Gå til innhold

Er eltax bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv eltax, og må si at det ikke er spesiellt bra :)

Fungerer ok til hjemmekino, hvor jeg bruker 2 stk 15" Cerwin Vega høytalere som bass.. Lyden er ganske skrøpelig, og man kan nok ikke sammenligne det med høytalere kjøp på hifiklubben for eksempel. Men heller mot kompakt anleggene man får kjøpt hos elkjøp..

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor kresen du er på lyd. Eltax kan gi deg mye bass for pengene, men det er stortsett det de er gode for. De er helt uten karakter i mellomtonene og de øvre frekvensene. Så jeg vil heller anbefale deg og spare litt og heller ta deg en tur innom klubben eller lignende og kjøpe bedre utstyr.

Lenke til kommentar

Hadde ikke hørt eltax før jeg var hos en i klassen. Han har komplett eltax surround pakke og en yamaha forsterker. Funket faktisk meget bra for å være en komplett høyttalerpakke til 3-4000 eller noe sånt. Han hadde blant annet en 10" eltax sub. Låt OK på film, men en del ressonans i suben og en ganske dårlig center. Men til den prisen?!? Meget bra!

Jeg vil ikke sammenligne det med kompakt-anleggene, men neppe noe til musikk nei....

edit: kom over denne! Ser ikke verst ut! En 10'er i L&B er ikke dårlig! Dette er pakken jeg hørte...

http://www.eltax.com/documents/reviews/lib...eaugust2002.pdf

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Ikke kjøp noe komplett anlegg til under 2000! Det blir bare søppel! (om det i det hele tatt finnes noe sånt!)

Kjøp billige fronthøyttalere, bruk det du kan på de. Det er mulig å få noe brukbart for et par tusen, men ikke se på størrelsen eller antall watt! Det smarteste er selvsagt å høre først, evt. kjøpe noen som har fått gode anmeldelser.

Senere kan du kjøpe Sub, center og bakhøyttalere.

edit: sjekk bruktbørsen, f.eks www.lydogbilde.no. Jeg fant mine "Acustic Energy AEGIS evo 3" der. Betalte 3000, hadde et år igjen på garantien. Nypris 5000,-

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Tusen takk :dribble:

men jeg har mitt lydkort integrert i et MSI K8T NEO FIS2R hovedkort. da er det vel lurt å køpe nytt etterhvert?

Så høyttalerene skal kobles til PC'en? Til å spille mp3 og DVD'er er det nok ikke så nøye, da holder sikkert det kortet du har, men dette har jeg ikke så mye peiling på.

Hvilken forsterker har du da?

Lenke til kommentar

det er nettopp det jeg sa. jeg har ikke forsterker. kabler fra et system må kobles rett til pc'en som f.eks med logitech z 5300 eller z 540. det går rett i pc'en og skal ikke ha forsterker. da blir det altfor dyrt for meg som er 15 år og tjener 3000 kr mnd. jeg må ha høyttalere som er gode til musikk hovedsakelig, og som er til under 2500 kr uten at jeg må ha nytt lydkort.

Lenke til kommentar
det er nettopp det jeg sa. jeg har ikke forsterker. kabler fra et system må kobles rett til pc'en som f.eks med logitech z 5300 eller z 540. det går rett i pc'en og skal ikke ha forsterker. da blir det altfor dyrt for meg som er 15 år og tjener 3000 kr mnd. jeg må ha høyttalere som er gode til musikk hovedsakelig, og som er til under 2500 kr uten at jeg må ha nytt lydkort.

Altså... da kan du bare glemme eltax millennium og alt annet som heter Hi-Fi høyttalere. Så det du egentlig vil ha er PC høyttalere? Pakke med forsterker, dekoder og høyttalere?

Da kan du egentlig bare glemme alt jeg har sagt, jeg trodde du skulle ha høyttalere til en surround forsterker....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...