Gå til innhold

Skal ha ny PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kjøpe det billigste kan ofte bli dyrt. FS psu er er av veldig bra kvalitet og yter bedre en de fleste andre oppgitt med samme Watt, men de er i en prisklasse for seg. Chieftecen er grei billig og bra, søk litt rundt på forumet og hør hva folk sier om q-tec, det er ikke positivt.

Lenke til kommentar

Men helt ærlig. Så har en kamerat av meg akkurat den PSUen fra Q-tec og han har aldri hadt noen problemer med den. Han har hadt den i Ca 1.5 år nå og den støtter 2 disken 1 vifte og allt resten av PCen. AMD XP 2600 1gb ram osv.

Men han har kanskje hadt veldig flaks?

Lenke til kommentar
Men helt ærlig. Så har en kamerat av meg akkurat den PSUen fra Q-tec og han har aldri hadt noen problemer med den. Han har hadt den i Ca 1.5 år nå og den støtter 2 disken 1 vifte og allt resten av PCen. AMD XP 2600 1gb ram osv.

Men han har kanskje hadt veldig flaks?

da må han ha hatt....for den eg hadde klarte ikkje å holda min stabil....

min spec:

soltek nForce 2 400ddr

geforce fx5900 ultra 400mhz

1 giga kingston ddrram

2x6gb hd(skal snart kjøpa meg ny)

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som kjører Q-tec i maskinene sine der ute, og det er helt sikkert mange som ikke har problemer, men trust me, det er mye større sjangs for at du støter på problemer hvis du går for Q-tec. Det er en grunn til at de er billige, for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

SF2-Guile hvist du ikke tror på det så kan du komme

til Datasjappa jeg arbeider på, har vel ca 20-30 STEIN døde

Q-tec psuer liggende som har hatt en voldelig død (Kan du si KABOOM!!??)

Har sågar et spessielt eksempel der en kondensator ekspolderte så hardt

et det ble bulk i chassiet!!

:roll:

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe det beste av det beste når det gjelder psu hvis du kun har et moderat oppsett som ikke skal overklokkes. Dog bør du IKKE kjøpe q-tek, fordi de gir ustabile spenninger med mulighet for altfor lav belastning på de forskjellige railene. Har selv en q-tek, og den gir ustabil volt. Heldigvis har jeg vært en av de heldige, men min er en gammel modell på 300W som er produsert på en annen tid en da q-tek virkelig ble dårlig.

Lenke til kommentar

q-tech ja... hehe

Q-tech psu'n til pappa dropper volten ganske ofte..

12v kommer ofte ned i 7-8v... sikkert ikke helt sunt for komponentene det ville jeg tro men,..

Har selv en antec Neopower 480w.

kosta 1200, men den var verdt hver eneste krone. 12 cm vifta gir så å si ikke lyd fra seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...