Gå til innhold

Lurt av Komplett.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klart jeg har kvitto, Åssen får jeg fiksa det da........Noe jeg kan slå i bordet med sånn at Komplett forandrer mening????????

hmm tingen her er jo at Komplett.no har reklamert at de har en vare til slags. Varen har gitte spesifikasjoner til en gitt pris. Du har så akseptert både pris og spesifikasjoner.

Du har oppfylt dine forpliktelser ved å ta imot varen og betale avtalt pris. Komplett har ikke oppfylt sin del av avtalen. Man oppfyller ikke avtalen ved å levere et produkt som ligner! Det har ikke noe å si at det er demo brukt.

Tenk om du skulle kjøpe deg en ny BMW M3. Kun kjørt som test/demo bil hos forhandleren. På levering får du en vanlig BMW 3 serie. Dette er jo selvsagt helt uakseptabelt. Det er ikke det dere har avtalt, og det har ikke noe å si at bilen har vært demo brukt. Det er ikke en BMW M3!

Jeg mener at du har krav på å få tilsent et produkt med de spesifikasjonene som dere avtalte at du skulle få. Dette uten tillegg i prisen. Det er ikke din feil at de har tullet det til for seg. Har de ikke et demobrukt kort på lager, så får de sende deg et nytt et. Eventuelt kan du kreve å få litt avslag i prisen.

Om du klarer å overtale de til å gi deg det du har rett til er en annen sak. Hvis du kjenner en advokat, så kan nok det hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Oppdatering:

Komplett håndterte saken min meget greit..

"La seg helt flate" som det heter og beklaget at varen var feil-merket både på Web'en og på innpakning.

Så da blir det retur.. som jeg selvfølgelig taper litt på.. surt..

Men skuffelsen over å ikke å få det fine Ultimate kortet kommer nok å sitte i en stund til dessverre.... :thumbdown:

Nå må jeg også vente på ett annet tilbud og i mellomtiden er PC'n i deler.. igjen.. :(

Lenke til kommentar

Synes komplett.no kan kommentere saken her, så vi i det minste får en liten mulighet til å skjønne hva de holder på med. Jeg er helt enig i de som sier at han har kjøpt et produkt, som iflg. nettsidene til komplett var et helt annet enn det han fikk. Kjøper har selvfølgelig krav på det han kjøpte. Regner med det ikke står på sidene til komplett at produktet kan avvike (til de grader) fra spesifikasjonene og bilde, så er det egentlig noen som helst form for tvil her? Og demo trengs ikke nevnes engang, det kommer på det samme. Spent på hva komplett gjør. For de av alle vet hva god omtale er verdt! :)

Regner med komplett ordner opp, det bruker de å gjøre! =)

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe fra Komplett jeg etter dette, men har fått god innsikt i saken gitt.

Gainward har pøsa ut med nVidia 6800GT kort. Og Komplett har vært kjent med dette problemet i lengre tid. Hvis de gir meg nytt kort er det sikkert mange som stiller seg i kø.

Hvis ikke noe possitivt kommer fra dem innen i morgen, skal jeg også bruke alle penga mine hos Netshop i fremtiden.

Lenke til kommentar
Når komplett eller en annen webshop annonserer et produkt (uansett om det er demo eller ikke) så har du krav på nøyaktig det produktet du kjøpte i henholdt til beskrivelsen av produktet, kan ikke komplett levere kortet eller tilsvarende så har du krav på pengene tilbake.

Det blir selvfølgelig tatt forbehold om skrivefeil i priser og produktinfo...

Ikke vær så bastant hvis det ikke er 100%....

Ville heller spurt om litt avslag på riktig kort, slik at begge parter blir fornøyd....

Lenke til kommentar

En liten oppdatering.

Fikk mail fra Komplett.no i går ettermiddag hvor de ber meg teste nVidia 6800GT/GS alias Gainward kortet. Så ut med MSI5900XT'en og inn med 6800GT.

Rydda i drivere(61.77) og inn med Gainward ExpertTool(3.20).

ExpertTool "Performance" viser innstillingene 350/1000mhz. Men så ser jeg til min store glede at det finnes et "Enhance Mode" valg i menyen, så da er det i hvertfall et Golden Sample kort jeg har fått. Trykker på "knappen" og vips er innstillingene 400/1100 mhz. Tester i Aquamark3(resultat 67.15), 3DMark03(Resultat 12300) og 3DMark05(resultet 4300), slett ikke værst det med 61.77 Gforce driver.

Så langt er alt bra.........

Så går det en liten faen i meg, og jeg maxer alle innstillinger. ExpertTool'en gir meg muligheten 420/1200. Nå snakker vi Ultra innstillinger(nesten).

Med Rivatuner i bakgrunnen får å overvåke temeperatur etc. , kjører jeg testene på nytt. Denne gangen blir det 68.51 i Aquamark, 13000 i 3DMark03 og 4700 i 3DMark05. Idle temp. på 55C og på "full pupp" 70C. Ingen artifacs.

Hadde helt sikkert fått bedre score med 66.81 driverne også, men det skal jeg teste i kveld.

Så til alle dere som har fulgt denne saken og Komplett.no. JEG BEHOLDER nVidia 6800GT referanse kortet jeg har fått i stedet for Gainward 6800GT/GS Ultra/2400, jeg skulle ha fått.

Driter i om fargen er rød eller grønn, en eller to vifter, en eller 2 DVI kontakter.

Kortet jeg har fått funker dritbra. Nå skal jeg kjøpe meg 6800-vannblokk og kose meg med masse spilling ut over vintern.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kult!

Fint at Komplett ga korrekt support.. og at du ble fornøyd...

En liten oppdatering selv...

Jeg tror ikke jeg orker "styret" med retur.. jeg heller..

Ble jo "lurt" av Komplett, men de har beklaget seg..og håndtert saken bra.. (Kunne dog tenkt meg en "kompensasjon" for å ha kjøpt ett 9600Pro uten bundel til nesten fullpris). :(

Fjerna igår den "skrangle/bråke-vifta" fra Sapphire og satte på Zalman (som jeg har anskaffet tidligere).. Da blir det jo i praksis bedre enn Ultimate.. :p (som har en "mini-utgave" av Zalman ZM80CHP). Da må jeg si at det 9600Pro kortet ytet meget bra! Klarte godt over 500 på core (mer har jeg ikke prøvd) og scoret bedre enn ett 9600XT-kort jeg har (i noenlunde tilsvarende oppsett ..CPU/HK).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...