tbaeck Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei! Jeg har ip telefon fra Telio, og bredbånd fra NGT (1700/512 Kbps). Opplever imidlertid at de jeg snakker med ofte ikke hører meg, mens jeg hører de helt fint. Merker ikke noe til det før de sier "hallo? hallo?". Litt kjedelig når man ikke får vite om de hører en eller ei. Leste imidlertid om at det var lurt å sette nettverket til at man alltid hadde en viss båndbredde til bruk av telefon. Hvordan gjør jeg dette? Andre tips for å bedre samtalekvaliteten? Takk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Opplever imidlertid at de jeg snakker med ofte ikke hører meg, mens jeg hører de helt fint. Merker ikke noe til det før de sier "hallo? hallo?". Litt kjedelig når man ikke får vite om de hører en eller ei. Telio har sitt eget forum som omhandler veldig mye om oppsett, ISP-er og routere har du sjekket dette? Lenke til kommentar
tbaeck Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Har sjekket der, og har satt på begrensning på Bearshare til 10 på upload. Men fins det noen måte å begrense "alt" på? Slik at uansett hvor mye jeg laster ned etc, vil det alltid være nok til telefonen? Andre tips for å bedre kvalitet? Andre som har samme problem med at de du ringer ikke alltid kan høre deg? Lenke til kommentar
kerog Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har det samme problemet når jeg deler filer, det blir borte når jeg kutter fil delingen. Har vært borti en begrensing på et 3com tråløstkort på max båndbredde tror jeg. Lenke til kommentar
chma Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 For å si det på en enkel måte, med adsl så blir nedlastning begrenset når du bruker mye upload og omvendt... Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Problemet er at du ikke har QoS på downloaden, det er det store problemet for uavhengige leverandører som Telio kontra leverandører som har egen infrastruktur og kan garantere kvalitet i hele sitt nett. Når flere oppdager dette vil de leverandørene med egen infrastruktur få en del flere kunder på VoIP. Og vent til VoIP krigen starter, da blir det nok ikke pris man vil bruke til å slå konkurenten, men enkle traffic shaping rules for minske VoIP trafikk som ikke bruker leverandørens tjenester. Da sliter Telio etc enda mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå