Gå til innhold

Min kommende spill pc, specs, hva syntes dere?


Anbefalte innlegg

Fet PC.

 

Er enig i at du burde finne deg bedre RAM brikker. Siden du skal spille på den så vi jeg anbefale en Raptor disk som OS disk og en mindre "stæsj" disk. Der er det MYE ytelse å hente.

 

Kingston eller Corsair minne, Raptor og hvis du først setter kjerringa på skauen så dra til med en Maxtor 300GB 16mb cach disk :D. For å si det på gamer språket så ville den PC'n EID!

 

Til deg som sier at det ikke er verdt det: JO det er den! Jeg hadde solgt hus, barn, bil, båt kona, og begge beina mine om jeg hadde vist det hadde gitt meg en TOTL AMD64 pc. Allt er relativt vettu :p

 

Og hva i villeste h..... har du som skal fylle opp en 74GB os disk? holder lenge med 36 "Giger'n"

Endret av volcomer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ønska meg 53fx en stund nå, skal ha den ferdig med saken. Jeg tror heller ikke noe på at det minnet jeg har valgt nå vil holde noe særlig igjen, kunne jo eventuelt klokka opp volten bitte litt... det er jo pc3200 det også,plus at det er dobbelt så mye som foreslått minne, nemlig 1gb

 

 

 

btw, den kjøleren, hvor er vifta?

Det har seg jo slik at 512ram kan være bedre en 1gb ram, ville heller gått for 512 OCZ ram for samme prisen og kjøpt enda en brikke senere.

Veldig fint om du forklarer hvordan 512MB ram kan være bedre enn 1GB.

 

Det er mulig du misforstår, men 1x1GB DIMM har so oftest dårligere ytelse enn 1x512MB DIMMs. Men 2x512MB har fortsatt like bra futt som 1x512MB.

 

Verdien av ram er dessuten ganske overvurdert. Man kan fint bruke TwinMos med en FX53 så lenge man ikke skal overklokke. Verdien av dyr ram kontra vanlig ram er i høyden 1 (kanskje så mye som 2 på en god dag)%

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
nforce 4 er rett rundt hjørnet. 14 okt skal amd sette ned prisene.

 

Hvorfor ikke  ha en raptor når du først kliner til?

 

Har du en bra spill pc? = JA

Er det verdt det?= NEI

Vet jeg hva jeg snakker om?= JA

hva er nForce4 og hvordan vet du at amd setter ned prisene 14. oktober?

nForce4 er nVidia's neste chipset for hovedkort for AMD-prosessorer.

 

At AMD setter ned prisene ble annonsert enten på hw.no eller på forumet her (husker ikke helt hvor jeg leste det :p).

 

edit: omformulering

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
nforce 4 er rett rundt hjørnet. 14 okt skal amd sette ned prisene.

 

Hvorfor ikke  ha en raptor når du først kliner til?

 

Har du en bra spill pc? = JA

Er det verdt det?= NEI

Vet jeg hva jeg snakker om?= JA

hva er nForce4 og hvordan vet du at amd setter ned prisene 14. oktober?

Kanskje fordi han jobber for Hardware.no, skriver annmeldelser å sånt........ :ohmy:

 

 

men nforce4 er et nytt brikkesett for hovedkort, som ikke kommer om så alt for lang tid.....

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
har ønska meg 53fx en stund nå, skal ha den ferdig med saken. Jeg tror heller ikke noe på at det minnet jeg har valgt nå vil holde noe særlig igjen, kunne jo eventuelt klokka opp volten bitte litt... det er jo pc3200 det også,plus at det er dobbelt så mye som foreslått minne, nemlig 1gb

 

 

 

btw, den kjøleren, hvor er vifta?

Det har seg jo slik at 512ram kan være bedre en 1gb ram, ville heller gått for 512 OCZ ram for samme prisen og kjøpt enda en brikke senere.

Veldig fint om du forklarer hvordan 512MB ram kan være bedre enn 1GB.

 

Det er mulig du misforstår, men 1x1GB DIMM har so oftest dårligere ytelse enn 1x512MB DIMMs. Men 2x512MB har fortsatt like bra futt som 1x512MB.

 

Verdien av ram er dessuten ganske overvurdert. Man kan fint bruke TwinMos med en FX53 så lenge man ikke skal overklokke. Verdien av dyr ram kontra vanlig ram er i høyden 1 (kanskje så mye som 2 på en god dag)%

Det jeg mente var jo med laytency, og det vet jeg fordi noen jeg kjenner har akkurat samme pc ,3.2 p4,x800pro osv der ene har 1gb twinmos og den adnre har 512 Kingston ram hyper x med laytncy på 2-2-2-5-1 og den er bedre en adnre maskina. Så jeg vil anbefale kvalitites 512 i forhold til dårlig 1gb til samme prisen.

Lenke til kommentar

enige med flesteparten her, spar noen kroner på dvd-brenneren ved å kjøpe en nd3500 (denne er to-lags, kontra 1-lags på den plextor 712 brenneren du refererte til), og kjøp en raptor... har begge delene og er knallfornøyd...

 

bare for å nevne det så har jo også plextor kommet med to-lags brenner (716 mener jeg den heter), men denne koster jo godt over dobbelt så mye som nd350 (som jeg akkurat kjøpte for 690 spenn)

Lenke til kommentar

ok, jeg skal vurdere å kjøpe balistix rammen. Men ikke en raptor disk, for det kan jeg heller kjøpe senere og så bruke det som systemdisk.

 

Men ram vurderer jeg nå fordi jeg kjøper ikke først 2 512 brikker for å ta dem ut igjen, men men.

 

 

Venter litt til nforce 4 kommer, så får jeg se da. Som sagt er det ikke en gb ram brikke, det er 2 x 512 brikker. Digital impuls anbefalte den pakken med ram til meg for det oppsettet jeg hadde.

Lenke til kommentar
enige med flesteparten her, spar noen kroner på dvd-brenneren ved å kjøpe en nd3500 (denne er to-lags, kontra 1-lags på den plextor 712 brenneren du refererte til), og kjøp en raptor... har begge delene og er knallfornøyd...

 

bare for å nevne det så har jo også plextor kommet med to-lags brenner (716 mener jeg den heter), men denne koster jo godt over dobbelt så mye som nd350 (som jeg akkurat kjøpte for 690 spenn)

PX-716A koster ikke over dobbelt så mye. Den koster litt under dobbelt så mye som NEC'en :p

Ja, det er en del dyrere enn NEC'en, men jeg ville nok ha betalt litt ekstra for Plextoren (dette fordi jeg har PX-712A nå, og har meget gode erfaringer med denne).

Ikke misforstå meg, jeg sier ikke at NEC-brenneren er dårligere på noen måter, men jeg ville nok ha valgt plextor sin, pga. tidligere erfaringer :)

Men uansett så kommer jeg nok til å leve videre med min PX-712A en stund ennå, antageligvis frem til blu-ray kommer ut på markedet (om dette ikke blir ALTFOR lenge til vel og merke) med mindre det blir no feil med den i mellomtiden.

 

edit: men tilbake til saken: jeg ville også valgt nec 3500 over px-712A, men jeg ville valgt px-716A over nec 3500.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Det har seg jo slik at 512ram kan være bedre en 1gb ram, ville heller gått for 512 OCZ ram for samme prisen og kjøpt enda en brikke senere.

Tja, hvis du kjøper 2 x 256Mb og ikke 1 x 512Mb så. FX prosessorene har doble minnekanaler, og den fordelen BØR utnyttes. Det er også derfor FX og 939 prosessorene DEFINITIVT er et førstevalg for spill, videoredigering og alt annet som krever minnebåndbredde. "Vanlig" A64 har enkel minnekanal, og den mettes temmelig fort.

 

Et tips i så måte, hvis systemytelsen er hovedfokus og ikke det å ha den raskeste prosessoren, er å balansere ytelsen mellom komponentene. Kjøp en litt mindre 939-prosessor, hold deg til dualchannel minne og gå for raptor-disken. Da får du jevnt over høyere ytelse. CPU'ens regnekraft vil ikke bli en flaskehals til spill :-)

 

Apropo minne. Jeg irriterer vel på meg alle ihuga overklokkere og andre skrytepaver ved å si dette, men det er ikke SÅ mye forskjell på vanlig RAM og jåle-RAM. Joda, det er litt, men ytelsesøkningen er som regel ikke i stil til prisøkningen. Og har du f.eks to brikker av ulike produsenter med ca. samme specs så er det latterlig å påstå at man merker forskjell i PRAKTISK BRUK. Ikke i syntetiske tester, der kan dere måle frem de ønskede 2-3% når som helst. Alt i allt tør jeg vedde på at folk flest får et vesentlig større løft i systemytelse om de husket å defragmentere harddisken i ny og ne, enn ved å flekke ut et ekstra laken på jåle-RAM :-D

Lenke til kommentar
Lol, ok folkens, nå skal jeg si det helt klart, jeg skal ikke kjøpe en raptor disk til å begynne med, for fremfor alt vil jeg ha lagringsplass. MEN

 

Jeg skal kjøpe en raptor disk senere, når jeg har mer penger. Og det blir da en oppgradering.

Hehe - okok. Litt pes å bytte systemdisk, men ellers en grei prioritering. Bare ikke skimp på cache-størrelsen. 8Mb eller mer ;-)

Lenke til kommentar
nforce 4 er rett rundt hjørnet. 14 okt skal amd sette ned prisene.

 

Hvorfor ikke ha en raptor når du først kliner til?

 

Har du en bra spill pc? = JA

Er det verdt det?= NEI

Vet jeg hva jeg snakker om?= JA

Enig med deg, ihvertfall i Raptor. Kjøp 3500+ og så bruker du de pengene du sparer på en disk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...