Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innstillinger nettverk for å få bedre Ip-Telefon!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ip telefon fra Telio, og bredbånd fra NGT (1700/512 Kbps).

Opplever imidlertid at de jeg snakker med ofte ikke hører meg, mens jeg hører de helt fint. Merker ikke noe til det før de sier "hallo? hallo?". Litt kjedelig når man ikke får vite om de hører en eller ei.

Leste imidlertid om at det var lurt å sette nettverket til at man alltid hadde en viss båndbredde til bruk av telefon. Hvordan gjør jeg dette?

Andre tips for å bedre samtalekvaliteten?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opplever imidlertid at de jeg snakker med ofte ikke hører meg, mens jeg hører de helt fint. Merker ikke noe til det før de sier "hallo? hallo?". Litt kjedelig når man ikke får vite om de hører en eller ei.

Telio har sitt eget forum som omhandler veldig mye om oppsett, ISP-er og routere har du sjekket dette?

Lenke til kommentar

Har sjekket der, og har satt på begrensning på Bearshare til 10 på upload.

Men fins det noen måte å begrense "alt" på? Slik at uansett hvor mye jeg laster ned etc, vil det alltid være nok til telefonen?

Andre tips for å bedre kvalitet?

Andre som har samme problem med at de du ringer ikke alltid kan høre deg?

Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke har QoS på downloaden, det er det store problemet for uavhengige leverandører som Telio kontra leverandører som har egen infrastruktur og kan garantere kvalitet i hele sitt nett.

Når flere oppdager dette vil de leverandørene med egen infrastruktur få en del flere kunder på VoIP.

Og vent til VoIP krigen starter, da blir det nok ikke pris man vil bruke til å slå konkurenten, men enkle traffic shaping rules for minske VoIP trafikk som ikke bruker leverandørens tjenester.

Da sliter Telio etc enda mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...