Christer1 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei. Jeg får koblet på internett med nettverkskortet, men ikke det innebygde i hovedkortet! Det kommer bare opp: Begrenset eller ingen forbindelse. Noen som vet hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Tja.. er det enablet i BIOS? Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Tja.. er det enablet i BIOS? Hvis det er : Onboard LAN - Enabled, så ja.. Hvis ikke, hvor enabler jeg den? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Christer noen ganger så må du legge inn IP og sånt manuelt, værtfall her, ta opp ledetekst(cmd i kjør) og skriv ipconfig og sjekk om du får opp en ip adresse som skal være din, vis ikke det så må du inn på nettversk instillingene å legge inn ip og sånt manuelt. Endret 11. oktober 2004 av remy5 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hm.. Når jeg tenker meg om, så kan det høres ut som du ikke har fått IP, ja. Mener å huske det var den beskjeden jeg fikk da DHPC-serveren ikke ville tildele IP pga makslimiten var satt til 4 utdelte IP'er. Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Darkness er inne på noe her. Sett kabelen i nettverks-kortet, gå til Start - Kjør og skriv inn cmd og trykk på OK. Skriv: ipconfig /release og trykk på enter. Trekk deretter kabelen ut og sett den i den interne nettverks kontakten. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kan vel også skrive ipconfig /release 0 også ipconfig /renew 1 når han har flytta kabelen... ipconfig /all <-- så får du opp begge nettverkskortene så du kan se hvilke nr dem har... Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Og hva var lettere med den måten? Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Får prøve dette da, men begge virka før da. Takk for alle svar.. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Og hva var lettere med den måten? Har han 2 nettverkskort, vil han bli bedt om å spesifisere nr på det nettverkskortet han vil release/fornye ip`en på..... Edit: Ennå enklere måte, er å deaktivere, også aktivere nettverkskortet igjen i windows.... Kjappere, føler jeg i værtfall... Edit2: Hvis han har windows XP da.... Endret 12. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå