Gå til innhold

Hvordan fjerne codec. + problemer

Arve28

Anbefalte innlegg

Har ffdshow inne på PC'n. Nesten alt går greit. Bortsett fra noen avi filer. Gspot sier den ikke har 4ccxvid codec. Men når jeg kjører render så sier den at alt virker.

Men filmen starter ikke. Kan klikke meg bortover å da viser den dette bildet av filmen.

Avinstallerte ffdshow. Da kjører filmen, men får da inen lyd.

Når jeg hadde ffdshow viste Gpot (S) --> AVI Splitter --> ffdshow Audio Decoder --> ®

Og S) --> AVI Splitter --> ffdshow MPEG-4 Video Decoder --> ® Selv om den sa at ikke noe 4cc xvid var installert.

Virker som det er noe Nero codec som ligger å kraskjer med noe annet?

Hvordan fjerner jeg denne nero codec uten å fjerne brenneprogrammet?

Under Device manager - videocode propertier finner jeg ikke noe nero.

Noe conflikt er det et sted. Siden den sier at jeg ikke har 4cc xvid inne. Fjerner jeg ffdhow så mener jeg å huske at han fant noe.

Men da funker ikke lyden.

Så hva codec må jeg ha til lyden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på FOURCC: XVID? Det er ingenting som heter 4ccxvid. Legg inn ffdshow på nytt, og bruk en ny versjon. Hvis du har en av alpha-versjonene fra 2003, så er de høngamle og funker ikke med nyere XviD-ting.

http://athos.leffe.dnsalias.com/ffdshow-20040718.exe

ffdshow har nå også større for lyddekoding, men det kan du skru av. Du skriver ikke hva slags lydspor det er snakk om, så jeg kan ikke gjøre annet enn å foreslå ac-3-filter som en generell løsning på problemet ditt.

http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm

Husk at ffdshow ikke er en kodek, kun en dekoder. Gspot er litt uggen akkurat når det gjelder sånt, så det er ikke uvanlig at Gspot sier at du mangler noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...