Guljar Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Sender et bilde som jeg har tatt med mitt nye Nikon D70, bilde er tatt ifra parken i Skudeneshavn en flotte høstkveld ( 7/10-04 ) Dette er et av de første nattfoto jeg har tatt med D70èn, og mitt første lynfoto. Er forresten meget godt fornøyd med kamera, nå gjelder berre å lære seg alle muligheter som det kamera har. sorry, her er bilde Endret 11. oktober 2004 av Guljar Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det er en ganske kjekk ting og ha med når du vil ha kritikk. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Mektig! Dette var sinnsykt tøft! Fint eksponert, men det var kanskje litt mye støy følte jeg? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Husene kom litt for langt til venstre. Det ble litt for mørkt på min skjerm og du burde lagre det med lavere kompresjon. Men ellers imponerende. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Heftig bilde!! Men eg syns husene lyser altfor mye. Blir rart når alt er så mørkt og husene lyser som om det var solen som traff dem. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Impressive.. Men kanskje du burde gjort slik eg har sett mange andre eksempel på her inne på forumet og la bildet gå igjennom en "rens" i adobe ? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Synes det var drit tøft med de lyse husene jeg, tøff kontrast. Endret 12. oktober 2004 av Goebbels Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei Jeg ser at noen reagerer på lyset på husene, de blir opplyst av lyskastere i fra 2 industribyggninger som ligger på hver side av bildet. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) HeiJeg ser at noen reagerer på lyset på husene, de blir opplyst av lyskastere i fra 2 industribyggninger som ligger på hver side av bildet. Må være slitsomt å bo i de husene da, som har østveggen på huset flombelyst om natten. Endret 12. oktober 2004 av Goebbels Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Sinnsykt bra bilde Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Drittøft bilde! Har du bildeinfo'en på det (blender, lukker osv..)? Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Drittøft bilde! Har du bildeinfo'en på det (blender, lukker osv..)? Her er noen data: Nikon D70 m/18-70mm, exp. 30 sec., f/3.5, fl: 18mm, WB: auto, ISO 640. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hm, for høy ISO Derfor det er støy, eller? -- Likte bildet fint, utenom at horisonten ser ut som en U... Den virker også skeiv pga. dette... Ellers var det som sagt sykt mye støy, bildet hadde ikke et skikkelig godt svart/ hvit punkt - du burde altså kjøre det bittelitt inn i et billedbehandlingsprogram (Gimp ( http://www.gimp.org ) er bra)... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Bare et forslag. Var litt vanskelig å gjøre bildet dramatisk bedre. Det er ganske stilig allerede, men har som sagt mangler. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Er det ikke bedre å kjøre litt lavere ISO og istedenfor bruke litt lengre lukkertid? Angående forslaget til velmont. Er nok enig i at du kan justere bildet litt i PS, men jeg synes alikevel ikke det bør bli så mørkt at du ikke ser stjernene. Det var jo noe av det som gjorde bildet ditt så tøft! Bildet virker litt skjevt når jeg tenker over det ja. Er vel vidvinkelen som sørger for det tenker jeg. Endret 12. oktober 2004 av Pallesen Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Er det ikke bedre å kjøre litt lavere ISO og istedenfor bruke litt lengre lukkertid? Angående forslaget til velmont. Er nok enig i at du kan justere bildet litt i PS, men jeg synes alikevel ikke det bør bli så mørkt at du ikke ser stjernene. Det var jo noe av det som gjorde bildet ditt så tøft! Bildet virker litt skjevt når jeg tenker over det ja. Er vel vidvinkelen som sørger for det tenker jeg. Er nok enige med hensyn til ISOverdien, når det gjelder justeringer i PS hvilke metoder ville dere bruke for å bli kvitt støyen på bilde Endret 12. oktober 2004 av Guljar Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Angående forslaget til velmont. Er nok enig i at du kan justere bildet litt i PS, men jeg synes alikevel ikke det bør bli så mørkt at du ikke ser stjernene. Det var jo noe av det som gjorde bildet ditt så tøft! PS.. PS, PS, PS, PS... - Jeg bruker Gimp.... Gimp > PS. - Men, - jeg hadde besøk, så jeg gjorde det virkelig raskt mot slutten, - og tok vekk stjernene ja. De burde fram igjen. - Som sagt, de var stilige de. :] Forressten tok jeg vekk stjernene pga. det var så mye støy i bildet. - Men jeg skal lage en versjon der jeg tar dem frem igjen... Endret 12. oktober 2004 av Velmont Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vanvittig stilig! Mulig å få i wallpaper-størrelse? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg klarte å få frem stjernene bedre enn jeg tenkte. - Bare testet litt. Jeg gidder imidlertid ikke å fjerne blåstikket i dem, fordi jeg er trøøøøtt.. Og må få gjort noen småting før jeg køyer.. (Har hatt feber i hele dag, men vært på farten allikevel => sliten) -- Så nå har jeg illustrert hva jeg ville gjort i GIMP for å heve bildet litt, - kan godt hende flere mener det ble dårligere, - men jeg syntes iallfall endringene hevet bilde. Så er det bare å se hva jeg har gjort, er så trøtt at jeg ikke takler å skrive endringene ned - men de bør være mulige å se for det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå