riktig Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Sitter her med kaffekoppen og koser meg med viftestøy, og jeg kom til å tenke på dette. Prossessorer, ram, skjermkort, osv....dette er vanlig å overklokke.Men hva er egentlig mulig?Kan man f.eks. overklokke en harddisk?Få den til å kjøre raskere enn den er ment for? Eller hva med strømforsyningen? Tastaturet? Skjermen? Hvasomhelst? Hehe, misforstå ikke, jeg er ikke ute etter å overklokke tastaturet eller noe sånt, men tenkte å høre litt om hvor grensene går. Finnes det grenser? Kjør debatt, eller hva det måtte være Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hvis det går ann å overklokke et tastatur lurer jeg fært på hvordan det skal ha seg til! Tror vel det blir som å prøve a overklokke en vanlig fjernkontrol til TV'en jeg ass! Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Du kan overklokke di lysdiodene på tastature! Gi di litt mer volt. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Du kan overklokke di lysdiodene på tastature! Gi di litt mer volt. Må vannkjøle de da, ellers blir de for varme og ryker Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Overklokke en hardisk? hvordan da ? skifte motor? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 sette opp hz`n klokke den opp til 210! HAHA Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Overklokke skjermen? Det går fint det, men det krever en del hardcore-skills. Jeg har klokket min gamle ADi 17" (CRT) om til en 19" Eizo LCD, men det er slettes ikke alle skjermer som er modbare. Tenkte jeg skulle lage en liten guide, men jeg har ikke hatt tid ennå. Kanskje det kommer i løpet av neste uke engang. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det går fint det, men det krever en del hardcore-skills. Jeg har klokket min gamle ADi 17" (CRT) om til en 19" Eizo LCD, men det er slettes ikke alle skjermer som er modbare. Tenkte jeg skulle lage en liten guide, men jeg har ikke hatt tid ennå. Kanskje det kommer i løpet av neste uke engang. Involverer denne klokken kjøp og salg? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 På grunn av tekniske begrensninger er det ikke mulig eller praktisk mulig å overklokke alle typer komponenter. F.eks. en harddisk er ikke mulig å klokke pga. måten den er laget på. Å øke bus-hastighet til disker vil som regel bare lage krøll uten noen ytelsesforskjeller. Andre enheter kan ofte klokkes, men det er så lite å hente at det ikke er vits i. som f.eks. nettverkskort. Det samme går for en del andre ekspansjonskort. og til slutt er det jo en del enheter som det rett og slett ikke er noe mening i å klokke, som f.eks. tastatur. Men visste du, du kan overklokke PS2 musen din? =) -Stigma Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hvordan?! fortell fortell, nå har jeg lyst til å ha noe å skryte av.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 kom igjen da, fortell hvordan man overklokker musa.. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) kan ofte klokkes, men det er så lite å hente at det ikke er vits i. som f.eks. nettverkskort Noen 10Mbits kort kan kjøres på 100Mbit full duplex, 1000% Overklokk En merkabar ytelsesøkning. -- Eller er det jo kjent at crt skjermer kan kjøres på høyere Hz, mener å ha lest om 100~150Hz'er @ 300Hz vannkjølt Finner dog ikke link : ( Endret 20. oktober 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 kom igjen da, fortell hvordan man overklokker musa.. Man kan øke oppdateringshastigheten til en mus med et eller annet program, husker ikke hva det heter. Vet ikke om det kan kalles overklokking da... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Det kan gjøres helt greit fra windows. Veldig nyttig for de mer ekstreme gamere som krever 110% presisjon av musene sine =) Her er en kort forklaring (det var ikke værr en at det lå på topp for "mouse overclock" i google forresten) http://www.pcstats.com/NewsView.cfm?NewsID=36894 Med en PS2 mus vil du nok ha mulighet for sample speed på 200, så velg heller det over 100 som det står i artikkelen (tror den er litt gammel). Dette gir deg i praksis flere oppdateringer mellom mus og PC pr. sekund, som igjen vil gi deg glattere flyt i musen. Forskjellen er dog veldig "finkornet", så de fleste vil ikke merke noe betydelig forskjell, og de som merker forskjell vil sansynligvis bare ha bruk for det i de kjappeste "twitch" FPS spillene, som Counterstrike. -Stigma Endret 20. oktober 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå