PekkaTH Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Bestilte et Skjermkort, Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample", demo. fra Komplett. Pris 3495,-. Tenkte at her kommer jeg til å gjøre et kupp, koster jo 4395,- nytt. Var skikkelig fornøyd helt til jeg hentet pakken og åpnet den. Oppi Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample" esken, lå det nemlig et referanse nVidia 6800GT kort, som de ikke selger en gang hos Komplett. Dette kortet har en vifte og er grønt og fint, mens Gainward kortet som jeg håpet på, er rødt og har to vifter. Dessuten er nVidia kortet bare klokket til 350/1000mhz, men Gainwarden skal være 400/1100mhz. Har snakket med Komplett, og de ber meg returnere kortet og er ikke villig til å gi meg det kortet de egentlig skulle sende meg. Prisforskjellen er for stor (900,-). Syns det er dårlig behandlig, og siden jeg ikke kan kreve kortet jeg skulle ha hatt føler jeg meg selvfølgelig skikkelig lurt. Trodde ikke jeg skulle oppleve sånt lureri????? fra Komplett. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vet ikke helt rettighetene du har har, men tror ikke du har rett til å kreve rett vare til samme pris. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få litt rabatt på kortet som du egentlig ville ha. (500kr avslag eller noe) Vet ikke om det går, men er du diplomatisk så kan det hende. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Stå på ikkje gi opp :-) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Når komplett eller en annen webshop annonserer et produkt (uansett om det er demo eller ikke) så har du krav på nøyaktig det produktet du kjøpte i henholdt til beskrivelsen av produktet, kan ikke komplett levere kortet eller tilsvarende så har du krav på pengene tilbake. Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det ikke litt kult å ha et referansekort a? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 PekkaTH: tror i verste fall så skal komplett dekke alle utgifter du har hatt, dvs også porto begge veier... Synes det er litt dårlig av komplett... Hadde spurt om det gikk an å få en rabatt siden de har sendt deg feil kort, så slipper du å være uten skjermkort og de slipper å betale porto begge veier... Ytelsesmessig vil du neppe merke forskjell på de to kortene i noe annet enn benchmarks. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Gi komplett en sjangs til å ordne opp. Hvis de ikke klarer det, få pengene tilbake og kjøp kortet en annen plass! Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det kult å ha et referansekort? det har jeg ikke tenkt på, hehe. Har sendt 2 mailer, fått svar om å returnere og få igjen penga. Klagde min nød i ny mail, uten å få svar og da ringte jeg. Snakka med en fyr som snakket med sjefen, stille en god stund og så fikk jeg negativt svar. Vært diplomatisk hele veien, før jeg la inn denne på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Vet ikke helt rettighetene du har har, men tror ikke du har rett til å kreve rett vare til samme pris. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få litt rabatt på kortet som du egentlig ville ha. (500kr avslag eller noe) Vet ikke om det går, men er du diplomatisk så kan det hende. Hallo? Dersom trådstarter bestilte ett Gainward GS og fikk ett helt "vanlig" Gainward kort har han ikke fått den varen han har bestilt? Capisce? Ble utsattt for akkurat det samme som trådstarter nylig. Bestilte et Sapphire 9600 Pro "Ultimate Edtion" fra demovare-salg til kupp-pris (syntes jeg). Når jeg da mottar et helt ordinært (litt herpet.. løs vifte) Atlantis-kort er dette (ifølge andre her på annet forum) forsøk på *svindel*. Skjerpings Komplett! Endret 11. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
John P. Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Dette er mer Gainward sin feil enn Komplett. Det kortet du har fått er fra Gainward, men de sendte ut en god del referanse kort i begynnelsen, fordi de ikke hadde fått fart i produksjonen av sine egne kjøleløsninger ennå. Så det som mest sannsynlig har skjedd her, er at en annen kunde har mottatt referansekortet, sett på det, bestemt seg for at "dette er ikke det jeg bestillte"(hvilket jo er riktig), og så sendt det tilbake på angrefrist. -Forvent å se en god del slike kort enten demo eller brukt etter hvert, da det var en del misfornøyde kunder der ute. Disse kortene skal dog være garantert av Gainward til å kunne kjøres i samme hastighet som et "ekte" Golden Sample kort med kobberkjøling(yeah, right). Jeg vet dette fordi jeg har hatt mye tull med det selv, etter at jeg kjøpte samme type kort, bortsett fra at mitt er et Ultra kort. Har vært i kontakt med Gainward, men ikke fått noe svar, og jeg kjøpte mitt kort hos PCutstyr, så der var svaret at disse kortene var nye fra Gainward men med referanse kjøling fordi Gainward ikke hadde fått igang produksjonen av sin egen kjøling, og derfor kunne jeg ikke få et annet kort. Så jeg har beholdt mitt Fakeward kort, og satt på en NV5 Silencer, som er både bedre og støyer mye mindre enn den 'ekte' Golden Sample kjøleløsningen. Men kjipt er det. Og mye dyrere enn det hadde trengt å være. Noe jeg også har fortalt Gainward ganske ettertrykkelig i ettertid. Ikke at de bryr seg, men. Ikke mer PCutstyr eller Gainward på meg ihvertfall. Linker: http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=453 http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=574 http://forum.gainward.se/viewtopic.php?t=614 http://forum.gainward.se/viewtopic.php?t=606 etc. etc. etc. Endret 11. oktober 2004 av John P. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Men uansett hva dem sier så har du krav på et kort som følger den beskrivelsen som du ble gitt når du bestillte... Selv om d er et demo kort... Men jeg holder meg til NetShop... Har bare dårlige erfaringer med komplett... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) komplett har ingenting dem skulle ha sagt her fordi dem skal levere riktig produkt til oppsatt pris her er det heller ikke snakk om unaturlig eller grov feilprising etter mitt sjønn edit hmm så ike at det var demo tror nok rettighetene dine sank litt der Endret 11. oktober 2004 av Joggi Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Det de sa til meg, var det var gjort en feil hos Komplett. Han på salg skulle "stramme opp" en eller annen. Kan virke som Demovare salget bare er varer kunder er missfornøyde med da...........og kanskje noen "erstatninger fra leverandør". Lenke til kommentar
John P. Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Nå har jo Komplett bilder av kortet oppe(med de to viftene og rød kjøler med kobber), det hadde ikke PCutstyr, så i ditt tilfelle kan du jo si at det kortet du mottok ikke stemmer med det som er annonsert, demo eller ikke. Litt annerledes i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Har vært i kontakt med Forbrukerrådet så jeg får høre hva de mener. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Når komplett eller en annen webshop annonserer et produkt (uansett om det er demo eller ikke) så har du krav på nøyaktig det produktet du kjøpte i henholdt til beskrivelsen av produktet, kan ikke komplett levere kortet eller tilsvarende så har du krav på pengene tilbake. Korrekt. Bare du har kvittering så fikser det seg nok... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det ikke litt kult å ha et referansekort a? Jeg vil påstå at det er litt kult å ha et "rent" nVidia-skjermkort, ja. Spesielt når nVidia ikke selger egne skjermkort. Skulle jeg hatt et Geforce-kort, ville jeg prøvd å finne et rent nVidia-skjermkort. Akkurat på samme måte som at jeg går for et rent ATI-kort når jeg skal ha et skjermkort fra ATI. Du kan ikke laste komplett.no for en feil Gainward har gjort. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Når komplett eller en annen webshop annonserer et produkt (uansett om det er demo eller ikke) så har du krav på nøyaktig det produktet du kjøpte i henholdt til beskrivelsen av produktet, kan ikke komplett levere kortet eller tilsvarende så har du krav på pengene tilbake. Korrekt. Bare du har kvittering så fikser det seg nok... Kvitteringa ligger jo på nett den.. Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Klart jeg har kvitto, Åssen får jeg fiksa det da........Noe jeg kan slå i bordet med sånn at Komplett forandrer mening???????? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det ikke litt kult å ha et referansekort a? Jeg vil påstå at det er litt kult å ha et "rent" nVidia-skjermkort, ja. Spesielt når nVidia ikke selger egne skjermkort. Skulle jeg hatt et Geforce-kort, ville jeg prøvd å finne et rent nVidia-skjermkort. Akkurat på samme måte som at jeg går for et rent ATI-kort når jeg skal ha et skjermkort fra ATI. Du kan ikke laste komplett.no for en feil Gainward har gjort. Forskjellen(bortsett fra i akkurat dette tilfellet da, siden det var demo og derfor billigere) er at de som bestillte et Gainward Golden Sample kort med tilhørende bedre komponenter og bedre kjøling enn referansekortene(ifølge Gainward selv), betalte en god del mer nettopp for å få disse bedre egenskapene. Hadde jeg visst at jeg fikk et referansekort, kunne jeg ha spart meg mye penger ved å kjøpe et kort fra en annen produsent som ikke lover mer enn det referansekortene holder. (min historie om hvorfor ikke jeg sendte tilbake mitt på angrefrist og derfor ble sittende med det, er litt for lang til at jeg gidder å gjenta den her) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå