erl Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg vil gjerne ha en stillere pumpe. Nå vil jeg kåre den stilleste pumpen, som må flytte minst 600l vann i timen. For en sammenligning har jeg nå SiccaNova-pumpen i AMD Pro WaterKit. Denne bråker, så det må være myyyye stillere enn denne. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg har Aquabee pumpe og den er helt stillegående. Står på skumgummi. Lenke til kommentar
erl Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 500l eller 1000l versjonen? Og du kan altså ikke høre den i det hele tatt? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg har også SiccaNova-pumpe. Den bråker mer nå enn den gjorde de første ukene, da den var nesten helt lydløs. Jeg har funnet ut at hvis det er luft inni den bråker den sinnsykt. Likevel virker det som om noe har blitt løst inni den, slik at den bråker mer enn til å begynne med. Det er litt dårlig. I starten var den så og si lydløs. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 1000-liters versjonen. Den bråker også mye når det er luft i systemet. Men når det ikke er luft er den helt lydløs. Men den vibrerer en del, så du må sette den på noe. Lenke til kommentar
erl Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Hva med Eheim, har hørt en del positivt om dem også, er ryktene sanne? Lenke til kommentar
erl Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 15:47, Maroder_S skrev:Jeg har også SiccaNova-pumpe. Den bråker mer nå enn den gjorde de første ukene, da den var nesten helt lydløs. Jeg har funnet ut at hvis det er luft inni den bråker den sinnsykt. Likevel virker det som om noe har blitt løst inni den, slik at den bråker mer enn til å begynne med. Det er litt dårlig. I starten var den så og si lydløs. Tror det er noe slikt som har skjedd med min også...noe å reklamere på? Lenke til kommentar
erl Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Var det noen som kunne kommentere Eheim pumpene? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Det er med det meste. de er vellif stille i starten men bråker mer ettervert. Det blir slitt og da blir kontruksjonen forandret og også støynivå, pumpekapasitet o.s.v Får ikke mye reklamasjon på det dessverre. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Jeg har oxo Nova 800 l/time,som fulgte med amd pro w.c fra 3dfx.Kan ikke sjønne du mener den bråker?.Har du monter den i vanntank eller er den fritt stående? Jeg har min i vanntank og den er så godt som lydløs,men den bråker hvis jeg ikke har gummi matte mellom vanntanken og "chassiset",pga "vanntanken vibrer litt".Prøv å ha gummi-matte OG deretter en tynn skum-gummi matte over den igjen under pumpa/vanntanken. good luck Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 17:39, erl skrev:Var det noen som kunne kommentere Eheim pumpene? Jeg har selv en Eheim 1048. Denne bråker jo også med luft i pumpen, men det skal det jo ikke være. Den er temmelig lydløs og HD'ene mine overdøver den fint. Men jeg må si jeg var skuffet over trykket på den. Det er jo såvidt vannet sildrer. Jeg har riktignok en meter løftehøyde opp til bongen og i tillegg må det gjennom tre blokker, men blokkene og slangene er jo 3/8" så jeg syns det burde være litt mer futt i den. Men den funker jo så... Men hvis jeg skulle kjøpt en ny pumpe idag, tror jeg at jeg hadde gått for AquaBee. Hold dere for all del langt unna 12V pumper. Disse bråker som f... Ihvertfall de jeg har prøvd. Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Jeg har Aqua Medic Oceanrunner 3500 og er veldig fornøyd med den... ( 3500l/t på papire) i praksis ca 600-800 l/t i systemet mitt.... 1/2". med en løfethøyde på 3,2m. men da er inntaktet tunet ned fra 1" til 1/2" og utblåsninga fra 3/4" til 1/2". Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 17:39, erl skrev:Var det noen som kunne kommentere Eheim pumpene? Hei Jeg har en Eheim 1250 pumpe. Denne er meget stillegående. Det eneste som bråker fra denne pumpa er vibrasjonene den lager. Jeg valgte da å legge et lag med lydisolerende materiale rundt så hører jeg ikke pumpa på når jeg kommer 50 cm fra den. Jeg har prøvd en annen pumpe før Hydor Selz L30. Denne bråket veldig i forhold til Eheim pumpa. Det som bråker mest i min pc i dag er viftene på PSUene. Jeg har to stykk strømforsyninger som har en 80 mm vifte i vær seg på 5V i stedet for 12V (jeg tipper PSUen støyer rundt 8-10 DB pr stykk). Alle 8 HDer jeg har er også vannkjølt med vær sin vannblokk og 5 cm støydemping utenpå. Pumpa klarer fint å trekke vannet rundt i systemet mitt selv om jeg i dag har 9 stykk vannblokker, to stykk Giant radiatorer og en vanntank. For å få plass til alt denne dritten her bruker jeg ett Chieftec Server Tower AR-2000. Gå for en kvalitets pumpe når du først skal kjøpe en pumpe. Jeg har PC-en på 247. Det er en fordel att pumpen holder lengre en et par måneder da. Mvh Morten Dahl Lenke til kommentar
lagdreparen Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Visst at du skrur av pumpå då trur eg han blir heilt stille! Lenke til kommentar
erl Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Har bare hatt min pumpe litt over en måned...skulle ikke vært slitt. Ser i alle fall ut som Eheim er kvalitetspumper, så jeg tror jeg går for 1250 utgaven Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Problemet med Eheim er størrelsen på pumpene. De er svære!!! Jeg bruker en MaxiJet i min server. det eneste jeg kan utsette på den er at den ikke har så gode fester og har ett hus som kan vinkles slik man vil ha det. Dermed har den en pakning jeg er litt redd for... Den har derimot bra med trykk og koster mindre enn Eheim. Jeg tror jeg ville gått for en AquaBee eller noe med fastskrudd inntak. Det viktigste , nest etter støy er hvordan slangen kan festes. Jeg bruker ikke noe reservoar men har utviklet en liten luftfelle som fungerer kjempefint som påfyllingskammer. Tra meg 5 sekunder å fylle ett tomt system med denne installert. Så sørger systemet selv for å bli luftfritt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå