OdinTheGod Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Ja flere temaer her.. Først litt HW/SW info. * Chenbro Gaming Box Black/Orange 350W Strømforsyning. * Asus K8V SE DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid. * Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM. * Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM. * AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM. * Western Digital USB2.0/Firewire 200GB 8MB Dual Option, 7200RPM. * Win XP Norsk SP2 Bruker et eldre TNT2 skjermkort da mitt ordinære er på rep. Jeg har akkurat kjøpt dette nytt. Alt bortsett fra 160GB disken og den 200GB eksterne disken. Så til problemene. 1. Av en eller annen grunn finner ikke jeg den 160GB IDE disken i "Min datamaskin" eller i utforskeren. Men jeg finner HDn i enhetsbehandlingen og når jeg kjørte tester på den (ett program jeg booter opp i fra) http://home.no.net/svkr/PrtScr.jpg Har kjørt ett diagnoseprogram på disken. Først Quick Test. Der var alt OK. På Full Media Scan Progress ble det funnet ett problem som ble fikset. Error/Status code 0223 2. Av en eller annen grunn kan jeg ikke reboote maskina med min eksterne HD tilkobblet. Får bare beskjed om at jeg må sette inn en diskett eller no for å boote fra. 3. Jeg har et "Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth (Norsk) USB/PS2" Som av en eller annen grunn ikke funker i bios. Har aldri hatt det problemet før. Jeg blir meget glad for hjelp her :-) MVH Sveinung Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Og akkurat nå funker ikke skjermkortet orntlig heller... Får ikke installert drivere... Eller.. De blir installert.. Men brukes ikke. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 1. Har du formatert disken? Det må du gjøre for å se den i "min datamaskin" Dette kan du gjøre fra kontrollpanel -> administrative instillinger -> datamaskin behandling 2. Har du satt boot rekkefølgen i bios? anbefaler å sette C: som "first boot device". du kan bare disable resten, dvs "second boot device" til "other boot device", dersom du ikke har tenkt å boote fra cd eller noe sånt i nærmeste framtid. 3. museproblemet i bios kan jeg ikke hjelpe deg med da jeg på alle mine hovedkort har vært kun tataturstyrt i der. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei :-D Tusen takk for hjelpen :-) Det funka Får jeg bare nå tastaturet til å funke i BIOS er alt bare sweet ;-) Lenke til kommentar
valentino Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 tråløst tatatur ja.... leste feil. trodde det stod tråløs mus Hadde du noe på disken fra tidligere? Du sa at det var en av de delene som ikke var ny. Grunnen til at jeg spør er at jeg har problemer med en WDC2500PB intern som blir satt til uformatert dersom jeg har den oppkobla når jeg installerer windows på en annahardisk. Har vært nødt til å redde filene 2 ganger etter en slik hendelse. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Nei.. Disken var tom, men ikke formatert. Fikk den formatert.. Nå funker att her :-) Vel nesten.. For å få bytte om på boot rekkefølgen, måtte jeg kobble til et PS2 tastatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå