke med... Det hadde vært fint om noen kunne kommet med noe spesifikt jeg kan gjøre... Jeg kunne ikke se noe om HVORDAN man overklokker i den guiden... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 100 av gangen er ikke bra nei 5-10 mhz er bra tipper du stiller på dette under ram delen i bios Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Oki... Stillte opp med FSB'en med 5 (205) Og kjører nå på 2.04GHz.. Og temeraturen er ikke noe merkbar forskjeld? Hvor mye er det "vanlig" å overklokke prosessoren? Hvilke fordeler har jeg ved å stille opp volten? Er det noen bra måte å gjøre det på? EDIT: Er det for mye å sette opp til 240? Da vil prosessoern tilsvare en 3200... EDIT2: Jeg innstalerte MB watcher eller no sånnt noe... Og den sier en annen temeratur enn måleren jeg har feste selv! Den sier 38C men min måler sier 33... Endret 11. oktober 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Ja... Da har jeg kommet meg enda lengre.... Har klokka opp til 210... ikke så mye Men det var en venn av meg som sa at det er viktig at AGP/PCI lock er på... Hva gjør den og hvordan skrur jeg den på? Hvor mye er det akseptabelt å stille på Vcoren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå