Gå til innhold

Problemer med å åpne programmer i WinME etter vir.

leoss

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier har jeg vært borti ei maskin med WinMe som har vært plaget med virus. Det er kollega på jobben som eier maskina. Den var umulig å bruke, da vi bare klarte å boote frem til bakgrunnsbilde i windows før den stoppa med en feilmelding om "kernel memory access violation in kernel32". Tror det var ca slik feilmeldingen var.

Jeg tok ut disken, satte den i ett diskkabinett og scanna den for virus og slette ett som jeg fant med oppdatert virusdefinisjoner.

Ettter at jeg satte disken på plass i maskina igjen ,virker det som det er flere feil med winME. Vi klarte ikke å starte andre programmer enn word og IE 6.0. Dersom vi prøvde å starte andre programmer, så fikk vi feilmelding om at filbanen ikke eksisterer. Jeg dobbeltsjekka at filene eksisterte, men windows finner de ikke. Vi prøvde å laste ned kritiske sikkerhetsoppdateringer fra windowsupdate, men når vi lasta ned programmet til Me, fikk vi igjen feilmelding om at vi ikke kunne kjøre oppdateringen pga av at filbanen ikke var korrekt.

Prøvde også å starte programmene fra Explorer i riktig katalog, men også da fikk vi samme feilmelding.

Har noen forslag om hva som kan være problemet, og hva som kan gjøres for å fikse det?

Leoss

P.s. Vi kunne ikke starte word og IE via quick-start feltet på oppgavelinja, da fikk vi også samme feilmelding. Jeg husker ikke hva viruset het.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...