M-WaWe Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei, Skal ha ett skjermkort i maskinen min. Hadde lyst på 2 x dvi men fant vel ut til slutt at det ble for dyrt. Nå ser jeg heller for meg ett annet skjermkort, men må si at dette har jeg ikke peiling på. Det finnes sinnsykt mange modeller og de heter nesten det sammen. Jeg bruker pcen mest til fotoredigering og litt spill av og til (Unreal Tounament, Cal of Duty osv). Men det er ikke så veldig mye jeg spiller, men skjermkortet bør takle litt spilling. Det som er tanken min er å finne ett skjerkort som er VELDIG rolig og bør inneholde 128-256 mb ram. Kjører en P4, 3ghz med 1024 mb ram. Håper noen kan komme med ett bra forslag Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Og i prisklassen 1000-2000 kroner Lenke til kommentar
radiated Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kjøp deg en Arctic cooling vga silencer som passer til det kortet du kunne tenke deg. Et ATI 9800pro er et bra kort i din prisklasse. Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ta en titt på ukestilbudet på komplett.no Det er VELDIG mye ytelse for pengene... hvor mye det bråker vet jeg ikke helt... men div. kjøleløsninger er å få tak i ( som denne og denne... annbefaler den andre ) Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Er det enkelt å montere disse? Og er de så mye roligere? Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Er det enkelt å montere disse? Og er de så mye roligere? ja det er veldig enkelt... har gjort det 2 ganger selv og jeg er temmelig grønn når det gjelder elektro saker. alt gikk som smurt... men bruk isopropanol (neglelakk fjerner ) og rens kjernen og bruk artic silver 5 kjølepasta i stedet for det skvipet som følger med ... men ja.. selv en amatør kan greie det her og ja! det gir bedre køling og de er mye roligere! EDIT: Men pass på statisk elektrisitet! bruk helst jordings armbånd.. ( jeg gjorde det ikke men ).. ikke ha på deg ullgenser og raggsokker ihvertfall!! Endret 11. oktober 2004 av Azzbicker Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 og ja! det gir bedre køling og de er mye roligere! Det skulle vel ikke bli så bra at jeg nesten ikke kan høre den? Hater støy i pcen! Holder på å bli gal av all støyen fra pcen. Og har bestemt meg for å bytte ut alle WD diskene mine til Seagate Barrecuda disker. De bråker vist mindre. Lenke til kommentar
sivertxp Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 men div. kjøleløsninger er å få tak i ( som denne og denne... annbefaler den andre ) Funker disse til 6800LE da? Står i produktbeskrivelsen at de er for 6800GT/Ultra.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 samsung disker er like stille de.... mene den kjøleren som er fra microplex er veldig bra, den har bare 2000rpm og er veldig stillegående, plus at den kjøler ram og blåser varm luft ut av kabinettet sånn at system temp faller. en kompis av meg har 6800 ultra kortet i en amd 64 maskin, og den senka tempen i kabinettet med 10 grader da han monterte at silencer 5 Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 samsung disker er like stille de.... mene den kjøleren som er fra microplex er veldig bra, den har bare 2000rpm og er veldig stillegående, plus at den kjøler ram og blåser varm luft ut av kabinettet sånn at system temp faller. en kompis av meg har 6800 ultra kortet i en amd 64 maskin, og den senka tempen i kabinettet med 10 grader da han monterte at silencer 5 Er de like stille? Har hørt at Seagate er roligst. 2000rpm? Og senker tempraturen så mye? Høres jo sinnsykt ut. Nå må jeg jo bare finne ut hvilket kort og om denne passer til kortet Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg vet det høres mye ut og det vil nok variere fra pc til pc, mene jeg har sett resutatene med egne øyne. vifta sviver på 2000rpm ja, det er stille det se her: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...LVSNV5&toc=3865 der ser du at det er en slags eksoseffekt på vifta som gjør at den tar kald luft inne fra kabinettet og blåser det igjennom kjøleribbene på blokka og videre ut igjennom en brakett bak i kassa ta en tlf til microplex eller de som laga den å spør de om den vil passe på kortet du vil ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå