FJERNET111 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Tenkte å skaffe meg ny mp3-spiller og lurte på hvilke muligheter som finnes. Har sett på 3 spillere til nå og det er iPod-mini, iPod G4 og iRiver iFP-799 (usikker på tilgang av denne spilleren?) Det jeg da lurer på er om det finnes noen bedre alternativer en de jeg nå har listet opp. iPod-mini har jo litt dårlig batterikapasitet, men eller ganske ideel og iPod G4 er litt stor, mens iRiveren har litt liten lagringskapasitet. Krav: -Størrelse: relativt liten (tenk iPod-mini eller mindre) -Lagringskapasitet: Helst noen gigabyte -Programvare: Hvis programvare trengs bør den være av bra kvalitet, eller med mulighet til å bruke et bra 3. parts program. -Bra og ryddig brukergrensesnitt. Oversiktelig og med god skjermplass. Skjermen bør også være av god kvalitet og av grei størrelse. -Enkel betjening, ikke nødvendig med et hav av knapper. -Batterlevetid: 10 timer++ -God lyd, og med det menes det god nok for mp3'er/ogg/etc. Kommer ikke til å bruke store mengder ukomprimert lyd. -Støtte for de mest populære formatene... OGG/MP3/WMA/WAV/ACC/osv... Klarer meg til nød med bare MP3 hvis resten av spilleren er veldig bra. -Rask overføring fra PC til spiller. Dette er krav som i mine øyne skaper en perfekt spiller og jeg antar at det ikke finnes noen på dette nivået. Jeg vil da at dere skal komme med forslag som dere mener kommer oppimot disse kravene og fyller de på en best mulig måte. Takker på forhånd for svar. Endret 11. oktober 2004 av SBS Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Creative kommer med en utfordrer til iPod mini snart, den kommer med 5 gb harddisk; kanskje den kan være aktuell!? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Bortsett fra det med "iPod Mini eller mindre" når det gjelder størrelse, så er Creative Zen Touch rimelig spot on. Den kan, i motsetning til iPod, spille WMA. Det + pris + lagringskapasitet + batteri gjorde at jeg gikk for den da jeg kjøpe mp3-spiller nå nettopp. Men den er omtrent like stor som en 20-pakning med sigaretter og litt tung, så den forsvinner ikke akkurat i lomma. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå