DjNeo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Her er formen min som jeg skal lagre fra: <fieldset> <legend> Registrering: </legend> <form action="main/registrering/lagring.php" method="POST"> Velg type: <select name="type"> <option value="DOA">DOA <option value="Reperasjon">Reperasjon </select><br> <hr noshade="noshade" size="4" /> Skriv inn produsent: <input type="text" name="produsent" /><br><br> Skriv inn pruduktnavn: <input type="text" name="prudukt" /><br> <hr noshade="noshade" size="4" /> Skriv inn innprotør: <input type="text" name="innportor" /><br> <hr noshade="noshade" size="4" /> Skriv inn feilmelding: <input type="text" name="feilmelding" /><br><br>Skriv inn løsning: <br> <textarea rows="10" cols="38" name="losning"></textarea><br> <input type="submit" value="Fullør"/> </form> </fieldset> Her er PHP scriptet som lagrer informasjonen: <?php //This script adds a guestbook-entry in the XML-file. Modify it to your needs //Written by Sindre Mathisen //We do not want blank entries if (empty($navn)) { exit(0); } $my_xml_file = "database.xml"; // Reading in the xml file as a string $fd=fopen("$my_xml_file", "r") or die("Can't open file."); $fstr = fread($fd, filesize($my_xml_file)) or die("Can't read file; check permissions."); fclose($fd); // Format response sets. $XML_name = str_replace("\'", "", $XML_name); $XML_name = str_replace(" ", "_", $XML_name); //Add new data $separator = "</case>"; $divide = explode($separator, $fstr); $glue = "\t<melding> \t<type>$type</type> \t<produsent>$produsent</produsent> \t<produkt>$produkt</produkt> \t<innportor>$innportor</innportor> \t<feilmelding>$feilmelding</feilmelding> \t<losning>$losning</losning> \t</melding> </case> "; $newxml = implode($glue, $divide); //Write to file $fd = fopen($my_xml_file, "w") or die ("Can't open file for writing; check file permissions"); $writestr = fwrite($fd, $newxml); ?> Skal xml filen kunn inneholde dette, eller må jeg ha med mer? <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> Dette scriptet skal lagre til en XML fil som heter database.xml. Problemet er at når jeg kjører scriptet så lagrer det ikke noe i xml filen. Endret 11. oktober 2004 av DjNeo Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Må man ikke lukke fila når man har skrevet til den? fclose() ? bare ett skudd i blinde.. Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Må man ikke lukke fila når man har skrevet til den? fclose() ? bare ett skudd i blinde.. Høres riktig ut, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå