Gå til innhold

iRiver H120 Vs. Ipod 4g 20gig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kunne du si meg hvilke? :hmm: kan ikke se hvilke skjønner du

Meget elegant minimalistisk design!

Liten og lett!

Gode og lettforståelige menyer! IRiver har fått negativ omtale for sitt vanskelige menysystem.

God pris iforhold til kapasitet!

Touch julet - gjør navigering meget enkelt. IRiver har fått negativ omtale for sin navgasjons stikke.

Gå for IPod.

Du vil ikke bli skuffet.

IPod står ikke tilbake for IRiver sjøl om mbarone prøver å overtale alle om dette.

Lenke til kommentar
kunne du si meg hvilke?  :hmm:  kan ikke se hvilke skjønner du

Liten og lett!

Gode og lettforståelige menyer! IRiver har fått negativ omtale for sitt vanskelige menysystem.

Touch julet - gjør navigering meget enkelt. IRiver har fått negativ omtale for sin navgasjons stikke.

Gå for IPod.

Du vil ikke bli skuffet.

IPod står ikke tilbake for IRiver sjøl om mbarone prøver å overtale alle om dette.

nå må du ikkje glømme at iPod'n har ein del lavere batterikapasitet enn iRiver'n

nå husker ikkje eg eksakt men trur det var rundt 6 timers forskjell

og så støtter iRiver OGG filer og har ein meget bra remote controll

Lenke til kommentar
kunne du si meg hvilke?  :hmm:  kan ikke se hvilke skjønner du

Liten og lett!

Gå for IPod.

Du vil ikke bli skuffet.

nå må du ikkje glømme at iPod'n har ein del lavere batterikapasitet enn iRiver'n

nå husker ikkje eg eksakt men trur det var rundt 6 timers forskjell

og så støtter iRiver OGG filer og har ein meget bra remote controll

Sant det, men nå skal vi heller ikke glemme en ganske drøy prisfdifferanse mellom IRiver og IPod...remote controll kjøper man i tillegg, og betaler likevell mindre for IPoden. Da har man til og med en dockingstasjon...

Selv savner jeg ikke støtte for OGG, men dette blir jo opp til hver enkelt å veie for eller imot hvor viktig dette er når de skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Som duckhunter sier så har den et veldig godt design, den ser bedre ut en iriveren mener jeg. Men det er klart det er det indre som teller :) Men ipoden har et helt genialt menysystem som gjør den morrsom å bruke.

Jeg ville ha en mp3 spiller til å all min favoritt musikk, og det er ipoden helt perfekt til. Du kan lage spillelister, gi "karakter" på låtene dine, sortere låtene etter alle tenkelige kriterier, lage egne spille lister mens du er ute å hører på musikken, tilfelig rekkefølge på låter. Dette kan du ikke på iriveren, den blir mer en "harddsik" som spiller av mp3 mappene dine (rett meg om jeg sier feil) iTunes er også et genialt program når man har blitt kjent med det.

Dessuten må vi ikke glemme de fete spillene ipoden har :cool: Kontakt-liste, Notisblokk, Kalender funksjon er også noe jeg synes er svært nyttig.

Men Iriveren er ingen dårlig spiller eller et dårlig valg.

Lenke til kommentar
Nok en gang: Hva med iAudio M3? er den noe tess? Noen andre alternativer som er gode?

Har ikke hørt om den spilleren. Det er klart det finnes mye å velge mellom. Men det kommer jo litt ann på hva du ønsker sterkest.

Er radio viktig?

Stemmeopptager?

USB? Firewire? eller begge?

osv...

Lenke til kommentar

Jeg har hørt mye neggativt om creative sine spillere (også mye bra) kjenner flere som har måtte sende den på reprasjon etter bare noen dager. Men det kan hende det er det som heter uflaks.

Selv så mente også jeg at radio var et must istarten, men etter å ha tengt over det litt så... trenger du egnetlig radio? bruker du det mye? har du behov for radio når du kan ha 10000 låter på spilleren? Det blir nok til at du bytter over til mp3 etter noen minutter på radioen når du ikke finner stasjoner med noe god musikk.

Dessuten så synes jeg ikke radioene er spessielt gode på slike små duppedilter. Signalene er dårlige og om du ikke bor midt i under radio masta i oslo kan du slite med å få inn spessielt mange kanaler. Og skal du bevege deg mye med den er det enda lettere å miste signalene.

Men er radio et must ville jeg nok valgt iRiver spilleren. Men igjen så er Zen billigere. Har du pengene til iRiver spilleren stemmer jeg for den (om du virkelig ønsker å droppe iPoden pga dårlig radioen)

Lenke til kommentar

valget er jo selvfølgelig ditt, det blir du som bestemmer hva du skal kjøpe til slutt. Jeg så på flere spillere, men var allerede svak for ipod fra før, så det ble det.

Uansett, jeg er veldig fornøyd. Elsker designet, enkel i bruk, god plass, osv. Jeg bruker min mens jeg er i stallen og steller hesten, eller holder på med andre ting, og har den i lommen, men har ikke fått riper heller (har 4o gb med speilflate bak).

Diskusjonen rundt radio blir opp til den enkelte kjøper å vektlegge. Selv har jeg radio på mobilen, og den har jeg stort sett kun brukt på kjedelige forelesninger eller hvis jeg jobber på pcen. Veldig kjekt å ha, men det har vært noe jeg har tatt i bruk i mangel på noe annet. Nå har jeg mp3-spiller, og har ikke behov for radio. :)

Stortrives med ipoden min jeg. Trenger ikke å kunne se på bilder med den, ha video, etc. Jeg vil høre på musikk. Også får jeg fett design i tillegg da! :D

Jeg fulgte magefølelsen min og kjøpte ipod. du må følge din, og hvis den sier iriver eller creative så kjøp det. Tross alt du som skal bruke spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...