LuggagE Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei alle sammen! Jeg driver å jobber meg igjennom alle artiklene dere har om overklokking og klarer ikke helt å finne ut av om min pc kan klokkes, kan dere hjelpe meg? I så fall, her er en artikkel på den, setter pris på alt dere har å si (nesten flaming til og med, så lenge det har med topic å gjøre ) Her er hvertfall pcen, takk på forhånd, har hørt så mye bra om dere atte!;D http://www.dinside.no/php/art.php?id=107811&=katnav Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Å få tilgang til BIOSÅ gå inn i BIOS er ikke alltid like lett. Enkelte datamaskiner mangler ganske enkelt denne muligheten - dessverre. Dette er som oftest "ferdigmaskiner" fra produsenter som Dell, Compaq, HP osv. Og om du nå skulle ha tilgang, kan du som oftest glemme overklokking. Disse maskinene er langt ifra bygd for overklokking. Grunnen er ganske logisk - de vil ikke ha kunder som roter det hele til og sløser bort mange timers support. Man kan nemlig fort gjøre det slik at f.eks. harddisken ikke oppdages av systemet, og da kan vi jo bare glemme den oppstarten av Windows, eventuelt Linux. Men vær ikke redd for slike mulige situasjoner. Så lenge du ikke utfører endringer på ting du ikke har peiling hva er, er det jo ikke noe problem. Quote fra denne guiden Endret 11. oktober 2004 av gran3 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Ja, den kan overklokkes. Hovedkortet er stock uten "låst" BIOS. Men hovedkortet mangler også AGP/PCI-lås, noe som gjør overklokking litt risikabelt. Lenke til kommentar
LuggagE Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Ja, den kan overklokkes.Hovedkortet er stock uten "låst" BIOS. Men hovedkortet mangler også AGP/PCI-lås, noe som gjør overklokking litt risikabelt. Risikabelt? Ok... Da bare leser jeg resten av guidene og prøver meg litt fram... Eller? Åssen risikablet snakker vi her? Takk for hjelpen btw EDIT: Og jeg har ikke tenkt til å gjøre noe annet enn BIOS overklokking, alt annet er litt for skummelt for meg ennå Endret 11. oktober 2004 av LuggagE Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) uten agp/pci lås vil du overklokke agp og pci portene også, og da kan det hende du ikke finner harddisker osv, mao du får ikke boota Endret 11. oktober 2004 av gran3 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Risikabelt i den forstand at du kan "brenne" opp skjermkort, harddisker og PCI-kort. Skal veldig mye til før det skjer, men, men... Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Vis den ikke booter igjen er det jo bare å ta batteriet ut å inn igjen(når strømmer er ute seff) å prøve igjen. vis det lukter svidd så har du gått for langt Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 joa, hvis du ikke har brent noe.. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 ikke overklokk uten AGÅ/PCI lås! det er ikke verdt risikoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå