Final Fantasy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg har installert win xp på en partisjon som er blitt kalt h: er det mulig å bytte til c: uten at alt fucker seg til? hvordan? Lenke til kommentar
Tommy88 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg tror det kan gå er ikke sikker. Du går på kontroll panel så på admenstrative verktøy så diskbehandling der kan du endre stasjon bokstaver. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 nja, tror ikke det vil funke nei. du må nok formatere igjen ja. du må da ikke installere Windows XP på h: må du skjønne Lenke til kommentar
Final Fantasy Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg kan ikke noe for det...jeg var i litt krise og måtte lage en ny partisjon i all hast og den ble da kalt h: Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Altså, den disk behandlinga som er under windows-isntallasjonen er jo ganske håpløs, men får jo ikke valgt stasjonsbokstaver der. Så dersom man har flere disker, så blir dette ganske vanskelig noen ganger. Du må installere windows på nytt - men denne gangen kobler du fra alle diskene dine, bortsett fra den du skal ha win. på. (det kan være lurt å partisjonere disken med PM først, slik at du får en primary partisjon) Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 jeg har installert win xp på en partisjon som er blitt kalt h: er det mulig å bytte til c: uten at alt fucker seg til? hvordan? Dere som har svart: Sikkre på at de ikkje går? (Bruke litt prg. osv) Endre boot.ini osv... Høres ut som dette skulle gå for meg... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ja, jeg er sikker fordi jeg gjorde det samme for et par år siden uten å få det til. System-partisjonen (der windows er installert) kan ikke endre bokstav. Lenke til kommentar
Final Fantasy Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Altså, den disk behandlinga som er under windows-isntallasjonen er jo ganske håpløs, men får jo ikke valgt stasjonsbokstaver der. Så dersom man har flere disker, så blir dette ganske vanskelig noen ganger. Du må installere windows på nytt - men denne gangen kobler du fra alle diskene dine, bortsett fra den du skal ha win. på. (det kan være lurt å partisjonere disken med PM først, slik at du får en primary partisjon) joa, det var noe sånt som var nødløsninga mi, men det hadde ikke gjort noe om det faktisk var mulig å bytte forbokstaven uten å måtte redigere filler i registret og div. annet (med et prog elns..) Endret 14. oktober 2004 av Final Fantasy Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er en kommando i Kjør som får opp et vindu der man har oversikt over alle harddisker. Der kan man endre bokstav. Husker ikke kommandoen. Men en annen måte å gjøre det på er jo å installere Partion Magic! Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er en kommando i Kjør som får opp et vindu der man har oversikt over alle harddisker. Der kan man endre bokstav. Husker ikke kommandoen. Men en annen måte å gjøre det på er jo å installere Partion Magic! Du kan få opp alle boksene dine under My Computer -> høyreklikk, velg Manage -> velg Disk Management. Men jeg tror du vil få en sinnsykt ustabil pc, ved å bare bytte litt på filbokstaver her og der. Ville nok gjort jobben grundig en gang til, og funnet ut hvordan man lager partisjoner under boot-versjonen av installasjon... Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå