Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo, AMD Athlon XP-M 2800+


taffel

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor kraftig cpu`en på Fujitsu Siemens Amilo K7600 er?

har tenkt å investere i en bærbar pc og lurer litt på denne: [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301446&view=detailed"]Fujitsu Siemens Amilo K7600 [/url]

Noen som har tips/erfaringer med denne pcen/andre pcer. :!:

Tar imot tips om andre pcer så lenge koster under 10000kr Endret av taffel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også vurdert disse 2 mot hverandre, tenkte først på k7600, men kom etterhvert fram til at jeg helelr ville investere i FJ Pro V2000.

 

Dette fordi den har dobbelt så lang batterilevetid (4timer) (noe jeg anser som viktig, siden jeg er mye på farten osv)

Den har noe større 10GB større HD, infrarød, Og en Intel mobile CPU, som er helt grei til til hverdagslige oppgaver. Intel prosessoren er også mer stillegående (lavere varmeutvilikng en XP-M)

 

Skjermkortet er dårlig på begge, så ingen av pcene egner seg til noe særlig spilling og den slags.

 

V2000, er noen millimeter slankere, og finere etter mitt skjønn.

 

V2000, har også innebygget WLAN kort, noe jeg også anser som viktig, siden jeg skal bruke dette i hjemmet og på skolen. Men med K7600, må du kjøpe dette i tilegg og bruke PCMCIA porten, som kan være kjekk å ha ledig til andre ting.

 

Cpu'en ved V2000 kan også ved senere anledning skiftes ut til en Pentium mobile prosessorer.

 

Har sett benchmarks/andre tester med Celeron m340 CPU 1.5Ghz, og den virker overraskende bra, og kan ikke sammenlignes med en "vanlig gammel celeron CPU) Dette er bl.a fordi Celeron-M har 512 cache, og ikke 128kb..

 

 

Håper du fikk noen hjelpende svar.

 

Jeg har vertfall allerede bestilt V2000, noe jeg ikke tror jeg kommer til å angre på... i den prisklassen..

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar

Takker så mye, fikk svar på det jeg igrunn ville vite.

 

Vurderer nå sterkt en FJ Pro V2000, må bare konsultere med en bankkonto for å finne ut om der er tilstrekkelig med kapital :p

 

Hadde vært hyggelig å høre hvordan du liker pc-en når du har fått den, slik at jeg er sikker på at den er verdt pengene. Noe som jeg tror den er.

Siden skolen jeg går på har investert i lignende FJ til alle grunnkurs elevene, de betaler bare 1000kr semesteret i leie å forsikring!! :hrm:

 

Mens vi som går IKT-driftsfag må slite med noen eldre stasjonære :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...