Gå til innhold

bytte fra h: til c: ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, den disk behandlinga som er under windows-isntallasjonen er jo ganske håpløs, men får jo ikke valgt stasjonsbokstaver der. Så dersom man har flere disker, så blir dette ganske vanskelig noen ganger.

Du må installere windows på nytt - men denne gangen kobler du fra alle diskene dine, bortsett fra den du skal ha win. på. (det kan være lurt å partisjonere disken med PM først, slik at du får en primary partisjon) :whistle:

Lenke til kommentar
jeg har installert win xp på en partisjon som er blitt kalt h: er det mulig å bytte til c: uten at alt fucker seg til? hvordan?

Dere som har svart:

Sikkre på at de ikkje går? (Bruke litt prg. osv)

Endre boot.ini osv...

Høres ut som dette skulle gå for meg... :dremel::thumbs:

Lenke til kommentar
Altså, den disk behandlinga som er under windows-isntallasjonen er jo ganske håpløs, men får jo ikke valgt stasjonsbokstaver der. Så dersom man har flere disker, så blir dette ganske vanskelig noen ganger.

Du må installere windows på nytt - men denne gangen kobler du fra alle diskene dine, bortsett fra den du skal ha win. på. (det kan være lurt å partisjonere disken med PM først, slik at du får en primary partisjon) :whistle:

joa, det var noe sånt som var nødløsninga mi, men det hadde ikke gjort noe om det faktisk var mulig å bytte forbokstaven uten å måtte redigere filler i registret og div. annet :yes: (med et prog elns..)

Endret av Final Fantasy
Lenke til kommentar
Det er en kommando i Kjør som får opp et vindu der man har oversikt over alle harddisker. Der kan man endre bokstav. Husker ikke kommandoen.

Men en annen måte å gjøre det på er jo å installere Partion Magic!

Du kan få opp alle boksene dine under

My Computer -> høyreklikk, velg Manage -> velg Disk Management.

Men jeg tror du vil få en sinnsykt ustabil pc, ved å bare bytte litt på filbokstaver her og der. Ville nok gjort jobben grundig en gang til, og funnet ut hvordan man lager partisjoner under boot-versjonen av installasjon...

Kirikiri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...