Jellyfisk Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Mulig jeg høres dum ut nå, men det får bare være. Jeg lurer nemlig på hva som er vitsen med å bruke penger i lassevis på spilltilbehør. At man kan fjerne irritasjonsmomenter er en ting, men å bruke surt opptjente penger som strengt tatt burde brukes på øl, kvinner og dataspill på superglatte musmatter, underlag som gjør at musene tåler mattene, og stativer til museledningene (for ikke å snakke om alt det andre rare man kan få tak i) begynner jeg å lure. Hvor mye bedre vil en gjennomsnitts fps frik bli med slikt utstyr egentlig? Jeg regner meg som en ganske dyktig spiller, og det er med en trådløs logitech og ei tøymatte (sånn med tung skumgummi under) Jeg har liten tro på at jeg ville bli veldig mye bedre av dyrere utstyr. Så da gjenstår spørsmålet: Hvorfor kjpøper folk det? Jeg har tre teorier: 1. Folk kjøper det ikke, det er bare de ultrasupermegakjempeflinke som kjøper det, og på deres nivå gir slike småting marginene som skal til for å vinne. 2. Folk er dumme, og lar seg lure av markedsførerne. 3. Folk har altfor mye penger, og vil fjerne etthvert irritasjonsmoment rundt spillopplevelsen. Personlig har jeg mest tro på teori #2, eventuelt i kombinasjon med #3. Noen andre som har andre oppfatninger, eventuelt vil kommentere noen av mine? Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Pesronlig så trenger jeg en god optisk mus (bruker Dual Optical fra Logitech) og en god musmatte (Everglide) for å kunne spille greit. Noe mer har jeg ikke tenkt å invistere i, og det er vel ikk ehelt nødvendig. Jeg kunne tenkt meg å prøvd disse putene eller hvadet nåe er som får musen til å skli bedre på everglidematta, det hadde gjort seg :smile: En føler selv om det er verdt å bruke en 100-lapp eller 2 på slikt "tull". PS. En musmatte holder lenge! Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hvis du ikke bryr deg om slikt Jellyfish så er det naturligvis helt greit. Du kan dog ikke ha spilt særlig mye for å si det du klarer å si her. En trådløs mus er ubrukelig hvis en spiller mye, bare sammenlign med en IntelliMouse Explorer 3.0. Forskjellen er enorm. Forsøk også kombinasjoner med forskjellige mus og musmatter, så merker du hva du liker best. Kanskje er en tøymatte den beste for din spillestil, men slik er det ikke for alle, og det er fullt berettiget at man kjøper seg skikkelig utstyr. Til slutt vil jeg dra paralellen til fotball, hva koster et par bra fotballsko? 1000-lapp? Hvis du kjøper deg topp utstyr til maskinen din kommer du opp i omtrent samme sum. Mange av oss ser på fps-spilling som vår idrett, og da er dette helt naturlig. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Det er vel det at disse småtingene fjerner små irritasjonsmomenter... Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har du lagt ut 15 til 20 tusen på en maskin som kanskje hovedsakelig skal brukes til spilling, da er ikke et par hundrelapper for en god musmatte og annet tilbehør noe å snakke om. Tester på nettet viser bl.a. at dyrere musmattene er de beste. Vil heller snu det hele og si at de som klakker ut titusen vis av kroner på en maskin for å spille og velger en mus til under hundrelappen samt musmatte til noen tiere ikke helt har skjønt det. Er meget opptatt av komfort rundt dataen. Har selv en dyr maskin, bra skjerm, bra mus, tastatur osv. Alt for at komforten skal være bra. Har også en stor og god pc pult med utstikker til musa slik at armen min kommer rett ut fra kroppen og ikke fremover. Denne utstikkeren er så lang at jeg også får hvilt albuen min. Rumpa er plassert i en svært bra stol som gjør at jeg kan sitte time ut og time inn uten at verken baken eller ryggen går lei. Musa er velplassert under en meget god musmatte og jeg vurderer nå sterkt å kjøpe en Mouse Bungee. http://www.gamer.no/omtaler/mousebungee_mouseskatez/ (selv om jeg ikke helt stoler på Erik Jørgensen etter den fatale RTCW anmeldelsen):-) Som nevnt: Har du lagt ut x antall kroner for å få den 'beste' maskinen. Ja da har du også råd til å kjøpe den beste musmatta, eller annet tilbehør som gjør dataverdenen mer behagelig og (ofte) bedre. Rune. Lenke til kommentar
na_X Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 En god mus og en god musmatte utgjør sinnsykt mye! Jeg sitter her med en dålig/middels musmatte og et greit nok tastatur musen er microsoft explorer (optisk). Dette er greit nok på surfing på netttet, men duger IKKE til spilling. På spill-PC-en har jeg en Razer boomslang 2000 og en everglide giganta. Denne harde musmatten utgjør veldig mye på en så god mus, en glatt, jevn og hard overflate er å anbefale når man spiller. Brukte intellimusa til å spille med før, men syns uansett at kulemus ER best. Optisk er det bare bugs med, klarer ikke å holde følge med bråe bevegelser (spes. i Q3). Trådløst er bare helt håpløst slår seg av hele tiden og man klarer ikke helt å snipe skikkelig (spes. i CS). Konklusjon: optisk til netttet og kulemus til spilling MED en hard musmatte/overflate. Tastatur syns jeg det er greit nok med et billig Logitech tastatur (tastaturet fyller ca.3 år i år =) ). Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Vel, at vanlige optiske mus ikke duger til (fps) spilling er ingen hemmelighet, men jeg fastholder at så lenge du ikke kjøper det billigste du får tak i, så er fordelene marginale. Ser tydelig her at mange er uenige med meg : For de som mente at trådløse mus var håpløse og at jeg ikke kan ha spilt særlig mye: Jeg har spilt dataspill ca 3 timer hver dag i ti år, litt mindre før det. I perioder (når jeg ikke jobber eller har forelesninger) spiller jeg lang, lang mer. Og selv om jeg ikke utelukkende spiller fps er jeg faktisk på ingen måte elendig i disse, til tross for at jeg altså har en dårlig mus. Jeg har dessuten prøvd dyrere mus / musmatter (har en kamerat som har for mye penger (for lite fritid)), og selv om jeg, etter tilvenningsperioden, merker en forbedring, er denne på ingen måte i en størrelsesorden som kan forsvare utleggene. Men nå er jeg altså en fattig student som må prioritere mellom øl, kvinner, dataspill og musmatter. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 kvinner koster da ikke så skrekkelig meget? :smile: Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 20:58, psilocybe skrev:kvinner koster da ikke så skrekkelig meget? :smile: Hehe... Det har du rett i. Kvinner er billige :razz: Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 hovedgrunnen til at jeg kjøper optisk mus jellyfisk er at jeg slipper måtte ha vårrengjøring i musen min hele tiden. og at musen min er elendig - jeg kan dra musen min over hele musematten uten at siktet beveger seg siden min mus må ha kraftige bevegelser for og registrere dem. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 16:09, Jellyfisk skrev:Mulig jeg høres dum ut nå, men det får bare være.Jeg lurer nemlig på hva som er vitsen med å bruke penger i lassevis på spilltilbehør.At man kan fjerne irritasjonsmomenter er en ting, men å bruke surt opptjente penger som strengt tatt burde brukes på øl, kvinner og dataspill på superglatte musmatter, underlag som gjør at musene tåler mattene, og stativer til museledningene (for ikke å snakke om alt det andre rare man kan få tak i) begynner jeg å lure. Hvor mye bedre vil en gjennomsnitts fps frik bli med slikt utstyr egentlig?Jeg regner meg som en ganske dyktig spiller, og det er med en trådløs logitech og ei tøymatte (sånn med tung skumgummi under)Jeg har liten tro på at jeg ville bli veldig mye bedre av dyrere utstyr. Så da gjenstår spørsmålet: Hvorfor kjpøper folk det?Jeg har tre teorier:1. Folk kjøper det ikke, det er bare de ultrasupermegakjempeflinke som kjøper det, og på deres nivå gir slike småting marginene som skal til for å vinne.2. Folk er dumme, og lar seg lure av markedsførerne.3. Folk har altfor mye penger, og vil fjerne etthvert irritasjonsmoment rundt spillopplevelsen.Personlig har jeg mest tro på teori #2, eventuelt i kombinasjon med #3.Noen andre som har andre oppfatninger, eventuelt vil kommentere noen av mine? Jellyfisk er enig i mye av d du sier,men folk er ikke dumme,d er markedsføringen som er bra.Kjetil Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 kanskje vi bare liker et nytt leketøy i ny og ne? en pda/gamepad/fancy musematte om dagen er bra for magen, vettu. :smile: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Gah, dere har for mye penger. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 næsj, bare prioriterer helt feil. strøm og mat og sånt er ikke så viktig. en pakke med havregryn koster en tier, og du kan leve i mange dager på den (mens man godter seg med det nye gf4-kortet sitt) :smile: Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 23:18, nekroz skrev: Quote: Den 2002-05-18 20:58, psilocybe skrev: kvinner koster da ikke så skrekkelig meget? :smile: Hehe... Det har du rett i. Kvinner er billige :razz: Da kan dere umulig ha hatt andre kvinner enn mor... Normalt har kvinner et relativt høyt vedlikeholdsbudsjett. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 For meg er det vanvittig viktig å ha et utstyr jeg er 100% komfortabel med, selv om det ikke er det dyreste. Logitech Pilot Wheel Mouse (billig men god!), Icemat (glimrende) og teip for å feste ledningen skikkelig (gidder ikke stativ når jeg kan teipe!). Vel... Spiller jeg 1on1 mot jevngode spillere er utstyr, framerate og ping veldig ofte det avgjørende. Bommer jeg på en shock kombo pga. litt dårlig musmatte kan det være seieren som ryker. Jeg dauer, motstanderen får shield, jeg står uten våpen, motstanderen får full mapkontroll, jeg taper med mange frags. Hadde jeg TRUFFET kunne det veldig fort vært omvendt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 12:48, [email protected] skrev:Da kan dere umulig ha hatt andre kvinner enn mor... .. eller småselvstendige unge damer som er i jobb og tjener sine egne penger? :smile: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Bruker dem på sko. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Selv har jeg nettopp bestilt en ThrustMaster HOTAS Cougar (kr 3195,-) og SIMPED Vario rorpedaler (visstnok de ultimate rorpedaler ifølge eksperter: EUR 102,59 + porto, bestilt fra fabrikken i Tyskland). Hvem sier at et liv i masturbat ikke kan være morsomt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå