Gå til innhold

Ny hardisk til xbox (skal kjøpe i dag trenger tips


2peewee

Anbefalte innlegg

Mulig jeg tar feil, men trodde Xbox hadde en maxgrense på 137 GB eller noe sånt? Kan hende det bare gjelder eldre revisjoner og at enkelte bioser takler større, men du bør søke litt rundt på et par Xbox-forumer?

 

Har selv en Seagate Barracuda IV 120 GB i min Xbox - meget stillegående samtidig som den ikke blir så voldsomt varm.

 

- Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker selvfølgelig flash fxp. alle andre ftp programmer suger.

 

skrur alltid xboxen på rett før eg begynner å overføre. kjører ingenting på xboxen, men har hatt masse i gang på dataen.

 

Har modda xboxen for ca 1/2 til 1 år siden. har ikke oppgradert någe software eller någe sånt.

 

bruker original hardisk, men som du ser utifra tråden så skal eg kjøpa ny :)

 

någen tips til ka så kan ver gale?

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Til jornt: Grensa på hd-størrelse har vært fjerna i godt over ett år nå.. Var bare en liten fiks i bios som måtte til.. Alle nye bioser og programmer støtter så stor disk du vil uten noen som helst problemer. Har du en gammel box som ikke takler mer enn 137gig så er det bare å flashe med ny bios.

 

Til 2peewee:

Som sagt er det godt mulig at det er originaldisken din som er problemet...

Hvor fort går det hvis du henter noe FRA xboxen?

 

Det er ikke lett å vite hva problemet kan være siden du ikke nevner programmet du bruker på xboxen... Selv bruker jeg kun xbmc(xbox media center) og der får jeg full fres på alt av overføringer så lenge jeg ikke sender fra laptopen min som kun kjører trådløst;-( Brukte evo-x før og fikk fin hastighet der også, men er bedre i siste utgaven av ftp-serveren som brukes i i xbmc.

 

Hmmm.. hvis du ikke har oppdatert software på over ett år så er det jammen på tide å hente nyeste versjon av xbmc!!!! Ett nydelig program som er en videreutvikling av gode gamle xbox media player... Litt avhengig av hvilken bios du bruker kan det også være at du kan få litt bedre fart ved å flashe til ny og mer bugfree bios.

 

Off-topic:

Satt akkurat og leste en annen tråd her om noen som skulle bygge htpc(eller hva det nå kalles så fint når man kobler en pc til tv/annlegg) og humret litt over at folk lager dedikerte maskiner til 10000kr når de kan kjøpe en ferdig modda xbox til en femtedel av prisen som gjør samme nytta og har en overlegen "tv-ut" sammenlignet med alt jeg noen gang har sett av tv-ut på en pc(inkludert ati, nvidia og matrox). All ære til de som har laget mplayer til linux, for xbox og xbmp/xbmc hadde aldri vært det samme uten :-)

Lenke til kommentar

hehe sant det du seier på off-topic.

 

skal skrive mer detaljert når eg kommer heim. men vett ikke ka program eller version eg bruker på xboxen.

 

har heller ikke prøvd å henta någe i fra xboxen, så vett ikke speed der.

 

men slik som dette overfører eg. PC`en er på, skrur på xboxen, kommer inn i den vanlige menyen. Games, appz osv osv. den står bare der. kobler til via flash fxp. går inn på E: inn i mappa Movies, og kopierer øve til den.

 

spiller av filmer med media player. men skal se om eg finner ut mer når eg kommer heim :)

 

kor laster eg ned den nye bugfrie biosen og programma du snakker om?

Lenke til kommentar

Hehe, håpte du ikke skulle spørre hvor du laster slikt ned... Det er nemlig pr. definisjon ikke helt lovlig programvare siden de er kompilerte med microsoft sin xbox-kompilator. Derfor er de ikke åpenlyst tilgjengelig sånn helt uten videre, men likevel veldig enkelt å finne hvis du vil..

 

Vet ikke helt om det ville vært sure moderatorer her hvis jeg hadde skrevet hvor du finner slikt siden det egentlig ikke er snakk om piratkopiering da alle programmene er fritt tilgjengelige som åpen kildekode på sourceforge.net. Men for å kunne få noe nyttig ut av denne kildekoden må du være i besittelse av denne omtalte kompilatoren til xbox som du ikke kan ha lovlig tilgang til uten å f.eks jobbe i ett firma som lager spill til xbox. Så programmene i seg selv er helt lovlige, men du får ikke kjørt de uten å være litt rebelsk :innocent: Programmene ligger ferdigkompilerte flere steder slik at du ikke trenger gjøre annet enn å kopiere de inn på xboxen(etter littebitt xml-editering), men tørr som sagt ikke skrive hvor siden jeg ikke er sikker på om det ville vært godtatt her.

Lenke til kommentar

hehe, burde vist det ikke var lov å spørre om slik :)

du får ha takk for hjelpen, så får eg bare surfa litt rundt :) vett om et par sider der eg sikkert kan finne disse domme ulovlige tingene. så skal nok klare meg.

 

håper bare ny hdd, og slikt vill fikse speeden min. kjedelig å overføre de 90gig med spill jeg har på pc`en over til xboxen med max 200kb/s :p

Lenke til kommentar

Hehehe skal ikke alltid være lett..

 

Annbefaler som sagt xbmc på det varmeste! Eneste programmet du trenger til daglig bruk. Der kan du starte spill/andre programmer, høre på musikk, se film, se bilder, se værmelding oppdatert fra nettet(høres banalt ut men er faktisk en ganske kul funksjon), lese rss-feeds fra nettet, rippe musikk-cd'er som automatisk får sangnavn etc hvis maskinen er på nett og sikkert noe mer som jeg ikke kommer på i farta.

 

Xbmc har som sagt også en meget grei innebygd ftp-server og samba-klient som gjør at du kan se film, høre musikk og se på bilder over lan. Veldig kjekt å se film fra en server i ett annet rom for da kan du stille inn slik at xbmc skrur av harddisken på xboxen mens du streamer film/musikk/bilder fra nett sånn at det blir merkbart lavere lydnivå.

 

Når det gjelder en eventuell oppgradering av bios kommer det veldig ann på hvilken type modchip du har eller eventuellt om du har softmoddet maskin. Er så mange forskjellige chipper og bioser at det nesten er umulig å annbefale noen spesifikke.

Lenke til kommentar

Er det kun film du skal ha på boxen, så er jo det unødvendig med ny disk i xboxen. Xbox Media Center, nettverkskabel og din eksisterende disk i PC'en din er det eneste du trenger. Har selv over 900 Gb på en linux filserver som xboxen er koblet opp mot. Her har eg alle filmene, musikken, digital bildene ol tilgjengelig. Skal du legge inn spillene dine på disken (kan være en fordel om du har barn som spiller), kan det derimot være greit å putte inn en større disk...

 

Dionysos...

Lenke til kommentar
Skal ha 90gig med spill over på xboxen og. Xboxen vil ikke bli ståande heima rett på siden av dataen, men på hytta på fjelle langt fra nettverkskabler, pc og intnernet. så film og spill er det som får tida etter snowboard kjøringa til å gå :) viss du fatter ka eg meine :p

Hmm... Xbox på hytta??? Eg, for mn del, reiser på hytta for å slippe greier som tv, xbox, data og annet mas og kjas. Skal leve enkelt på hytta, med stearinlys og Jazzy ;)

 

Dionysos

Lenke til kommentar

Eg er på hytta hver helg. står på snowboard, går på skiturer osv osv. har alt jeg trenger på hytta. strøm, tv innlagt vann, god seng osv osv osv :p men må han ein xbox bare for å ha någe å gjør på av og til :)

 

tar du med deg ei dama på hytta, så er vell din version bedre. bare sånn heilt off topic då :p

Lenke til kommentar
Kan någen fortelle meg kossen eg slepper å bruke den originale ftp clienten på xboxen og heller bruker den til media center??

Akkurat det spørsmålet tror jeg du må omformulere litt. Er jo ingen original ftpklient på xboxen..

 

Nå vet ikke jeg hvor langt du er kommet i moddingen av boxen, mulig du kan plukke opp noen tips her også:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=304211

Endret av Panter
Lenke til kommentar

viss du leste gjennom tråden så vill du se at xboxen er ferdig modda får et halvt år siden.

 

da jeg snakket med fyren som moddet an om koffor eg klarte å overføre så seint, sa han at den standar ftp clienten som følger med er veldig dårlig, og at jeg skulle bruke media center sin ftp client. så måtte han gå. problemet er at jeg ikke vet kossen jeg bruker media center sin ftp client. fatter du det bedre nå ?

Lenke til kommentar
kjører ingenting på xboxen, men har hatt masse i gang på dataen.

 

någen tips til ka så kan ver gale?

Der har du muligens problemet ditt, hvertfall noe av det. Du må ikke kjøre flere programmer enn flashfxp når du overfører til xboxen, det går ut over overføringshastigheten.

Lenke til kommentar

Okey her er dealen. etter at mange har lovprist samsung så tenkte jeg at jeg skulle prøve dette :)

 

så jeg vil kjøpe denne disken på PSdata.

Samsung Harddisk 160.0GB IDE 5400RPM UDMA-133 3.5" 8.9mS Noise Guard til kr 763

 

lurer på om någen vett om den holder mål. og om det finnes billigere plasser en PSdata, og viss det gjør det, er det en god nettbutikk der du får varene fort osv :)

 

takker for all hjelp

 

peewee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...