Gå til innhold

Hva er galt? (Installere XP)

_Zw_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en maskin som består av Abit HK, Athlon XP2600+ , GeForce skjermkort å Twinmos ram. Aldri vært noe galt med maskinen før for en stund siden. Da klikka XPn på harddisken, å jeg fikk ikke inn Windows XP igjenn. Så jeg måtte legge inn Win 2003 server, men nå har jeg formatert igjen å har ikke cden til 2003. Så hvordan skal jeg få inn XP??

Instalasjonen av XP på 120 GB Western Digital stopper bare opp under instalasjon.

Satt harddisken i en annen maskin å prøvde å installere XP på den, å det gjikk! Så hvorfår får jeg ikke inn XP når jeg setter HDn i den andre maskinen? Er heller ikke CD romen det er noe galt med, har flyttet den over til andre maskinen, men gjikk ikke da heller.

Er ikke noe galt med CDn!

Hva skal jeg gjøre???

Takk for alle tips!!!!

MVH Erlend!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

utrolig rart....!..for å være sikker på at disken ikke har korupt filsystem...(det kan gi et slikt tilfelle..)..så kan du kjøre KILLDISK på den fra en diskett og så formatere den igjen før du innstaller windows.killdisk sletter disken din fullstendig...husk det.! det tvilsomme her er jo at du sier det funker med andre operativsystem..hvilke da..??jeg nevner det bare som en mulighet med killdisk hvis ikke noe annet løser floka...så får vi tenke litt i mellomtia....denne var vanskelig må jeg innrømme... :roll:

Lenke til kommentar

Hvis det f.eks. er Windows XP og 98 han her snakker om skjønner jeg godt hva han mener.. Det er godt mulig å ha trøbbel i Xp, men ikke i 98 f.eks.

98 er ikke så følsom..

For eksempel, så kan man sette inn en disk med Windows 98 på inn i en hvilken som helst maskin og kunne starte opp uten problemer. Men med en disk med 2000/XP så vil man få problemer under oppstartsprossen på en annen maskin (fordi disse systemene er mye mer ømfiendlig i forhold til maskinvare -drivere, som skjermkort drivere etc.), så på disker med disse systemene så må man alltid installere systemet på nytt etter å ha satt den inn i en annen maskinen.. Så det er ikke så gode systemer å bruke til feilsøking, hvis man f.eks. tenker på å prøve med en annens disk.. Her er Windows 98 best.

Men til problemet;

skyll cd'en under glovarmt varm først og tørk den godt med papir, og se om det virker nå. Du bør prøve flere cd'er også, for å sjekke om det er cdrom'en. Hvis det er det, bør du åpne opp cdrom'en din og bruke en Q-tips til å rengjøre linsa i denne..

Du bør nok få tak i en annen XP cd, jeg tror nok ikke cd'en din er helt 100%.. :yes: håper det ordner seg snart.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...